FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk
Medlem

Såg att det finns något som kallas "REX", är det något bra och seriöst som verkligen funkar? Kostar det?
Stämmer det att det endast berör grafik i luften, och inte träd, hus, flygplatser etc?
Skulle vara riktigt najs med ett snyggare flyg lir

Sitter även och grubblar lite på acc packet, vad innebär det egentligen? att man får uppgraderad och snyggare grafik och att det flyter bättre, eller bara att man får fler plan? Sitter på deluxe nu.
Tjo!

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Ja R.E.X 2.0 finns ju. Det ändrar texturer för moln, sol, himlen, ja allt som är i luften. Det ändrar också vattnet och alla landningsbanor och taxiways och gate/parkeringsplatser. Det finns många olika texturer till alla som olika så man kan själv välja vilka som man tycker är bäst

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]

Permalänk
Medlem

Jag besöker http://www.realenvironmentxtreme.com/ och läser "A MASSIVE 9.9GB expansion pack of texture goodness. FREE to existing customers of REX/FSX. Click here!"
Vilket låter otroligt lovande, men det är inte REX 2.0 utan REX overdrive? Läser även om en "massa" Servicepack för REX, men jag hänger ändå inte riktigt med i svängarna. Är det bara att tanka ner dessa 9,9Gb och njuta av utsikten eftersom jag redan har FSX, eller måste jag köpa REX 2.0 för att sen kunna ladda ner andra saker från sajten?
Jag klickar runt lite på sajten men lyckas inte få ut något av det.

Vore trevligt om någon som kan detta kan ge lite klara besked i hur det funkar och vad som gäller.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Har beställt FSX och får det nog nästa vecka. Någon som vill spela med mig?

Vet ni någon svensk klan/organisation som brukar spela regelbundet?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Skulle den här maskinen funka bra till FSX, inklusive REX och lite andra add-ons?

http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?products_id=...

Permalänk
Medlem
Skrivet av plysch75:

Skulle den här maskinen funka bra till FSX, inklusive REX och lite andra add-ons?

http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?products_id=...

Absolut!

Visa signatur

QC7

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av plysch75:

Skulle den här maskinen funka bra till FSX, inklusive REX och lite andra add-ons?

http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?products_id=...

Det är ett högpresterande system med budgetagg(Corsairs CX-serie är inte av hög kvalité), Hade jag varit du hade jag inte låtit det sitta i allt för länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Jag besöker http://www.realenvironmentxtreme.com/ och läser "A MASSIVE 9.9GB expansion pack of texture goodness. FREE to existing customers of REX/FSX. Click here!"
Vilket låter otroligt lovande, men det är inte REX 2.0 utan REX overdrive? Läser även om en "massa" Servicepack för REX, men jag hänger ändå inte riktigt med i svängarna. Är det bara att tanka ner dessa 9,9Gb och njuta av utsikten eftersom jag redan har FSX, eller måste jag köpa REX 2.0 för att sen kunna ladda ner andra saker från sajten?
Jag klickar runt lite på sajten men lyckas inte få ut något av det.

Vore trevligt om någon som kan detta kan ge lite klara besked i hur det funkar och vad som gäller.

Men jag undrar fortfarande om det finns någon som kan svara på detta...?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Skrivet av Foster D:

Men jag undrar fortfarande om det finns någon som kan svara på detta...?

Fråga på deras forum, dom är sjukt snabba med att svara där!
Var längesedan jag körde med REX(1.0), men jeeees vad vackert det blir!

Permalänk
Medlem

Ja det ser riktigt lockande ut. Får hoppas dom kan svara på det då.

Till en annan fråga, kan man slita på planen i FsX? Tex om en motor går för varm, för högt varv, för kall, etc. Får man då ett plan som presterar sämre, tex att en motor blir överhettad och lägger av, eller inte kan varva upp ordentligt. Eller är det "overstressed" meddelandet som gäller så fort det är något? Det har aldrig hänt och det känns som en stor miss om det inte finns.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Ja det ser riktigt lockande ut. Får hoppas dom kan svara på det då.

Till en annan fråga, kan man slita på planen i FsX? Tex om en motor går för varm, för högt varv, för kall, etc. Får man då ett plan som presterar sämre, tex att en motor blir överhettad och lägger av, eller inte kan varva upp ordentligt. Eller är det "overstressed" meddelandet som gäller så fort det är något? Det har aldrig hänt och det känns som en stor miss om det inte finns.

