Permalänk
Medlem

Bästa Gamingmusen?

Spelar själv en hel del spel, b.l.a cs,cod,LoL och Sc2

Har själv en diamondback 3g och den fungerar väl.
Men när den går sönder, vilken mus ska man köpa då?

Naos 5000? Qpad 5k? Xai? Eller satsa på trådlöst?

I LoL har man 4 spells/abilties , är det värt att köpa någon mus med många sidoknappar så man får snabb åtkomst till dessa??

/antar96

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Antar96:

Spelar själv en hel del spel, b.l.a cs,cod,LoL och Sc2

Har själv en diamondback 3g och den fungerar väl.
Men när den går sönder, vilken mus ska man köpa då?

Naos 5000? Qpad 5k? Xai? Eller satsa på trådlöst?

I LoL har man 4 spells/abilties , är det värt att köpa någon mus med många sidoknappar så man får snabb åtkomst till dessa??

/antar96

kastade min Diamonback 3g i går och skaffade mig en Naos 5000! det är helt grym och mycket mera stabil.

Permalänk

Gick själv från en razer copperhead limited edition till en steelseries ikari och är mycket nöjd, tar lite tid att vänja sig vid en mer formad mus men det är faktiskt riktigt skönt nu. Den har bara 2 specialknappar men jag använder bara 2 när jag kör HoN och inga när jag lirar sc2 så det funkar prima. Den är också hyffsat billig!

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

G500 ftw hade MX518 innan

Visa signatur

NIL

Permalänk
Medlem

Är det någon stor skillnad mellan Naos 5000 och Qpad 5k? Eller bara ta den som är billigast?

Permalänk

Mionix Naos 5000

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antar96:

Är det någon stor skillnad mellan Naos 5000 och Qpad 5k? Eller bara ta den som är billigast?

Dom är formade lite olika. Mina fingrar passade inte riktigt bra på Q5 men på mionixen satt dom perfekt! Om du har större händer ta mionix om du inte har så stora händer testa båda!

Permalänk
Medlem

jag skulle köpa en mamba då den är hybrid;)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

1. Mionix Naos 5000 och det var är bästa ja testat hittils

2. Intellimouse 3.0

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Intellimouse 3.0 alla dagar

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem

Det är personligt.

Jag använder WoW MMO gaming mouse, Razer Deathadder, Razer Boomslang 2007 CE

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

jag skulle köpa en mamba då den är hybrid;)

Vill man ha trådlöst finns flera alternativ, Logitech har en mus (G700) men den har varit nedsatt i pris ner till 40% (komplett) med mera så vet inte om den är så värst bra (?). Har själv Mamba och tycker att mjukvaran med macron är krånglig, får det att funka men är inte user-friendly enligt mig. Annars gillar jag Mamban, men i efterhand så undrar jag hur mycket trådlöst man ändå kör, har kört min utan batteri (mindre vikt) som jag nu inte hittar (tänkte att jag inte skulle tappa bort det ).
Ska leta en vända till men att lägga 5-6 hundra kr för trådlöst (mamba vs deathadder respawn) vet jag inte om det är värt. Dock är det skönt till LAN när man ska sova, har trådlöst headset och mus så då kan man ha mottagarna inuti chassit bakom lås och enkelt ta mus och headset under armen o knalla iväg utan att behöva bunta fast saker och riskera att någon klipper av sladdarna

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Vill man ha trådlöst finns flera alternativ, Logitech har en mus (G700) men den har varit nedsatt i pris ner till 40% (komplett) med mera så vet inte om den är så värst bra (?). Har själv Mamba och tycker att mjukvaran med macron är krånglig, får det att funka men är inte user-friendly enligt mig. Annars gillar jag Mamban, men i efterhand så undrar jag hur mycket trådlöst man ändå kör, har kört min utan batteri (mindre vikt) som jag nu inte hittar (tänkte att jag inte skulle tappa bort det ).
Ska leta en vända till men att lägga 5-6 hundra kr för trådlöst (mamba vs deathadder respawn) vet jag inte om det är värt. Dock är det skönt till LAN när man ska sova, har trådlöst headset och mus så då kan man ha mottagarna inuti chassit bakom lås och enkelt ta mus och headset under armen o knalla iväg utan att behöva bunta fast saker och riskera att någon klipper av sladdarna

skulle ta den då den är skön. sen så använder jag mycket trådlös mus och tangentbord. så kör dubbla tangentbord och dubbla mös nu:p skulle va skönt att slippa

