Asus förbereder sex moderkort med 900-serien för AMD Bulldozer

Permalänk
Melding Plague

Asus förbereder sex moderkort med 900-serien för AMD Bulldozer

I juni ger AMD grönt ljus för nya moderkort med styrkretsar i 900-serien, särskilt anpassade för processorer i FX-serien. Asus förbereder sex modeller inklusive påkostade Crosshair V Formula.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om inte Bulldozzer överaskar & presterar åtminstånde dubbelt upp mot läckt prerstanda så är även dessa helt ointressanta.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Men det var då ett förbannat gnäll, vi har fattat att folk inte tänker köpa Amd.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Jo, dessa nyheter om AMD känns en aning bleka i jämförelse med allt prat om Intels nya transistorteknologi. Bra jobbat av Intel att stjäla rampljuset!

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Vi får dock hoppas att AMD har nått att komma med, vi vill ju inte att intel ska bli utan konkurrens på processormarknaden...

Permalänk
Avstängd

Även om Bulldozer inte kommer att bräcka SB-E så kommer man mycket väl att kunna lira alla spel på max graffe med Bulldozer och et skapligt grafikkort....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

just att bulldozer har ett extra grafikkort som kan köras tillsammans med ett "externt" AMD kort kommer med lite tur göra att Bulldozer blir ett självklart val för spel

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

just att bulldozer har ett extra grafikkort som kan köras tillsammans med ett "externt" AMD kort kommer med lite tur göra att Bulldozer blir ett självklart val för spel

Nej, du tänker på Llano.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Jo, dessa nyheter om AMD känns en aning bleka i jämförelse med allt prat om Intels nya transistorteknologi. Bra jobbat av Intel att stjäla rampljuset!

Än så länge är det bara spekulationer på vad Bolldozer klarar eller inte klarar.
Om intel jobbar bra eller inte vet jag inte, då dom har en hel del dommar emot sig då det gäller osjysta försäljningsmetoder.
Det blir nog bra när det blir färdigt.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

Men det var då ett förbannat gnäll, vi har fattat att folk inte tänker köpa Amd.

Varför inte? AMD kan vända det här till deras fördel precis som dom gjorde för 10 år sen

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Hedersmedlem

De två sista korten verkar vara mumma
Synd bara att det inte fanns några bilder än. :/

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Varför inte? AMD kan vända det här till deras fördel precis som dom gjorde för 10 år sen

Sorry var tänkt att jag skulle citera inlägget över mitt. Var enda nyhet som har med intel och Amd är fulla av negativa komentarer som bygger på spekulationer det är ganska tråkigt

Nu menar jag inte att man får vara kritisk eller spekulera. Men när man ser samma sak i varje nyhetstråd blir det lite gamalt

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

Men det var då ett förbannat gnäll, vi har fattat att folk inte tänker köpa Amd.

Ignore funktionen är bra för troll ^^

Saber kortet ser ju förövrigt ut som det mest intressanta, känns som formula bara har massa funktioner som man inte behöver?

Permalänk
Medlem

Yes, en sabeltand för AMD. Presterar det bra (och ser bra ut såklart ) blir det ett intressant kort för mig.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Om inte Bulldozzer överaskar & presterar åtminstånde dubbelt upp mot läckt prerstanda så är även dessa helt ointressanta.

Vad har det med dessa moderkort att göra? Jag tycker de ser riktigt nice ut med bl.a 6st sata 6 och 4st USB 3.0. För övrigt har vi redan sett i X antal trådar att du föredrar Intel. Grattis till ett bra val! Du får gärna sprida information men känns det inte lite onödigt att säga samma sak i varje tråd?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blir en sabeltand om priset är överkomligt, annars blir det troligtvis en sandy bridge med sabeltooth

Permalänk
Hedersmedlem

Ska bli oerhört spännande att se prissättningen av dessa kort.

Förhoppningsvis blir de inte för dyra, så man kan fixa ett!
Sabertooth verkar onekligen intressant, och något jag saknat till AMD länge.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Sabertooth ser ju riktigt trevlig ut och lär väl inte ligga allt för högt i pris, möjligtvis kring 1500kr? Formula V gissar jag kommer ligga kring 2k+.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

TUF-kortet för min del.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rickard11:

Sabertooth ser ju riktigt trevlig ut och lär väl inte ligga allt för högt i pris, möjligtvis kring 1500kr? Formula V gissar jag kommer ligga kring 2k+.

Mjo, möjligen lägre om man ser till vad Formula nu ligger på. Extreme däremot (som antagligen kommer) lär kosta 2k+:)

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

blir kanske ett formula för mig om det blir asus öht. baserat på att bulldozer gör de jag hoppas knäcker 1366 och 1155.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

hoppas sabertooth kortet är lika snyggt som p67 varianten