Nja, tvivlar nästan på att det är så ens i verkligheten. En del är antingen trasig eller hel, vilket ger att motorn antingen fungerar till 100% eller har ett visst fel. Och de felen kan du ju ställa in till att komma helt slumpmässigt, nästan som i verkligheten

Men har inte testat funktionen något, och minns inte vad det är som kan gå fel/sönder. Men det är väll lite bränslepumpar, styrsystem och annat oljigt

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Nja, tvivlar nästan på att det är så ens i verkligheten. En del är antingen trasig eller hel, vilket ger att motorn antingen fungerar till 100% eller har ett visst fel. Och de felen kan du ju ställa in till att komma helt slumpmässigt, nästan som i verkligheten

Men har inte testat funktionen något, och minns inte vad det är som kan gå fel/sönder. Men det är väll lite bränslepumpar, styrsystem och annat oljigt

Det finns väldigt mycke som kan gå sönder i en motor rent allmänt, utan att motorn helt slutar fungera. Slitage brukar ju inte ha en direkt havererande bidragsroll i motorer heller. När kolvringar i en kolvmotor slits ut, dricker motorn olja och får sämre prestanda eftersom kompressionen blir sämre. Slitage på andra delar bidrar till att den presterar sämre, får dålig tomgång, får högre/lägre bränsleförbrukning, får för hög/låg temp osv osv. Skulle vara riktigt roligt om man fick kontrollera vätskor i motorn, och att vätskornas nivå påverkas av handhavandet, och att den faktiskt kan gå sönder väldigt snabbt om oljan tar slut. Vi har ju även "vakuum" som "driver" en del mätare bl.a. Alla kolvmotorer har en massa ventiler och tändsystem som kan falera och orsaka en mängd olika svårigheter, utan att motorn bara dör tvärt. Så vist är det så i verkligheten, i allra högsta grad faktiskt. Vi ska ju inte snacka om alla elektroniska styrsystem till modernare motorer, där tusentals saker kan gå sönder och bidra till en rad olika småfel.
Sen har vi temperaturen på omgivningen, hantera en motor fel i ett landskap med 50 grader, så är det inte så svårt att överhetta den. Och tvärtom! Kör kontinuerligt med en för kall motor, och den blir inte speciellt långlivad.

Det du nämner har jag oxå sett, men det känns allmänt tafatt. "Efter si o så lång tid efter start ska den och den mätaren lägga av etc etc".
Jag vet att det finns en mod, eller snarare något slags tillägg som finns att köpa till FsX, där en del av de motoregenskaper utnyttjas som jag tidigare nämnt, men bara till de plan tillägget har.
Men jag ville veta om det redan fanns något sånt i FsX, vilket det nog inte gör =/
X-plane 9 ska vist vara en mer äkta simulator, där planet reagerar på vind etc etc som det skulle gjort i verkligheten, medans FsX är mer åt arcade hållet.
Åter igen förstår jag inte varför FsX inte är en äkta simulator. Tänk så mycke roligare det skulle vara.

Tänk om de skulle ta och skapa en komplex flygsimulator som hanterar alla dessa variabler, en grymt realistisk simulator som faktiskt Är en äkta simulator på alla sätt och vis.
Där däcken slits ut efter hand, där bromsarna kan överhettas, där kropp och vingar påverkas av hur man flyger, och där alla (väsentliga) motordelar (och annan mekanik) kan slitas och resultera i vad det nu resulterar i.
En annan kul idé hade ju kunnat vara att ha någon slags kampanj i simulatorn, där man kan flyga för olika bolag och på så sätt tjäna pengar och skaffa sig ett rykte.
Eller skapa sig ett eget bolag och efterhand uppgradera sina plan, där man då tex har sin egen flygbas med hangar och plan, där man kan anställa piloter som utför jobb åt en när/om man expanderat sitt bolag.

Nåja.

