Permalänk
Medlem

Är Kinect värt det?

Har just skaffat mig en ny xbox igen.
Och undrar.. är det VÄRT att köpa kinect igentligen?
Tycker det bara verkar finnas ett par spel som skulle vara roligt att testa.. dance central och en massa barnspel typ. Är det något nytt "stort" spel på g?

Sen har jag hört en del om att man måste stå 2-3 meter från sensorn för att skiten ska funka också. Jag har en liten etta och avståndet till min soffa är max 2 meter. Skulle iofs kunna rikta sensorn/tvn brevid men hur mycket PLATS behöver man igentligen för att spela?

Kort sagt.. är det värt tusenlappen för lite fylledansande?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Jag kan inte tänka mig några spel jag vill spela utan handkontroll, så för mig är det inte värt... Testa att tänka så
Dansa är inget för en annan.. he he.

angående avstånd..
"Minst 1,8 meter från skärmen bör du stå och soffbord får du vackert flytta på. För multiplayerspel där flera ska stå framför kameran kräver Kinect 2,4 meters avstånd."
källa

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk

testde det hemma hos sambons föräldrar och det var stört roligt för den som ö otränad med så blir det säkert ett litet träningspass. körde något adventure spel eller vad det hette.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk

Har kinect själv och dansspel till som är ganska roligt. Det tråkiga är att man behöver så mycket plats så man måste flytta på grejer varje gång man använder det, vilket har lett till att jag aldrig använder det om det inte är någon på besök som vill testa.

Sen är det ju rätt dåligt utbud på spel. Men det ska ju komma något star wars lir som man tänkte köpa.

Det är absolut roligt men kräver en del plats.

Permalänk
Medlem

Finns ju ett fighting spel till kinect med men dem säger att de är skit dåligt att "avataren" regerar väldig sakta och so on. Är på väg att fixa Xbox 360 själv och tyckte kinect såg skoj ut men eftersom de finns så lite spel till de just nu och behöver så mycket plats kommer de nog dröja innan man fixar de

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s