Permalänk
Medlem

Sommarresor 2011

Ska ni resa någonstans i sommar eller ska ni vara kvar i tråkiga Sverige? Själv ska jag till Ankara i Turkiet.

Permalänk
Medlem

Thailand nästa vecka, behöver lite semester från plugget

Permalänk
Medlem

Roadtrip från New York till Los Angeles 1-31 Augusti. Flygbiljetterna bokades för några veckor sedan och hyrbilen bokades i förrgår.

Permalänk
Medlem

Jag åker aldrig någonstans.
Det längsta jag har varit utomlands är Tönsberg, Norge.

25år gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Ska ni resa någonstans i sommar eller ska ni vara kvar i tråkiga Sverige? Själv ska jag till Ankara i Turkiet.

Vänta, va.. "tråkiga" Sverige, på sommaren? Jag ska resa inom Svea Rikes gränser till sommaren, solresor tar jag på höstkanten/vintern. Kan säkerligen tänka mig att resa utomlands av andra skäl på sommaren, men jag vill passa på att avnjuta den redan alltför korta sommaren vi har i Sverige.. så jag stannar helst "hemma"

Permalänk
Medlem

Verkar bli Downhill-åkning i Åre/Sälen i sommar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Ska ni resa någonstans i sommar eller ska ni vara kvar i tråkiga Sverige? Själv ska jag till Ankara i Turkiet.

Wow det kanske är tråkigt i Stockholm men Gävle är rena sommarparadiset. Vad hittar man i Grekland eller Thailand som man inte kan hitta i hemlingby??
Ingen skillnad på skog och skog
Nä skojar faktiskt, skulle vilja åka till Grekland eller så men jag tål knappt 28 C vi brukar ha här så hur ska jag klara mig i 40 graders värme??!?!

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

kanske blir någon liten sol semester med någon polare om han jag skulle åkn med för några dagar sedan skaffat sig lite pengar. den som spar han har(till en solsemester)

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Blir åtminstone en vecka i slovakien. Utöver det vet jag inte, funderar på att tåga mig runt lite i europa... fast det kanske jag ska göra en annan sommar.

Skrivet av Tomas_88:

Wow det kanske är tråkigt i Stockholm men Gävle är rena sommarparadiset.

Som relativt nyinflyttad här i krokarna så undrar jag vad det är du syftar på? Finns det nå schyssta stränder eller så här i trakten?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Blir åtminstone en vecka i slovakien. Utöver det vet jag inte, funderar på att tåga mig runt lite i europa... fast det kanske jag ska göra en annan sommar.

Som relativt nyinflyttad här i krokarna så undrar jag vad det är du syftar på? Finns det nå schyssta stränder eller så här i trakten?

Skrev det mest för att verka lite oseriöst men visst finns det många ställe du borde besöka som nyinflyttad.
Brukar inte bada så ofta men det finns ju fina stränder utspridda längst med kusten i t.ex: Skuttskär, Älvkarleby, engeltofta- finns en jäkligt finn strand nära till en campingplats varifrån man ser skuttskär pappersfabrik så jag antar att den ligger ganska nära där men jag kommer inte ihåg namnet... Sen om du brukar joga eller åka skidor så ska du till hemlingby sär man även kan grilla (finns en skidbacke där också), annars kan man joga på sätravalen men jag tycker inte att det är lika fint där som i hemlingby. Dalälven ligger ganska nära men själv kommer jag aldrig att simma där igen då strömmen är alldeles för stark. Finns även en strand som ligger ganska nära en vikingamuseet men kommer inte heller ihåg vad ställe heter. Förutom det kan man besöka furuvik, åker du ner till Hedesunda så finns det nog stränder på dom olika öarna men man måste ta båt dit- tror att den går typ 1 gång per timme eller så =).

Edit:

Här har du några ställe där du kan bada: http://www.gavle.se/Uppleva--gora/Gora/Aktiviteter-och-sport/...

Sen finns det mer att göra här : http://www.gavle.se/Uppleva--gora/Gora/Aktiviteter-och-sport/...
http://www.gavle.se/Uppleva--gora/Gora/Aktiviteter-och-sport/...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Kanske blir att hälsa på syster i Grekland i några veckor. Gratis boende i staden Heraklion är inte fel. Sen får vi se om det blir att bila ner till Holland. Gratis boende där hos en jag och några kompisar spelar online med. Sen har två kompisar nyligen tagit busskort och en av dem har köpt en buss så vi får väl se om man tar en tur neråt i Europa med den. Allt beror på hur det ser ut med jobb då jag är klar med utbildningen runt första Juni.