Edit: Tänk dig att du sitter i ditt tvåmotoriga lilla plan på 15k fot, påväg mot 20k. Autopiloten är påslagen och du övervakar instrumenten noggrant under stigningen.
Du lägger märke till att planet inte går riktigt rakt, ungefär som när rodret inte är riktigt i mitten, eller när en motor drar mer än den andra.
Strax märker du att just höger motor inte riktigt presterar som det borde, propsync mätaren snurrar friskt, och enligt tempmätaren är motorn varmare än vanligt och oljetempen är något förhöjd. Du vrider på nacken efter visuella tecken på problem och ser ganska snart en svag rökstrimma från höger motor.
Du vet inte om det än, men det är mekanikern som hällt fel olja i motorn, en väldigt tunn olja som används vid extemt kalla väderförhållanden, men nu är det sommar och 35 grader varmt.
Lagringen till turbon i motorn som både är oljekyld och oljelagrad, har slitits ut pga den förtunnade oljan, och släpper nu genom en mindre mängd olja genom sin oljelagring samtidigt som motorn tappar kraft. Oljan sugs in i motorn och förbräns till en svart/blå rök, samtidigt som turbon blir glödande het pga att den inte längre får den kylning den kräver, vilket i sin tur resulterar i den förhöjde tempen och ytterligare slitage.
Istället drar du ner på gasen och kompenserar med rodret, du öppnar cowlflaps (på svenska?) på den berörda motorn i hopp om att tempen ska sjunka.
Det gör den, men det är fortfarande något som inte står rätt till, så du säger till över radion att du måste avbryta din stigning och nödlanda.
Under samtalet med tornet 16k fot under dig, tänds varningslampan för oljenivån till höger motor. Nu står det klart att det är något med oljan som är problem.
Du drar av ytterligare på gasen och börjar nedstigning.
När du stannar av på 3k fot drar du på lite på gasen igen för att hålla hastigheten, men oljan har nästan tagit slut. Varningslapan för oljetrycket tänds! Du plockar snabbt fram checklistan eftersom det aldrig hänt dig förr.
Där står klart och tydligt att motorn omedelbart ska stängas av om oljetryckslampan tänds.
Men innan du hinner läsa klart hörs ett jäkla oväsen, planet kränger till höger eftersom motorn tappar mer än halva sin kapacitet när turbon helt falerar under sin oljebrist, (ja det går så snabbt i verkligheten oxå, om oljetrycket försvinner till turbon) och nu ryker det ordentligt från motorns avgasrör.
Snabbt stänger du av motorn och får klartecken att landa.
När du väl landat lutar planet misstänksamt åt höger, det visar sig att du slog i asfalten så hårt vid nödlandning att det gamla utslitna däcket sprack =P
Väl parkerad vid hangaren, får man möjlighet att välja bland en del menyer. Däribland en motormeny för båda motorerna.
Där kan man läsa om alla fel och slitage, och vilka delar som helt är kaputt.
Man kan välja att byta ut delar, byta olja, fylla på olja, eller bara låta det vara och fortsätta flyga sönder hela motorn.
En annan meny finns för flygkropp och allt som finns på utsidan, däribland däck och bromsar.
Och i ett kampanjläge hade detta kostat pengar att laga, samtidigt som den värdefulla lasten tappat värde pga den förlorade tiden.

Säg mig, hur kul hade detta varit?! =D

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Wow. Måste bara citera en facebook-grupp:
"Alla vi som hatar när man kastar en liten snöboll och får hela jävla Antarktis över sig!"

Dock i all välmening

Skrivet av Foster D:

Det finns väldigt mycke som kan gå sönder i en motor rent allmänt, utan att motorn helt slutar fungera. Slitage brukar ju inte ha en direkt havererande bidragsroll i motorer heller. När kolvringar i en kolvmotor slits ut, dricker motorn olja och får sämre prestanda eftersom kompressionen blir sämre. Slitage på andra delar bidrar till att den presterar sämre, får dålig tomgång, får högre/lägre bränsleförbrukning, får för hög/låg temp osv osv. Skulle vara riktigt roligt om man fick kontrollera vätskor i motorn, och att vätskornas nivå påverkas av handhavandet, och att den faktiskt kan gå sönder väldigt snabbt om oljan tar slut. Vi har ju även "vakuum" som "driver" en del mätare bl.a. Alla kolvmotorer har en massa ventiler och tändsystem som kan falera och orsaka en mängd olika svårigheter, utan att motorn bara dör tvärt. Så vist är det så i verkligheten, i allra högsta grad faktiskt. Vi ska ju inte snacka om alla elektroniska styrsystem till modernare motorer, där tusentals saker kan gå sönder och bidra till en rad olika småfel.
Sen har vi temperaturen på omgivningen, hantera en motor fel i ett landskap med 50 grader, så är det inte så svårt att överhetta den. Och tvärtom! Kör kontinuerligt med en för kall motor, och den blir inte speciellt långlivad.

