Permalänk

Skadade data med PMS!

Som titeln säger så får jag då och då felet "skadade data" när jag försöker streama film ifrån datorn till tvn med playstation media server. Vad jag tycket så är felet slumpmässigt då det är samma format på filmerna...jag har sökt på olika forum efter en lösning på problemet men det verkar inte finnas någon enskild fix på detta och jag är definitivt inte ensam om det heller. Har testat att uppdatera både pms samt codecs enligt förslag på andra forum men inget har hjälpt...det här problemet håller på att driva mig till vansinne så jag hoppas att någon person har något förslag att komma med

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600 | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | Kingston Fury 32 GB DDR4 3200 Mhz | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | PowerColor Radeon RX 6750 XT 12GB Red Devil | Phanteks Eclipse G360A D-RGB Svart | Corsair RM850e 850W |

Permalänk
Hedersmedlem

bara starta om PMS.. det är lite flaky ibland. Ibland kraschar mencoder.exe t.ex och ibland kraschar hela pms..

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Skrivet av twinlight:

bara starta om PMS.. det är lite flaky ibland. Ibland kraschar mencoder.exe t.ex och ibland kraschar hela pms..

Tyvärr har jag testat att starta om både PMS och ps3an vid dessa tillfällen och det har inte hjälpt :/

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600 | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | Kingston Fury 32 GB DDR4 3200 Mhz | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | PowerColor Radeon RX 6750 XT 12GB Red Devil | Phanteks Eclipse G360A D-RGB Svart | Corsair RM850e 850W |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har bara haft problem med några få filer för ett år sen. Fick byta mencoder.exe till nyare version, vilket gjorde att alla andra filer inte funkade. Så i ett par veckor bytte jag fram o tillbaka för att få en del filer att fungera. Sen bytte jag till nån development build och sen dess har alla filer funkat. Det händer dock att skiten kraschar och då är det bara o fimpa java.exe och starta om hela PMS och gå in på den igen på ps3an så funkar allt.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Skrivet av twinlight:

Jag har bara haft problem med några få filer för ett år sen. Fick byta mencoder.exe till nyare version, vilket gjorde att alla andra filer inte funkade. Så i ett par veckor bytte jag fram o tillbaka för att få en del filer att fungera. Sen bytte jag till nån development build och sen dess har alla filer funkat. Det händer dock att skiten kraschar och då är det bara o fimpa java.exe och starta om hela PMS och gå in på den igen på ps3an så funkar allt.

Hmm typiskt att inget verkar fungera för mig har testat allt det du föreslagit men det är inget som fungerar :/ får leta vidare om det inte är någon annan som har något tips?

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600 | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | Kingston Fury 32 GB DDR4 3200 Mhz | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | PowerColor Radeon RX 6750 XT 12GB Red Devil | Phanteks Eclipse G360A D-RGB Svart | Corsair RM850e 850W |

Permalänk

Trodde detta handlade om något helt annat när jag läste titeln