Kabinett för intern slimline bluray enhet

Permalänk

Kabinett för intern slimline bluray enhet

tjenis,

försöker hitta ett externt kabinett för en slimline bluray enhet...bd-spelaren är en Sony Optiarc BD-5730S...

http://www.sony-optiarc.eu/products/bluraydrivesnotebooks/bd5...

hittade en utomlands på sidan:

http://www.ayagroup.com/product.php?productid=17499&cat=328&p...

- dock så är bilden lite vag, och sidan lite småskum, så jag skulle vilja hitta något i svea rike...min nuvarande laptop använder sig av ett pata (ide) interface på den optiska enheten, så där kan jag inte sätta in den. har redan två optiska enheter i den stationära, så där vill jag inte heller ha den...

har googlat som en bäver utan större resultat...finns ett kabinett för ide enheter på dustin, men det hjälper ju inte mig...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Skrivet av GambitSWE:

tjenis,

försöker hitta ett externt kabinett för en slimline bluray enhet...bd-spelaren är en Sony Optiarc BD-5730S...

http://www.sony-optiarc.eu/products/bluraydrivesnotebooks/bd5...

hittade en utomlands på sidan:

http://www.ayagroup.com/product.php?productid=17499&cat=328&p...

- dock så är bilden lite vag, och sidan lite småskum, så jag skulle vilja hitta något i svea rike...min nuvarande laptop använder sig av ett pata (ide) interface på den optiska enheten, så där kan jag inte sätta in den. har redan två optiska enheter i den stationära, så där vill jag inte heller ha den...

har googlat som en bäver utan större resultat...finns ett kabinett för ide enheter på dustin, men det hjälper ju inte mig...

Anv de inte samma sata kabinett som en slimline dvd rw då? Isf hittar du såna på bla tradera.

Permalänk
Skrivet av Pax Vobiscum:

Anv de inte samma sata kabinett som en slimline dvd rw då? Isf hittar du såna på bla tradera.

tjaba,

det är mycket möjligt...dock så kan jag inte hitta något kabinett för varken sata eller pata för dvd/bd spelare...vet inte var du letade om du fick någon träff...har försökt att hitta genom olika sökkombinationer, men utan någon träff... sedan finns det ju vanliga färdiga slimline dvd brännare...men det är ju med den optiska enheten...ok, priset är inte så högt, så om det skulle funka att dra ut en sådan och slänga in en annan enhet så skulle det funka...men dessa kabinett är färdigställda från fabrik med optisk enhet...oftast finns det inte ens några skruvar...och att ta loss något från en sådan, är som en 50/50 chansning...och då vet du inte ens om enheten har en pata eller sata kontakt inne i kabinetten, då detta nästan aldrig anges...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Skrivet av GambitSWE:

tjaba,

det är mycket möjligt...dock så kan jag inte hitta något kabinett för varken sata eller pata för dvd/bd spelare...vet inte var du letade om du fick någon träff...har försökt att hitta genom olika sökkombinationer, men utan någon träff... sedan finns det ju vanliga färdiga slimline dvd brännare...men det är ju med den optiska enheten...ok, priset är inte så högt, så om det skulle funka att dra ut en sådan och slänga in en annan enhet så skulle det funka...men dessa kabinett är färdigställda från fabrik med optisk enhet...oftast finns det inte ens några skruvar...och att ta loss något från en sådan, är som en 50/50 chansning...och då vet du inte ens om enheten har en pata eller sata kontakt inne i kabinetten, då detta nästan aldrig anges...

http://www.tradera.com/Laptop-Notebook-External-USB-2-0-Slim-...

http://www.tradera.com/Notebook-External-USB-2-0-Slim-CD-DVD-...

Går säkert att hitta billigare om man lägger lite tid på det

Permalänk
Medlem

Finns ju massor på ebay.
Onödigt mata traderasäljare med pengar.

45kr inkl frakt.
http://cgi.ebay.com/USB-2-0-External-Slim-Case-Laptop-CD-DVD-...

Här är en som satt ut måtten på enheten:
http://cgi.ebay.com/USB-SATA-External-Slim-Case-Laptop-CD-DVD...

Permalänk

@Pax Vobiscum - tackar för länkarna...men trots att det står SATA på de där, så använder de enligt bilden en pata/ide anslutning i fodralet.... på första länken anges det ej, men på andra länken du gav och på den sista bilden anges det klart och tydligt att det rör som om en ide-connector

en sådan enhet måste interfacet ta emot:

dessutom är det samma försäljare på båda ställerna, när han inte fick skiten såld för 349, så lägger han upp den för 149 som auktion....

