Permalänk
Inaktiv

Köpa ny dator

Tjabba!
Ska köpa ny dator snart, är dock inte så haj på hårdvara överhuvudtaget och hur mycket pengar man ska lägga ner på en dator och dess komponenter.

Tänkte om någon kunnig person skulle vilja göra mig den hjälpen att plocka ihop en dator åt mig,
budgeten ligger på cirka 6000 kr isånnafall.
Kommer spela krävande spel i höga upplösingar ^^
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ska montering och/eller OS ingå i priset?

Permalänk
Inaktiv

Nej inget utav dom

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Det där såg riktigt schysst ut!
Tack

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/419851/2011-05-06
Detta är väl så bra du kan få, som killen ovan gjorde är ju bara fel... om du ska ha en spel dator så är det bara dumt med budget på 6k att köpa i5 2500k... amd´s processorer är mycket bättre anpassat till ditt system med sån låg budget!

6970 kortet presterar dubbelt så bra som 6850... så det är bara att tuta och köra!
bättre än sådär blir det inte!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Skrivet av synthiax:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/419851/2011-05-06
Detta är väl så bra du kan få, som killen ovan gjorde är ju bara fel... om du ska ha en spel dator så är det bara dumt med budget på 6k att köpa i5 2500k... amd´s processorer är mycket bättre anpassat till ditt system med sån låg budget!

6970 kortet presterar dubbelt så bra som 6850... så det är bara att tuta och köra!
bättre än sådär blir det inte!

+1

Visa signatur

asus P8P67 pro|i5 2500K 3,3GHz|corsair 8GB 1600MHz|5870 cf|corsair ax 850W|Define R3

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/419864/2011-05-06
Kan även fungera men lite dyrare dock bättre

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem

Eller oj det va inte dyrare kostade precis lika hahaha fränt! ta det sista jag länkade!
dock vet jag inte riktigt hur det fungerar med chassit... kan bli trångt och du kanske får lov att ta ett bättre ventilerat chassi.. men om du ska ha datorn lägg pengarna på ett chassi! annars ta det paketet ovan med ett 6970 mindre krångel om du är okunnig på datorer!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Inaktiv

Ja okej. Nej jag är ju som sagt inte så duktig när när det gäller hårdvara.
Men bara det blir rätt och bra delar så har jag lite folk som skulle kunna plocka ihop den åt mig.
kan tänka mig att lägga en tusing extra om det blir en märkbar och bra skillnad,
Är iallafall jätte tacksam för svaren, var mycket till hjälp!
Tack igen

Permalänk
Skrivet av synthiax:

Eller oj det va inte dyrare kostade precis lika hahaha fränt! ta det sista jag länkade!
dock vet jag inte riktigt hur det fungerar med chassit... kan bli trångt och du kanske får lov att ta ett bättre ventilerat chassi.. men om du ska ha datorn lägg pengarna på ett chassi! annars ta det paketet ovan med ett 6970 mindre krångel om du är okunnig på datorer!

Jag skulle kört på paketet med 6970, mycket prestanda för pengarna och man slipper bry sig om CF-profiler och eventuellt höga temperaturer.

Visa signatur

~Pelle~