Ljud från headset spelas genom microfonen

Permalänk
Medlem

Ljud från headset spelas genom microfonen

Hej, jag har ett jätteproblem. När jag sitter i skype med mina vänner och vi spelar något så hör de ljuden från spelen. De hör om jag har musik på. Jag vet att det inte ska vara så här för de har högt ljud på deras spel och musik osv. Jag har testat att gå in på control panel > sound > playback > levels och sedan mutat micen. Folk pratar om någon "stereo mix" under playback men jag hittar ingen. Jag använder windows 7.

De hör ljuden även om jag skulle koppla ur micen eller stänga av den vilket jag tycker är väldigt underligt.

Tacksam för svar och hjälp

//ssaft

Permalänk
Medlem

Min polare har samma problem, vi har försökt som galningar att få det att fungera det är rätt jobbigt att höra allt hans ljud i stort sett lika högt som hans röst. Det låter ungefär som att han har högtalarna igång ganska högt i bakgrunden fast han inte har det. Har googlat och letat men hittar ingen lösning

Vad har du för headset och för ljudkort? Vad har du för windows och är det när du lirar alla spel som problemet uppstår? Har du provat andra program förutom skype?

Vi har testat med mumble/teamspeak/skype och ventrilo men samma problem i samtliga. Han har windows 7, vet inte riktigt vad han hör för headset och ljudkort.

Mvh Milky

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Låter som att du/ni har fel recording source vald i windows.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Skrivet av Halogen:

Låter som att du/ni har fel recording source vald i windows.

Precis vad jag tänkte på. Under ljudegenskaperna och inspelning så har ni förmodligen "Analog Mix" vald som standardkälla. det betyder att allt som spelas uppi högtalarna (utsignalen) också är den signalkälla som skickas. Väljs istället "Microphone" (eller vad det nu kan heta hos er) som standard så ska det nog lösa sig.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

jag har samma problem och det gäller allting oavsett vad det är för ljud spotify, youtube, COD, itunes, VLC osv. (använder skype)
Jag har ett http://www.inet.se/artikel/1901008/asus-p7p55-lx och http://www.inet.se/artikel/6303437/steelseries-siberia-v2-bla

testade det som klasvonklas sa men hittade inget som hette "analog mix"

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att jag inte har analog mix vald som standardkälla, jag tog en bild på "ljud-rutan" så att ni kan kolla.

http://img541.imageshack.us/f/ljudbild.jpg/

Och jag har windows 7, och ett turtlebeach headset.

Permalänk
Rekordmedlem

Spännande rubrik, det kan inte låta så starkt.
Rubriken är lätt förvillande o lockade in mig till tråden, men jag blev snabbt besviken när jag insåg att rubriken inte stämde.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Spännande rubrik, det kan inte låta så starkt.
Rubriken är lätt förvillande o lockade in mig till tråden, men jag blev snabbt besviken när jag insåg att rubriken inte stämde.

vad tänkte du på när du såg rubriken då?=)

Permalänk
Skrivet av dauit:

vad tänkte du på när du såg rubriken då?=)

Att ljud menat att spelas i hörlurar spelas genom mikrofonen.
Den normala tolkningen

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Att ljud menat att spelas i hörlurar spelas genom mikrofonen.
Den normala tolkningen

aha nu fattar jag, HAHA

Permalänk
Medlem

Någon som har kommit på någon lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ssaft:

Någon som har kommit på någon lösning?

Hittade en gammal länk på Skypeforumet. Jag har inte kollat detta hos polaren ännu. Det har att göra med inställningar på recording och mixer, alltså ungefär samma som tidigare nämts men kanske hjälper det någon.

http://forum.skype.com/index.php?showtopic=62556&pid=291449&s...

Mvh Milky

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Tack, ska kolla direkt