OCZ SSD Vertex 3 120GB MAX IOPS i lager på inet!

Permalänk
Medlem

OCZ SSD Vertex 3 120GB MAX IOPS i lager på inet!

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inte råd :c

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

har redan beställt denna : http://www.inet.se/artikel/5315090/ocz-ssd-vertex3-120gb
för en vecka sen men den tar tid att beställa

Permalänk
Medlem

Köper på dustin om det blir någon för mig 2270:- där Kommer nog snart till dom också så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Köper på dustin om det blir någon för mig 2270:- där Kommer nog snart till dom också så

Men då är det frakt och inget godis (a)

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Meh, ironi.
Jag ledsnade i helgen på att vänta på en Vertex 3 och beställden en Intell 320 i stället

Man får bestämma sig för att den är tillräckligt snabb, och trotts allt 500:- billigare.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

max iops, vad e det?

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

max iops, vad e det?

Fler operationer per sekund.
Input/Output Operations Per Second

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Men då är det frakt och inget godis (a)

Det är studentpris och fraktfritt.
Vill man ha godis får man över till 36 pingvinstänger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Men då är det frakt och inget godis (a)

Gratis frakt (student) och jag klarar mig utan lakris stänger som man brukar få senaste tiden på inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Gratis frakt (student) och jag klarar mig utan lakris stänger som man brukar få senaste tiden på inet

Aldrig fått lakrits c:

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Min är plockad!

Visa signatur

Main: FD ARC, OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS, Samsung SpinPoint T166 500GB, MSI P67A-GD55, Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART, Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4,3 GHz, ZOTAC GTX 470 1280Mb * 2 SLI, Corsair AX 850W 80+ GOLD, Asus Essence STX + Sennheiser PC360, Allt vattenkylt
Cdon: SWEC1112 Inet: INET

Permalänk
Medlem

Min blev skickad idag men jag bor nor om Sverige så jag hinner inte få den innan helgen, hade inte vart fel om någon kunde säga hur det gick och vad ni tycker om den

Visa signatur

AMD Phenom2 X6 1055T l Asus Crosshair IV Formula l XFX Radeon HD6870 l Corsair 2x 2GB 1600MHz XMS3 l Samsung SH-S223C l Seagate 2x 320GB, Samsung HD204UI 2x RAID 1 HDD's l Corsair HX 850W l Cooler Master HAF 922

Permalänk
Medlem

Hur funkar era diskar då?
Installera min igår men har inte hunnit testa än....

några problem?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Hur stabil är denna disk? Har det kommit updateringar så den fungerar nu eller? Vågar man köpa den?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

[URL="http://imageshack.us/photo/my-images/10/oczssdb.jpg/"]

Det är väl lite för låga score va??
+ det där pciide - BAD, vad är det?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

[URL="http://imageshack.us/photo/my-images/10/oczssdb.jpg/"]http://img10.imageshack.us/img10/9417/oczssdb.jpg

Det är väl lite för låga score va??
+ det där pciide - BAD, vad är det?

Innebär att disken går i ide-läge, byt till ahci i bios så kommer du att få bättre siffror (behöver ändra i registret först). Sedan ser det ut som om disken är kopplad till en marvell-kontroller? Har du ett moderkort med stöd för sata 6gbits/s på sydbryggan så bör du koppla till en av dessa portar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Innebär att disken går i ide-läge, byt till ahci i bios så kommer du att få bättre siffror (behöver ändra i registret först). Sedan ser det ut som om disken är kopplad till en marvell-kontroller? Har du ett moderkort med stöd för sata 6gbits/s på sydbryggan så bör du koppla till en av dessa portar.

ahci har jag satt på i bios och register... i bios under OnChip Sata type:AHCI
sen har jag ett gigabyte 890gpa-ud3h och det ska stödja 6gbit men mer vet jag inte..

Tycker det är lite svårt att få fram rätt information, eller så söker jag på fel sätt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

ahci har jag satt på i bios och register... i bios under OnChip Sata type:AHCI
sen har jag ett gigabyte 890gpa-ud3h och det ska stödja 6gbit men mer vet jag inte..

Tycker det är lite svårt att få fram rätt information, eller så söker jag på fel sätt.

Följ guiden!!http://windows7themes.net/switch-to-ahci-after-install-windows-7.html

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Peterrrrr:

Hur stabil är denna disk? Har det kommit updateringar så den fungerar nu eller? Vågar man köpa den?