@SUMITOMO - där hittade vi en..naturligtvis inget från sverige...som jag ville..men..men..

du nämnde att varför göda tradera...du kanske inte vet...men Ebay har faktiskt köpt svenska tradera...sidorna tjänar väl endast pengar via reklamen på respektive sida....annars går pengarna endast till säljaren...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GambitSWE:

du nämnde att varför göda tradera...du kanske inte vet...men Ebay har faktiskt köpt svenska tradera...sidorna tjänar väl endast pengar via reklamen på respektive sida....annars går pengarna endast till säljaren...

Det sa han inte, han frågade varför ska man betala svensken 350 kr på tradera när kinesen på ebay tar 45 kr för samma produkt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

@P-NILZ - med "...göda tradera" menade jag naturligtvis att betala överpris till svennen på tradera...

nåja...fick bli från ebay då...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GambitSWE:

@Pax Vobiscum - tackar för länkarna...men trots att det står SATA på de där, så använder de enligt bilden en pata/ide anslutning i fodralet.... på första länken anges det ej, men på andra länken du gav och på den sista bilden anges det klart och tydligt att det rör som om en ide-connector

en sådan enhet måste interfacet ta emot: http://i11.photobucket.com/albums/a195/GambitSWE/2011-05-1112...

dessutom är det samma försäljare på båda ställerna, när han inte fick skiten såld för 349, så lägger han upp den för 149 som auktion....

@SUMITOMO - där hittade vi en..naturligtvis inget från sverige...som jag ville..men..men..

du nämnde att varför göda tradera...du kanske inte vet...men Ebay har faktiskt köpt svenska tradera...sidorna tjänar väl endast pengar via reklamen på respektive sida....annars går pengarna endast till säljaren...

Jag menade precis som P-NILZ sa.
Bättre köpa billigt direkt istället för att ge pengar till någon som bara dropshippar.

Permalänk
Skrivet av GambitSWE:

@Pax Vobiscum - tackar för länkarna...men trots att det står SATA på de där, så använder de enligt bilden en pata/ide anslutning i fodralet.... på första länken anges det ej, men på andra länken du gav och på den sista bilden anges det klart och tydligt att det rör som om en ide-connector

en sådan enhet måste interfacet ta emot: http://i11.photobucket.com/albums/a195/GambitSWE/2011-05-1112...

dessutom är det samma försäljare på båda ställerna, när han inte fick skiten såld för 349, så lägger han upp den för 149 som auktion....

@SUMITOMO - där hittade vi en..naturligtvis inget från sverige...som jag ville..men..men..

du nämnde att varför göda tradera...du kanske inte vet...men Ebay har faktiskt köpt svenska tradera...sidorna tjänar väl endast pengar via reklamen på respektive sida....annars går pengarna endast till säljaren...

Ave!

Skickade 2 länkar för att visa att det finns att tillgå, både IDE/Pata och Sata.
(dock så kan jag inte hitta något kabinett för varken sata eller pata för dvd/bd spelare...vet inte var du letade om du fick någon träff...har försökt att hitta genom olika sökkombinationer, men utan någon träff...) Utgår som jag skrev som första svar i tråden från att ett Sata kabinett bör passa, oavsett om det är till en dvdrw elr bluray. Kan knappast va så att alla laptoptillverkare skulle behöva fixa till nya kontakter för bluray, när Sata finns som etablerad standard. Då det är samma kontakter i spelare som sitter i en laptop och i externa kabinett bör alltså ett dylikt satakabinett som funkar för dvdrw även funka för bluray. Var för övrigt inte min avsikt att starta nån sorts ekonomipolitisk debatt ang priser från olika sajter och geografiskt ursprung, inte heller att vilseleda. Ang Satalänken så gick jag på objektbeskrivningen, där det i text framgår att det rör sig om just Sata. Efter att ha kollat bilderna så ser ju klart även jag att det inte är detta kabinett du ska ha. Har klabbat med datorer ett tag nu och har genom åren inhandlat ett och annat kabinett från olika tider och därmed standarder. Har ett par slimline Satakabinett som jag köpt "tomma" och själv stoppat dvdrw i, 1 är köpt på just tradera, den andre i butik, öpnnade båda och kollade, jodå de ser inuti ut precis som på bilden i din länk, måste med andra ord finnas...