Ps3- forfarande värt pengarna?

Permalänk
Medlem

Ps3- forfarande värt pengarna?

Hej!

Funderar på att köpa en ps3:a. Är det värt pengarna eller bör man avvakta och vänta på nästa generation? Jag menar, jag vill inte lägga ut ~2.5k på något som det kommer en uppföljare om ett halvår. Är det värt att "investera" i en ps3?

Har förövrigt ingen annat en ett Wii och en Ps2.

Lockas av att köpa ps3:a för att lira online med vänner. Främst fps likt COD, Battlefield etc.
Men frågan är om inte en Xbox360 skulle fylla behovet istället... Mycket billigare fast samtidigt har i princip alla mina vänner övergett Xbox360 efter problem och trasiga konsoller.

Jag ber er om hjälp. Vad ska jag göra av mina pengar? Ps3,Xbox360 eller vänta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WiEiW:

Hej!

Funderar på att köpa en ps3:a. Är det värt pengarna eller bör man avvakta och vänta på nästa generation? Jag menar, jag vill inte lägga ut ~2.5k på något som det kommer en uppföljare om ett halvår. Är det värt att "investera" i en ps3?

Har förövrigt ingen annat en ett Wii och en Ps2.

Lockas av att köpa ps3:a för att lira online med vänner. Främst fps likt COD, Battlefield etc.
Men frågan är om inte en Xbox360 skulle fylla behovet istället... Mycket billigare fast samtidigt har i princip alla mina vänner övergett Xbox360 efter problem och trasiga konsoller.

Jag ber er om hjälp. Vad ska jag göra av mina pengar? Ps3,Xbox360 eller vänta?

Lär inte komma en ny Playstation på ett tag.
Fördelen med PS3 mot Xbox 360 är ju att online delen är gratis med Ps3an. Är ju även ett + i kanten att ps3an spelar blu-ray.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Lär inte komma en ny Playstation på ett tag.
Fördelen med PS3 mot Xbox 360 är ju att online delen är gratis med Ps3an. Är ju även ett + i kanten att ps3an spelar blu-ray.

Är du säker? Har hört att det spekuleras om en ny Ps(4?) ganska snart.

Samtidigt så är ju ps3:an snart 6 år(!) gammal. Är tekniken värd pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WiEiW:

Är du säker? Har hört att det spekuleras om en ny Ps(4?) ganska snart.

Samtidigt så är ju ps3:an snart 6 år(!) gammal. Är tekniken värd pengarna?

Både Microsoft och Sony har konfirmerat att deras nästa konsoll kommer ut tidigast 2014

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Tycker ps3 är värt pengarna, om man inte spelar så mycket så funkar den som filmspelare eller mediaspelare via Playstation Media Server som jag använder den mest till just nu faktiskt.

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooltz:

Både Microsoft och Sony har konfirmerat att deras nästa konsoll kommer ut tidigast 2014

Skrivet av Eriksson(X):
Skrivet av redskins:

Tycker ps3 är värt pengarna, om man inte spelar så mycket så funkar den som filmspelare eller mediaspelare via Playstation Media Server som jag använder den mest till just nu faktiskt.

Okej, låter ganska övertygande men hur mycket ska man behöva pröjsa ut för en ps3:a idag?

Och tillbehör? (Extra kontroller, headset, etc) Värt att köpa original eller istället köpa billig kopia?

Permalänk
Hedersmedlem

Köp orginal. Kopior funkar inte längre efter firmware 3.40.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WiEiW:

Okej, låter ganska övertygande men hur mycket ska man behöva pröjsa ut för en ps3:a idag?

Och tillbehör? (Extra kontroller, headset, etc) Värt att köpa original eller istället köpa billig kopia?

När jag köpte mitt PS3 så köpte jag till en extra handkontroll, sen skulle väl jag säga att det är bättre att köpa original.
Headset kan du ta och använda nåt gammalt Bluetooth headset om du har nåt liggandes.
http://www.game.se/acatalog/Playstation_3_Slim_320GB_Playstation_3.html, billigaste jag hittade på prisjakt.

Edit: Köp till en fjärrkontroll om du tänker kolla på film på PS3an (kan vara jobbigt att använda handkontrollen)http://www.game.se/acatalog/info_3253978.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av WiEiW:

Okej, låter ganska övertygande men hur mycket ska man behöva pröjsa ut för en ps3:a idag?

Och tillbehör? (Extra kontroller, headset, etc) Värt att köpa original eller istället köpa billig kopia?

http://www.game.se/acatalog/Playstation_3_Slim_320GB_Playstat...
Ps3 är billigast på GAME

Ett headset bör du också ha om du ska spela med dina vänner.
http://www.dustinhome.se/pd_5010384366.aspx?csref=Prisjamfore...

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooltz:

Bör man köpa i butik eller begagnat? Finns för cirka 2000 på blocket och då med spel.

Värt att riskera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WiEiW:

Bör man köpa i butik eller begagnat? Finns för cirka 2000 på blocket och då med spel.

Värt att riskera?

Jag skulle personligen köpt det begagnat!

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Medlem

PS3:an har mycket kvar att ge än!
Tänk också på att det är SPELEN som är det viktiga. Även om nästa generations konsoller kommer vara överlägsna hårdvarumässigt så är det väldigt många bra spel du ändå går miste om.