Det blir i.a.f. till 100% säkerhet Göteborg och hälsa på kompisar där.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Jag åker aldrig någonstans.
Det längsta jag har varit utomlands är Tönsberg, Norge.

25år gammal.

Andra sidan Oslofjorden iaf

Får se om det blir någon resa till Tromsö till sommarn. Annars blir det att åka och fiska nånstans i Sverige.

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Ska på en långweekend till Rom i början på juli, tillsammans med flickvännen. Blir den enda resan i sommar då jag ska börja plugga till hösten och således vill jobba så mycket jag bara kan innan

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Skrivet av gavve:

Kanske blir att hälsa på syster i Grekland i några veckor. Gratis boende i staden Heraklion är inte fel. Sen får vi se om det blir att bila ner till Holland. Gratis boende där hos en jag och några kompisar spelar online med. .

kommer du till amsterdam säg till vi e ett gäng partyglada brudar som brukar gå ut där.

Permalänk
Medlem

De som tycker att medelhavsklimatet är på tok för varmt under sommaren så kan jag rekommendera Slovakien och trakterna runt omkring i juli-augusti. Det är samma klimat som i Sverige, fast 'högsommaren' är längre. Dessutom är ölen betydligt godare och billigare, likväl maten.

Det man kanske kan sakna är ett större utbud av badstränder etc, däremot har de fin natur uppåt bergen och bratislava är en rätt trevlig stad, sedan är det också nära till kringliggande länder och större städer från huvudstaden.

Brukar kosta runt en femhundring tur och retur med ryan air (skavsta, norrköping) och hostels finns för runt hundringen per natt.

Skrivet av Tomas_88:

Skrev det mest för att verka lite oseriöst men visst finns det många ställe du borde besöka som nyinflyttad.... mm.]

Tackar :). Ska definitivt ta en återblick i denna tråd när det närmar sig badsäsong :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanna_l:

kommer du till amsterdam säg till vi e ett gäng partyglada brudar som brukar gå ut där.

Det ska jag absolut göra! Han bor i Den Haag och det är väl inte så långt därifrån om jag förstått det rätt.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Skrivet av gavve:

Det ska jag absolut göra! Han bor i Den Haag och det är väl inte så långt därifrån om jag förstått det rätt.

ne ca 1 timme ja bor i leiden och från där e det ungefär 30/40 min

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av johanna_l:

kommer du till amsterdam säg till vi e ett gäng partyglada brudar som brukar gå ut där.

Party Party Party

Sommarresa 2011? Knappas om jag inte får ihop mer cash eller så, dessutom är jag inte så mycket för att resa även om man får se och uppleva en del på en resa.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Party Party Party

.

haha jaa galna party au pairer haha

Permalänk
Medlem

Island me en kompis, blir en renoldlad fotograferingssemester + party om humöret finns

Permalänk
Medlem

Känns ganska onödigt att åka utomlands på den tiden på året som vi faktiskt har det riktigt varm och skönt under perioder. Nej, höst och vinter är tiden då jag åker utomlands!:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Dock inte förrän i höst men en 10 dagars resa är bokad.

http://www.pressurized.at/fjc-courses/

Permalänk
Medlem

7 dagars medelhavs kryssning med Royal Caribbean.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Precis hemkommen från 1 vecka i Turkiet nu och drar antagligen iväg 2 veckor igen till hösten. På tok för varmt att vara där på sommaren

Permalänk
Avstängd

lägger in en liten fråga här

Någon som vet vilken den största vattenparken i sverige är ?

Permalänk
Medlem

Road trip på USAs västkust i 3 veckor

Permalänk
Medlem

En vända till Frankrike blir det i sommar

Skrivet av trollhattan:

lägger in en liten fråga här

Någon som vet vilken den största vattenparken i sverige är ?

Skulle gissa på Skara sommarland, vet att det är "stort", men störst? Tänker mest på att det är massa annat där också så kanske inte är så stort i jämförelse med annat.

Permalänk
Medlem

Blir nog Spanien någon gång i Augusti. Sedan Slovenien i April och eventuellt Nya Zeeland i Juni nästa år, beror på hur jag har det med pengar.
Dessutom så får man besök från Nya Zeeland om en månad. Global Classroom Conference här i Sverige

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

I sommar blir jag troligen hemma. Eventuellt Italien. I början september vinresa till Portugal + en vecka i Algarve. Om någon är intresserad att delta i vinresan så PM:a mig.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Blir en tripp till Kroatien, flyg till Split och sedan ut bland öarna.. Börjar på ön Hvar, sen får vi se var vi hamnar