Det du nämner har jag oxå sett, men det känns allmänt tafatt. "Efter si o så lång tid efter start ska den och den mätaren lägga av etc etc".
Jag vet att det finns en mod, eller snarare något slags tillägg som finns att köpa till FsX, där en del av de motoregenskaper utnyttjas som jag tidigare nämnt, men bara till de plan tillägget har.
Men jag ville veta om det redan fanns något sånt i FsX, vilket det nog inte gör =/
X-plane 9 ska vist vara en mer äkta simulator, där planet reagerar på vind etc etc som det skulle gjort i verkligheten, medans FsX är mer åt arcade hållet.
Åter igen förstår jag inte varför FsX inte är en äkta simulator. Tänk så mycke roligare det skulle vara.

Tänk om de skulle ta och skapa en komplex flygsimulator som hanterar alla dessa variabler, en grymt realistisk simulator som faktiskt Är en äkta simulator på alla sätt och vis.
Där däcken slits ut efter hand, där bromsarna kan överhettas, där kropp och vingar påverkas av hur man flyger, och där alla (väsentliga) motordelar (och annan mekanik) kan slitas och resultera i vad det nu resulterar i.
En annan kul idé hade ju kunnat vara att ha någon slags kampanj i simulatorn, där man kan flyga för olika bolag och på så sätt tjäna pengar och skaffa sig ett rykte.
Eller skapa sig ett eget bolag och efterhand uppgradera sina plan, där man då tex har sin egen flygbas med hangar och plan, där man kan anställa piloter som utför jobb åt en när/om man expanderat sitt bolag.

Nåja.

Edit: Tänk dig att du sitter i ditt tvåmotoriga lilla plan på 15k fot, påväg mot 20k. Autopiloten är påslagen och du övervakar instrumenten noggrant under stigningen.
Du lägger märke till att planet inte går riktigt rakt, ungefär som när rodret inte är riktigt i mitten, eller när en motor drar mer än den andra.
Strax märker du att just höger motor inte riktigt presterar som det borde, propsync mätaren snurrar friskt, och enligt tempmätaren är motorn varmare än vanligt och oljetempen är något förhöjd. Du vrider på nacken efter visuella tecken på problem och ser ganska snart en svag rökstrimma från höger motor.
Du vet inte om det än, men det är mekanikern som hällt fel olja i motorn, en väldigt tunn olja som används vid extemt kalla väderförhållanden, men nu är det sommar och 35 grader varmt.
Lagringen till turbon i motorn som både är oljekyld och oljelagrad, har slitits ut pga den förtunnade oljan, och släpper nu genom en mindre mängd olja genom sin oljelagring samtidigt som motorn tappar kraft. Oljan sugs in i motorn och förbräns till en svart/blå rök, samtidigt som turbon blir glödande het pga att den inte längre får den kylning den kräver, vilket i sin tur resulterar i den förhöjde tempen och ytterligare slitage.
Istället drar du ner på gasen och kompenserar med rodret, du öppnar cowlflaps (på svenska?) på den berörda motorn i hopp om att tempen ska sjunka.
Det gör den, men det är fortfarande något som inte står rätt till, så du säger till över radion att du måste avbryta din stigning och nödlanda.
Under samtalet med tornet 16k fot under dig, tänds varningslampan för oljenivån till höger motor. Nu står det klart att det är något med oljan som är problem.
Du drar av ytterligare på gasen och börjar nedstigning.
När du stannar av på 3k fot drar du på lite på gasen igen för att hålla hastigheten, men oljan har nästan tagit slut. Varningslapan för oljetrycket tänds! Du plockar snabbt fram checklistan eftersom det aldrig hänt dig förr.
Där står klart och tydligt att motorn omedelbart ska stängas av om oljetryckslampan tänds.
Men innan du hinner läsa klart hörs ett jäkla oväsen, planet kränger till höger eftersom motorn tappar mer än halva sin kapacitet när turbon helt falerar under sin oljebrist, (ja det går så snabbt i verkligheten oxå, om oljetrycket försvinner till turbon) och nu ryker det ordentligt från motorns avgasrör.
Snabbt stänger du av motorn och får klartecken att landa.
När du väl landat lutar planet misstänksamt åt höger, det visar sig att du slog i asfalten så hårt vid nödlandning att det gamla utslitna däcket sprack =P
Väl parkerad vid hangaren, får man möjlighet att välja bland en del menyer. Däribland en motormeny för båda motorerna.
Där kan man läsa om alla fel och slitage, och vilka delar som helt är kaputt.
Man kan välja att byta ut delar, byta olja, fylla på olja, eller bara låta det vara och fortsätta flyga sönder hela motorn.
En annan meny finns för flygkropp och allt som finns på utsidan, däribland däck och bromsar.
Och i ett kampanjläge hade detta kostat pengar att laga, samtidigt som den värdefulla lasten tappat värde pga den förlorade tiden.