Permalänk
Medlem

Sony har ju uttalat sig om de planerat 10 års produktcykel precis som med ps2.
Ps3 och Ps4 kommer förstås säljas parallellt ett tag, men ps3 är ju bara knappt 5 år, så det lär dröja.
Finns inga direkta rykten om nästa generation heller och när de väl dyker upp skulle jag gissa minst 1-2 år till innan det blir release.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av WiEiW:

Samtidigt så är ju ps3:an snart 6 år(!) gammal. Är tekniken värd pengarna?

061111 kom det i Japan, räkna på det du.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Vill du ha en konsol idag så är det bara att köpa!
Precis som i dator världen sp kommer det alltid nya grejjer men troligen lär det dröja ett par år ännu innan en ny PS kommer!
Har haft min PS3 i snart 2år och skulle aldrig byta bort den!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderat*

All form av köp&sälj ska ske i marknaden.

Permalänk
Avstängd

PS3 är väl värda sina kronor tycker jag. Särskilt om man lirar mer än ett par timmar i månaden som jag. Men även om man bara lirar 1 spel på konsolen tycker jag det är prisvärt då man kan spela med polare när de är över en kväll, men även kolla blu-ray filmer som man trots allt har ett par av.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jooltz:

Både Microsoft och Sony har konfirmerat att deras nästa konsoll kommer ut tidigast 2014

http://www.joystiq.com/2011/05/06/rumor-new-microsoft-console...

Och wii2 som kommer runt 2012.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Efter Sony eller Microsoft kommer ut med bilder på sina framtida maskiner kommer det ta minst 2 år innan du kan få en i handen för 6000kr.

Köp dig en PS3 eller vad du nu vill ha nu och spela på den i 2år eller något sånt. Sen säljer du den för en kopp kaffe och en snus och köper dig en krysslåda tvåhelvarv.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Var inte allt för säkra på att en ny konsol från både microsoft och sony är långt borta. Har läst en hel del rykten och spekulationer kring nya konsol-generationen. När sony och microsoft uttalade sig om "nya konsoler tidigast 2014" visste de inte att Nintendo skulle visa upp sin nya konsol på e3 i år.

De vill naturligtvis inte hamna på efterkälken, speciellt inte Sony efter ps3 som floppade ekonimiskt sett för Sony. Visst kan det dröja ett tag till nya konsoler även om de skulle visa upp nya på e3 men ha i åtanke att microsoft för första gången visade upp 360'n på e3 2005 och släpptes sedan i slutet av 2005.

Om inte annat är det ganska troligt att de visar upp något som har att göra med deras nya konsoler. Jag tycker dock själv att en ps3-a är värd pengarna då det kanske tar som minst 1 år för ps4 vilken då troligtvis kommer vara ganska dyr.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

PS3 är väl värda sina kronor tycker jag. Särskilt om man lirar mer än ett par timmar i månaden som jag. Men även om man bara lirar 1 spel på konsolen tycker jag det är prisvärt då man kan spela med polare när de är över en kväll, men även kolla blu-ray filmer som man trots allt har ett par av.

Skrivet av Samurai237:

Var inte allt för säkra på att en ny konsol från både microsoft och sony är långt borta. Har läst en hel del rykten och spekulationer kring nya konsol-generationen. När sony och microsoft uttalade sig om "nya konsoler tidigast 2014" visste de inte att Nintendo skulle visa upp sin nya konsol på e3 i år.

De vill naturligtvis inte hamna på efterkälken, speciellt inte Sony efter ps3 som floppade ekonimiskt sett för Sony. Visst kan det dröja ett tag till nya konsoler även om de skulle visa upp nya på e3 men ha i åtanke att microsoft för första gången visade upp 360'n på e3 2005 och släpptes sedan i slutet av 2005.

Om inte annat är det ganska troligt att de visar upp något som har att göra med deras nya konsoler. Jag tycker dock själv att en ps3-a är värd pengarna då det kanske tar som minst 1 år för ps4 vilken då troligtvis kommer vara ganska dyr.

Iaf. Köpte nu en ps3 slim, begagnad. Fick med HDMI sladd och SCART-kabel och power kabel. Kan inte få det att fungera. Har jag en kabel för lite?
I PS3 instruktionsbok så står det ju att man tydligen får med en annan kabel. Har killen jag köpte det utav av glömt att slänga med den sista kablen? Hjälp tack! Håller på att få panik!

EDIT: Det löste sig. Tack alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WiEiW:

Iaf. Köpte nu en ps3 slim, begagnad. Fick med HDMI sladd och SCART-kabel och power kabel. Kan inte få det att fungera. Har jag en kabel för lite?
I PS3 instruktionsbok så står det ju att man tydligen får med en annan kabel. Har killen jag köpte det utav av glömt att slänga med den sista kablen? Hjälp tack! Håller på att få panik!

HDMI och pwr är det enda som ska behövas, visst kan du ju använda scart men då kan du lika gärna köpa ett ps2

Du har itne glömt knäppa på knappen på baksidan? Du vet en lika dan som sitter på nätaggen bak på datorn?

Annars skulle jag höra av mig till säljaren, låter i mina öron som om du köpt en kass maskin