En tredje attack mot Sony?

Permalänk

En tredje attack mot Sony?

Nu kanske Sony snart ångrar sig att dom stämde Geohot, det verkar vara en tredje attack på väg. Denna gång skall all information man kom över i attacken mot PSN offentliggöras på en hemsida. Nu är det nog dags att beställa nytt Visa-kort.

http://ps3.dashhacks.com/2011/05/06/another-psn-attack-comin-...

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem

jag känner då bara till 1 attack mot sony och att det väntas komma en till.

Permalänk
Medlem

Går väll nämna ett par attacker, psn och soe var väll två enskilda? Sen ddos attacken av anno.

Saknas ju bara att någon knäcker senaste firmwaren, snacka om en spark i juvelerna.

Permalänk
Medlem

Citat:

Hello Sony

It has come to our unfortunate attention that you have decided to interupt the free flow of information. As you well know from other acts performed by Anonymous, that we will not stand for this.
By sueing Geo Hot, and attempting to view the IP addresses of those who watched his videos, you have angered the hive.

You have abused and penalized your customers, for obtaining and sharing jailbreak software. This is the same thing as some one buying and legally owning a computer but being punished for installing or deleting programs.

You saw the hive, and you stuck your penis in it.

Now you will feel the wrath of anonymous.

Your official websites will be taken offline, including the playstation store.

These attacks will continue untill we are completely satisfied with the outcome.

We are anonymous
We are legion
We do not forgive greedy companies
We do not forget the denial of free flow of information
Expect us.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Hur mycket har "gehot" behövt betala? Tycker Sony ska betala alla användare som blivit av med sina konton några tusen.

Permalänk

Så att utdela en kollektiv bestraffning mot Sonys kunder är "lösningen" på detta?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Bara en fråga, står det i användaravtalet att man inte få ändra mjukvaro osv, för isåfall har Geohot+nån annan brutit mot avtalet, och då har sony imo all rätt att stämma. Även fast jag tycker att man ska få hacka lite

Men om det finns i avtalet så har sony rätt i det här fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Bara en fråga, står det i användaravtalet att man inte få ändra mjukvaro osv, för isåfall har Geohot+nån annan brutit mot avtalet, och då har sony imo all rätt att stämma. Även fast jag tycker att man ska få hacka lite

Men om det finns i avtalet så har sony rätt i det här fallet.

I vilket avtal? Det lär ju vara PSN avtal, och vad jag vet har Gehot aldrig hackat PSN, utan endast konsolen i sig. Och När man köper en PS3 går man väll inte med på något avtal, mer än mellan butiken och sig själv då.

Eller är det något man accepterar första gången man startar den? Brukar vara lite slarvig med sådant...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Så att utdela en kollektiv bestraffning mot Sonys kunder är "lösningen" på detta?

genom att förstöra för sonys kunder så förstör man ju sonys rykte å de valde helt enkelt att ta den vägen då den kan göra mest skada mot företaget.

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Skrivet av M.i.G:

genom att förstöra för sonys kunder så förstör man ju sonys rykte å de valde helt enkelt att ta den vägen då den kan göra mest skada mot företaget.

Vad är dom sura över? För att Sony tog bort OtherOS funktionen? Det var för att dom kunde hacka sig in i konsolen den vägen. Därför tog Sony bort den funktionen.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Vad är dom sura över? För att Sony tog bort OtherOS funktionen? Det var för att dom kunde hacka sig in i konsolen den vägen. Därför tog Sony bort den funktionen.

kan inte säga att jag e så insatt i det hela, men var väll att sony stämde en kille som hackade consoller? för att kunna köra kopierade spel på dem. Å det gillade inte vissa då de tyckte att en konsol var deras egen egendom och att sony inte ska säga åt dem va de får å inte får göra me dem.

det är det jag har fått ut utav det hela.

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Barnsligt är vad det är, hela grejen!
Det är ju vi PSN användare som drabbas.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Alla som tycker det är dumt att anonymous hackar psn kan ju vara glada att det inte var någon/några som bara ville åt bankuppgifter.

Permalänk
Skrivet av Fyren:

I vilket avtal? Det lär ju vara PSN avtal, och vad jag vet har Gehot aldrig hackat PSN, utan endast konsolen i sig. Och När man köper en PS3 går man väll inte med på något avtal, mer än mellan butiken och sig själv då.

Eller är det något man accepterar första gången man startar den? Brukar vara lite slarvig med sådant...

Jag undrade om man skriver fast sig i ett avtak...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Bara en fråga, står det i användaravtalet att man inte få ändra mjukvaro osv, för isåfall har Geohot+nån annan brutit mot avtalet, och då har sony imo all rätt att stämma. Även fast jag tycker att man ska få hacka lite

Men om det finns i avtalet så har sony rätt i det här fallet.

i USA har dom DMCA som förbjuder modifiering av upphovsrättsskyddad mjukvara.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Helt jävla rätt tycker jag, på vilket sätt är det rätt när de bestämmer hur vi kan använda vår egen hårdvara? Att hacka och modda grejor är ju en del av det roliga för många inkl. mig själv. Android är för den delen en av de bästa grejorna som hänt telefonindustrin.

Kör förövrigt en HTC Legend med Cyanogenmod 7.0.3 för närvarande.