Säg mig, hur kul hade detta varit?! =D

Håller med i allt du säger, förutom att jag inte skulle gilla ett sådant seriöst spel. Men tror att du missuppfattat mig lite grann, vad jag menade, men inte fick fram, med mitt förra inlägg är att flygplan/smotorer/ underhålls lite bättre än random kolvmotor. En flygplansmotor har fått all service gjord i tid, och kolvringarna blir aldrig så pass gamla att de ger en negativ effekt. Jag hoppas att alla seriösa flygturer sker med plan som inte ger några oförväntade händelser rent maskinellt, förutsatt att ingen del går sönder.

Ber om ursäkt för att jag inte svarar med ett långt och intresant inlägg, är alldeles för trött för det

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Wow. Måste bara citera en facebook-grupp:
"Alla vi som hatar när man kastar en liten snöboll och får hela jävla Antarktis över sig!"

Dock i all välmening

Håller med i allt du säger, förutom att jag inte skulle gilla ett sådant seriöst spel. Men tror att du missuppfattat mig lite grann, vad jag menade, men inte fick fram, med mitt förra inlägg är att flygplan/smotorer/ underhålls lite bättre än random kolvmotor. En flygplansmotor har fått all service gjord i tid, och kolvringarna blir aldrig så pass gamla att de ger en negativ effekt. Jag hoppas att alla seriösa flygturer sker med plan som inte ger några oförväntade händelser rent maskinellt, förutsatt att ingen del går sönder.

Ber om ursäkt för att jag inte svarar med ett långt och intresant inlägg, är alldeles för trött för det

Haha, det va inte alls meningen det skulle bli sådär långt, råka bara bli lite väl överambitiös =P
I verkligheten slits ju inga plan ut sådär fort om de används på rätt sätt och får rätt service (förutom i min lilla novell, där det faktiskt i just ett sånt fall kan gå sådär fort), men man hade ju kunnat lägga in olika grader av slitagehastighet i spelet, typ. En normal som nästan är lika "slö" som normalt användande irl, och två/tre snabbare steg där det sista slits betydligt fortare. Oxå ska man ju kunna stänga av funktionen precis som nuvarande "realism settings".
Själv hade jag fullständigt älskat detta och flugit betydligt mer än idag. Mer verkligt = mer kul, enligt mig.

Förhoppningsvis görs all service som den ska göras, så man slipper de där oförväntade händelserna

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

tjena grabbar!

nu är det så att en god vän har bett mig uppgradera sitt system så det klarar fsx maxat på 3x24". han flyger nu med en 19" eller nåt liknande. hans nuvarande system består av 1055t, hd6850, 8gig ddr3 i korta drag.

problemet är att jag aldrig prövat fsx eller vet vad det kräver. så kan någon som kör 3x24" med hyffsade inställningar höra av sig?

tack!

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem

Hallå igen FSX forumet, jag har nu suttit och flugit många många timmar med min kära Logitech Attack joystick. Tänkte uppgradera och jag har en budget, jag är student och har en sommar framför mig så tänkte fråga vad är det bästa jag kan köpa?

En TrackIR 5?
Eller några utav dessa saker?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/423078/flight-simulator-pack

Rudder pedals, hur mycket tillför dem till upplevelsen? Om man skulle jämföra med tex en TrackIR 5 eller ett nytt Yoke System.
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/6606047/saitek-pro-flight-throttle... skulle jag satsa på i stället för switch-panelen. Att kunna finjustera trotteln är guld värt vid landning och även vid planflykt om du flyger en modell med mer realistisk motorsimulering än Microsofts egna. Pedalerna är väl mer eller mindre nödvändiga om du köper yoken. Sidvindslandningar blir inte lika roliga utan separat sidroderkontroll och att korsa roder blir ju helt omöjligt. Om det sedan har någon större betydelse i FSX är väl tveksamt.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

Track ir gör mycket för flygupplevelsen faktiskt. Speciellt i VFR-flygning då. Tar ett tag att vänja sig men sen vill man inte flyga utan.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Hej jag såg att ni ville ha mer realism när det gäller slitage och liknande på flygplanens delar.
A2A Simulations är min favorit tredje parts tillverkare av adons till FSX, och dom har något dom kallar för Accusim som gör att motorn slits med tiden och hur man flyger planet etc, man kan också serva planet och byta ut delar.
Det enda dåliga är att det är endast för deras flygplan som dom har gjort men dom har mycket trevliga modeller bla en Piper Cub , Spitfire, P-47, B-17, B377, samt en P51 Mustang på väg

www.a2asimulations.com

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ett Logitech G940 system

Någon som har ett? Det verkar vara grymt faktiskt. Då får jag också "allt". Sen är det bara TrackIR 5 som är kvar på listan