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Jag lirar med Razer mamba. Jag älskar den har inte hittat 1 fel på den, skulle säga att de är en av dom bästa mössen som finns idag! (priset svider dock)

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Vill man ha trådlöst finns flera alternativ, Logitech har en mus (G700) men den har varit nedsatt i pris ner till 40% (komplett) med mera så vet inte om den är så värst bra (?). Har själv Mamba och tycker att mjukvaran med macron är krånglig, får det att funka men är inte user-friendly enligt mig. Annars gillar jag Mamban, men i efterhand så undrar jag hur mycket trådlöst man ändå kör, har kört min utan batteri (mindre vikt) som jag nu inte hittar (tänkte att jag inte skulle tappa bort det ).
Ska leta en vända till men att lägga 5-6 hundra kr för trådlöst (mamba vs deathadder respawn) vet jag inte om det är värt. Dock är det skönt till LAN när man ska sova, har trådlöst headset och mus så då kan man ha mottagarna inuti chassit bakom lås och enkelt ta mus och headset under armen o knalla iväg utan att behöva bunta fast saker och riskera att någon klipper av sladdarna

Personligen tycker jag att mambans mjukvara är för userfrendly för mig, man kan inte göra loopar, X,Y värden och dra värden från spel. så därför rekommenderar jag att köra med ett separat macro program! och sätta sido knapparna till knappar till värden som man inte använder så som num pad numer etc...

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Jag skulle rösta Razer Mamba. Har själv en sån och spelar mycket FPS-spel och jag älskar den! För övrigt blir jag irriterad av möss med sladdar så detta var "det enda" alternativet för mig eftersom jag ändå ville ha en riktigt bra mus som var trådlös.

Dessutom är den hybrid, man kan köra med sladd om man vill. Bara att koppla in, det påverkar inte prestandan om man har sladd eller trådlös (till skillnad från andra möss där trådlöst = minskad prestanda!)

Dock är som sagt priset dyrt - runt 1000:- (köpte dock min för 1200:- och skulle ha betalat mer om den så kostade mer för jag är hur nöjd som helst!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

3.0:an eller Qpad 5K

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

SteelSeries Ikari

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 GEN 3 | Corsair 8GB XMS3 | MSI GTX 770 | Crucial m4 128GB + 500GB Western Digital Caviar Blue | Corsair TX 750W
Kringutrustning: Asus VG248QE | ZOWIE FK1 | Ducky YYY | PureTrak Talent | Audio Technica ATH-AD700 + AntLion ModMic 4.0

Permalänk

Logitech G700 är grym, gott om knappar, scrollhjlul som man kan välja stegläge eller steglöst, och så vitt jag vet den bästa precisionen och uppdateringshastigheten av alla möss där ute. Dessutom går den att göra trådlös när man vill. Enda nackdelen jag har märkt är att batteritiden när man kör utan sladd är riktigt dålig, iaf när man kör på högsta uppdateringsfrekvensen. Så kör den mestadels med sladd. Men det gör ju å andra sidan de flesta gamers med sina möss ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Personligen tycker jag att mambans mjukvara är för userfrendly för mig, man kan inte göra loopar, X,Y värden och dra värden från spel. så därför rekommenderar jag att köra med ett separat macro program! och sätta sido knapparna till knappar till värden som man inte använder så som num pad numer etc...

Tanken att köra ett 3rd part program för macron har inte slagit mig, vilket rekommenderar du?

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Tanken att köra ett 3rd part program för macron har inte slagit mig, vilket rekommenderar du?

AutoHotkey är den jag använder!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Intellimouse 3.0 så klart

Vad är så bra med Mionix Naos 5000?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Intellimouse 3.0 så klart

Vad är så bra med Mionix Naos 5000?

Musen är skön, men programvaran är Absolut Skit. Och de är nu över 2 år sen de senast uppdaterade den.
Den fungerar inte under win7 x64 utan krachar varje gång man skall spara inställningarna, samt supporten har konstant ljugit för kunderna och sagt att den nya "snart" skulle släppas.

UNDVIK Mionix.

Ps. Thread necro !