Permalänk
Medlem

http://se.playstation.com/psn/news/articles/detail/item369679...

De ska tydligen erbjuda en del gratismaterial och 30 dagars Plus gratis..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClockArt:

Alla som tycker det är dumt att anonymous hackar psn kan ju vara glada att det inte var någon/några som bara ville åt bankuppgifter.

Dock var det inte Anonymous som hackade PSN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Jag undrade om man skriver fast sig i ett avtak...

Jo jag vet, och jag försökte komma fram till en slutsats och skrev även en följdfråga som jag hoppas få svar på

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Skulle inte amerikanska myndigheter kunna plocka ner Geohot om de skulle stå bakom attackerna mot Sony och deras 10 miljoner användare?

De som verkligen skadas av detta är ju inte Sony utan alla användare runtom i världen som fått sin personliga information stulen, varav vissa redan blivit bestulna på vad de hade på sina kort..

Plocka ned de jävlarna som rånar folk på sina pengar, ge en och en annan ett nackskott som exempel som straff för vad som händer när man försöker sparka på 10 miljoner människor runtom i världen..

Permalänk
Inaktiv

skulle inte förvåna mig om sony kommer att gå under pga det här. om det här kommer att fortsätta så kommer dom rasa mer en 6-7% som dom har gjort dom här 2 veckerna. sen hur ska man kunna lita på dom igen med ens info efter som dom skiter i säkerhet på servrana som dom viste i 2-3 månader innan attaken men sket i att fixa det.

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Jo jag vet, och jag försökte komma fram till en slutsats och skrev även en följdfråga som jag hoppas få svar på

Jaha, oj, Det vet jag faktiskt ej om man gör. Men jag skulle väl gissa att man "säger upp sina rättigheter" nånstans

Permalänk
Skrivet av Timeless Visions:

skulle inte förvåna mig om sony kommer att gå under pga det här. om det här kommer att fortsätta så kommer dom rasa mer en 6-7% som dom har gjort dom här 2 veckerna. sen hur ska man kunna lita på dom igen med ens info efter som dom skiter i säkerhet på servrana som dom viste i 2-3 månader innan attaken men sket i att fixa det.

Var någonstans står det att Sony haft bristfällig säkerhet?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedish Berserk:

Var någonstans står det att Sony haft bristfällig säkerhet?

hitta inte den jag såg det fört på men hitta nåra andra. har sökt varje dag på det här för att hålla mig uppdaterad.

http://www.gamebreakers.co/video-game-news.asp?article=281&So...

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-psn-security...

om ni har tråkigt och vill veta mer info så kan ni skumma igenom dom här trådarna som har en del länkar till en del info men mycket av det är gammalt nu, men kan vara intressant en då men mycket skit snack i dom också

http://psx-scene.com/forums/f6/psn-database-containing-2-2mil...
http://psx-scene.com/forums/f6/sony-press-conference-reportin...
http://psx-scene.com/forums/f6/sony-press-handouts-how-psn-ha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

I vilket avtal? Det lär ju vara PSN avtal, och vad jag vet har Gehot aldrig hackat PSN, utan endast konsolen i sig. Och När man köper en PS3 går man väll inte med på något avtal, mer än mellan butiken och sig själv då.

Eller är det något man accepterar första gången man startar den? Brukar vara lite slarvig med sådant...

Har för mig att det är som med spel, står en notis på lådan med "terms & conditions inside" och alla villkor är i manualen och indirekt genom att öppna spelet/konsollen så har man accepterat samtliga villkor

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Har för mig att det är som med spel, står en notis på lådan med "terms & conditions inside" och alla villkor är i manualen och indirekt genom att öppna spelet/konsollen så har man accepterat samtliga villkor

Okej, tack. Ganska fult av dem tycker jag, om det nu är på detta viset...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av burken_swe@yahoo:

jag känner då bara till 1 attack mot sony och att det väntas komma en till.

SOE: On May 1, 2011, SOE was taken offline to investigate another security breach. This time, the damage is a little smaller. Numbers coming in say 24.6 million users could be at risk with 27,000+ credit cards.

SCEE. PSN nere, och 22 miljoner kreditkort(?).
Och en ny planerad attack.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har inte hängt med på detta, men tycker det är skitet att det påverkar användarna så pass mycket, och att det är deras info som läcker, en sak om dom har personligt mot företaget egentligen men detta är att gå för långt... hade väll räckt med att slänga en hungrig hamster i deras postlåda eller nått :S

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Bara en fråga, står det i användaravtalet att man inte få ändra mjukvaro osv, för isåfall har Geohot+nån annan brutit mot avtalet, och då har sony imo all rätt att stämma. Även fast jag tycker att man ska få hacka lite

Men om det finns i avtalet så har sony rätt i det här fallet.

nja jag vet inte om Sådana avtal kan räknas som riktigt bindande då Sony ger sig rätten att ändra i avtalet
så rent rättsligt.Minstänker jag att alla typer av avtal som du inte skriver under är ogiltiga

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satakarnak:

nja jag vet inte om Sådana avtal kan räknas som riktigt bindande då Sony ger sig rätten att ändra i avtalet
så rent rättsligt.Minstänker jag att alla typer av avtal som du inte skriver under är ogiltiga

Olika lagar i olika länder.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."