Permalänk
Medlem

Varför inte satsa på Thrustmaster HOTAS? har känt lite på Logitechs skapelse, men tycker det är plastigt för att vara en flygspak. Har personligen HOTAS F-16, joysticken och trotteln är helt i metall, vilken känsla!!!

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Medlem

Är inte ute efter jaktflyg kontrollers, tycker att Logtiech G940 återspeglar tex Airbus kontrollerna ganska bra. + Man har möjlighet att kontrollera motorerna separat.

Jag köpte ett G940 på Media Markt på Svågertorp i Malmö. Det var dock ett demo ex då dem inte hade några andra i lager eller ingående. Kostade bara 1790. Och demo exet var bara 2 veckor gammalt, såg som nytt ut, alla knappar var som nya osv.

Dock när jag kom hem så skrek motorerna och kugghjulen ifrån force feedbacken. Åkte tillbaks med den till Media Markt och de ska antagligen ta kontakt med deras general agent som i sin tur ska skicka hem en ny direkt till mig.

Lite otur, men det är ett mycket bra pris.

Permalänk

Har läst igenom i princip hela tråden nu, jag blir enormt sugen på att testa mp. Är det fortfarande några som flyger regelbundet eller? Jag är absolut inget proffs, jag kan grunderna men det skulle va kul att hänga på nån gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteEkre:

Har läst igenom i princip hela tråden nu, jag blir enormt sugen på att testa mp. Är det fortfarande några som flyger regelbundet eller? Jag är absolut inget proffs, jag kan grunderna men det skulle va kul att hänga på nån gång

Satt och kolla på lite FSX på youtube igår, är lite sugen igen!

Vad säger ni grabbar Vi hade ju några fina dagar med våran Gripens och learjets ned till Visby

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Satt och kolla på lite FSX på youtube igår, är lite sugen igen!

Vad säger ni grabbar Vi hade ju några fina dagar med våran Gripens och learjets ned till Visby

Det blir nog flygning ikväll, vilken server använder ni?

Visa signatur

foto{5d/400d | canon 24-70 2.8L | canon 18-55 3.5-5.6 |sigma 70-300 4.0-5.6 | canon 50 1.4 | speedlite 430ex}
dator{Dell Optiplex 780 SFF}

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanos:

Det blir nog flygning ikväll, vilken server använder ni?

När vi körde här på Swec innan så körde vi genom FSX inbyggda, gamespy eller vad det nu är
Men jag tror inte jag har tid ikväll, men kanske!

Permalänk

Hejsan!

Såg just denna tråd och vart riktigt sugen på att flyga, någon som är sugen ikväll?

Mvh // Ernst

Permalänk
Medlem

Finns det någon guide eller kan någon kort beskriva hur man flyger i flightsim inbyggda multiplayermode. Jag testade för första gången för några dagar sedan och lyckades komma så långt att jag placerades i cockpiten på det flygplan jag valt. Problemet var att jag visste inte hur jag skulle kontakta radiotornet och begära taxi osv... Den knappen var spärrad. Jag hörde dock att de pratade hela tiden. Man ska väl inte behöva mikrofon?

Visa signatur

foto{5d/400d | canon 24-70 2.8L | canon 18-55 3.5-5.6 |sigma 70-300 4.0-5.6 | canon 50 1.4 | speedlite 430ex}
dator{Dell Optiplex 780 SFF}

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanos:

Finns det någon guide eller kan någon kort beskriva hur man flyger i flightsim inbyggda multiplayermode. Jag testade för första gången för några dagar sedan och lyckades komma så långt att jag placerades i cockpiten på det flygplan jag valt. Problemet var att jag visste inte hur jag skulle kontakta radiotornet och begära taxi osv... Den knappen var spärrad. Jag hörde dock att de pratade hela tiden. Man ska väl inte behöva mikrofon?

Jo man brukar använda mikrofon Dock finns det servrar med "digitala trafikledare" så att säga. Man skriver i chatten en hel del kommandon och på så sätt kommunicerar man med tornet osv. Inget jag tycker är speciellt givande i alla fall.