Vilken surfplatta fungerar bäst utomhus

Permalänk
Medlem

Vilken surfplatta fungerar bäst utomhus

Eller rättare sagt, vilken surfplatta har den ljusstarkaste displayen? Jag funderar på att köpa en platta för att använda som sjökortsplotter i båten. Det enda jag har att jämföra med är min mobil, HTC Desire och den är mer eller mindre oläsbar i solsken.

Någon som har praktisk erfarenhet?

Tack på förhand
//Boek

Permalänk

Ja, jag var ute idag i solljuset med min Ipad 16BG (modell 2010) och tyckte att det fungerade alldeles utmärkt; det blir förvisso en del irriterande ljusreflektioner i vissa vinklar, men på det hela taget funkar det fint, och jag kommer ta med min Ipad till standen.

Visa signatur

Min Blogg: Om Göteborg

Permalänk
Medlem

Problemet ligger väl inte huvudsakligen i ljusstyrkan, utan i hur blank skärmen är. Mitt tips till dig är att köpa en platta som passar dig och som har duglig ljusstyrka, för att sedan applicera en matt skyddsfilm över displayen.

Finns det plattor med matt skärm för övrigt?

Permalänk
Medlem

Jag väntar på en platta med Pixel Qi skärm. De två som presenterats just nu är Notion Ink och ZTE Light 2. Tyvärr lär det dröja länge innan de (på ett enklet sätt) går att köpa i sverige.

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080