Permalänk

Färga mitt chassi!

Hej nu undrar jag om jag kan "sprejmåla" mitt dator chassi? Eller tror ni att färgen skulle låssa för snabbt? Mitt chassi som jag förtillfället har, har heller inga fläktar så det är dåligt venttilerat. Går det att modda det så jag kan koppla in fläktar?

H. Simon

Permalänk
Medlem

sök runt lite...tror det finns hundratals tips om hur du gör för att lackera ett chassie. o ja du kan modifiera ett chassie så klart. du får ju bara använda hjärnan o tänka på vart du kan sätta fläktar tex. vad är det för chassie du har just nu?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Mitt problem är att det inte står något på det. (Köpte det allra allra billigaste )

Permalänk
Medlem

vart köpte du det nånstans då

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

En lokal butik här i ekenäs, finland :S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GottbergS:

Mitt problem är att det inte står något på det. (Köpte det allra allra billigaste )

lägg upp en bild!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GottbergS:

Hej nu undrar jag om jag kan "sprejmåla" mitt dator chassi? Eller tror ni att färgen skulle låssa för snabbt? Mitt chassi som jag förtillfället har, har heller inga fläktar så det är dåligt venttilerat. Går det att modda det så jag kan koppla in fläktar?

H. Simon

Jag är ingen lackerare men vet att ett bra underarbete är A och O för att lyckas med en lackering. Skulle dock inte rekommendera dig att köpa vilken färg som helst och bara spruta på utan att göra ett ordentligt jobb. Slipa, grunda och spruta. Klarlacka gärna också.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk

Hej alla igen!
Har nu putsat ytorna med sand papper. Efter det sprayafe jag grundfärg. .
Sen så satt jag den vita spray färggen på. Tror resultat kommer att bli riktigt fint.
Har nu lådan på torkning. Kommer imå,att slippa den igen för aatt
Sedan lacka den till sist. Tänker sätta ett hål i ena sidan och sätta dit
Ett plexiglas så man kan se min prossesor + det andra. Har alla verktyg till det.
Har skrivit på telefonen så kan ha satt mycket skrivfel

Permalänk
Medlem

hoppas du när du sprayar på färgen gör det i tunna lager. hellre 10tunna lager än 2-3tjocka.. dvs..spraya ett tunt lager..låt det halvtorka/torka..sen nästa..osv osv tills det ser bra ut o täcker det du vill ha färg på.

skicka upp bilder så man får se ditt arbete.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

vilket sandpapper använde du och lägg upp lite bilder :D:D

Visa signatur

En dator