Nej. Vet inte om det drabbar alla men den stendör titt som tätt även med senaste firmware för mig.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

senaste firmware fungerar helt underbart. datorn har inte fryst sig en enda gång efter jag uppdaterat.. 2 dagar nu

Permalänk
Medlem

har gjort allt det där...
För lågt hastighet ändå... (men det vart lite bättre)

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

ahci har jag satt på i bios och register... i bios under OnChip Sata type:AHCI
sen har jag ett gigabyte 890gpa-ud3h och det ska stödja 6gbit men mer vet jag inte..

Tycker det är lite svårt att få fram rätt information, eller så söker jag på fel sätt.

Brukar ordna sig om man läser manualen...

Koppla disken till någon av portarna sata3_0 tilll sata3_3

Sedan går du in i bios, under Integrated Peripherals ändrar du OnChip SATA Type till AHCI. Klart.

Edit: såg just att du ändrat där, se då till att disken sitter på någon av portarna jag nämnde ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Brukar ordna sig om man läser manualen...

Koppla disken till någon av portarna sata3_0 tilll sata3_3

Sedan går du in i bios, under Integrated Peripherals ändrar du OnChip SATA Type till AHCI. Klart.

Edit: såg just att du ändrat där, se då till att disken sitter på någon av portarna jag nämnde ovan.

ok, jag ska kolla det imorgon .... för trött nu.

edit

kunde inte hålla mig.
Det vart bättre när jag flytta kabeln:

tack för hjälpen.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Har samma problem..

Skrivet av Frispel:

Brukar ordna sig om man läser manualen...

Koppla disken till någon av portarna sata3_0 tilll sata3_3

Sedan går du in i bios, under Integrated Peripherals ändrar du OnChip SATA Type till AHCI. Klart.

Edit: såg just att du ändrat där, se då till att disken sitter på någon av portarna jag nämnde ovan.

Jag har dock inge sata 3 på mitt mainboad(Asus P6T) men men köpte ett st-lab A470 med sata 3 och får endå inte upp hastigheten. Seq ligger på: read: 374 och write på 192.
har laddat de drivar som finns och även ställt om till ahci på både kontroller och mainboard men endå kommer jag inte upp i hastighet? Några tips?? Kan det ha med pci-e utgången att göra (sitter i 16x)

Visa signatur

Intel Core i7 920 2.66GHz, Cooler Master Elite 333 Svart, Asus P6T mainboard, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Cooler, Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz XMS3-12800, be quiet! Straight Power E6 650W. Gigabyte GeForce GTX 470 SOC 1280MB, Ocz SSD vortex 3 Maxiops 120Gb, St-lab A-470 kontroller sataIII, Samsung SH-S223Q 22X DVD±RW DL SATA Svart, Samsung TFT 21,5" P2250 Rose Black, Windows Vista Ultimate 64-bit,

Permalänk
Medlem
Skrivet av orebrofredda:

Jag har dock inge sata 3 på mitt mainboad(Asus P6T) men men köpte ett st-lab A470 med sata 3 och får endå inte upp hastigheten. Seq ligger på: read: 374 och write på 192.
har laddat de drivar som finns och även ställt om till ahci på både kontroller och mainboard men endå kommer jag inte upp i hastighet? Några tips?? Kan det ha med pci-e utgången att göra (sitter i 16x)

Det där kontroller-kortet verkar använda Marvell 88SE9128-kontrollern (precis som i princip alla andra kontroller-kort) och precis som när den sitter på de nya Intel-moderkorten har den bara PCI-E 1x-anslutning. Du kommer med andra ord troligen inte få ut mer av din SSD än så.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av blunden:

Det där kontroller-kortet verkar använda Marvell 88SE9128-kontrollern (precis som i princip alla andra kontroller-kort) och precis som när den sitter på de nya Intel-moderkorten har den bara PCI-E 1x-anslutning. Du kommer med andra ord troligen inte få ut mer av din SSD än så.

okej.. det var ju synd. skulle ha köpt ASUS U3S6 igentligen men det kortet var slut. Väntade en två veckor men dom hade fortfafande inte svar på när det skulle komma in. Verkar vara ett svårt kort att få tag i. Slut överallt.

Visa signatur

Intel Core i7 920 2.66GHz, Cooler Master Elite 333 Svart, Asus P6T mainboard, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Cooler, Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz XMS3-12800, be quiet! Straight Power E6 650W. Gigabyte GeForce GTX 470 SOC 1280MB, Ocz SSD vortex 3 Maxiops 120Gb, St-lab A-470 kontroller sataIII, Samsung SH-S223Q 22X DVD±RW DL SATA Svart, Samsung TFT 21,5" P2250 Rose Black, Windows Vista Ultimate 64-bit,

Permalänk
Medlem

Vågar man sätta dessa diskarna i RAID0 måntro?