Google presenterar "Ice Cream Sandwich", lanserar tjänster för film och musik

Permalänk
Melding Plague

Google presenterar "Ice Cream Sandwich", lanserar tjänster för film och musik

Google slår inte av på takten utan lanserar ny mjukvara på löpande band. Under en pågående konferens presenteras både Android "Ice Cream Sandwich" samt nya tjänster för musik och film.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkar trevligt med Music-tjänsten. Dock inget för mig då jag går mer och mer till strömmande alternativ än .mp3

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Verkar mycket lovande tycker jag.!

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

En tanke som slog mig: android 2.3 stöd för dual-core processorer? Försäljarna i min lokala Telenorbutik sa att så inte var fallet, men försäljare har ju haft fel förr:P

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk

Ser riktigt bra ut. Undra hur Apple och Microsoft ska kontra detta? Android fortsätter att öka i marknadsandelar och populäritet.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Relik 📜

Google har även visat NFC med ICS nu..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Music tjänsten lät ju riktigt grym! Hoppas den kommer hit.

Permalänk

Totalt ointressant med en film/tv-tjänst då det lär ta år innan den når Sverige. Börjar bli tröttsamt att vända sig till USA för att se de senaste filmerna och serierna lagligt.

Och jag hoppas verkligen inte att dom försöker råda bot på det pinsamma antalet kvalitetsappar till Androidplattor genom att göra ett unisont system för alla enheter, användarvänligheten blir lidande hur man än vrider på det. Vore mer intressant om dom kom med en bättre market, mindre fragmenterad affärside (där enbart det senaste och bästa får hela kakan) och konkreta datum när ett fullt fungerande OS når marknaden. 3.0 är allt annat än stabilt.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Hedersmedlem

NFC var riktigt intressant. Detta borde byggas in i det mesta. Frågan är ju bara hur man säkrar upp det.

Kan bli intressant o se vad som händer om alla kastar sin telefon på bordet på en fest och vips delas telefonboken åt höger o vänster.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk

musik tjänsten lät skoj..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twinlight:

Kan bli intressant o se vad som händer om alla kastar sin telefon på bordet på en fest och vips delas telefonboken åt höger o vänster.

Jo det är intressant I videon som postades ovan att endast applikationen som är i förgrunden kan använda nfc för p2p mellan telefoner osv. Så det bör inte vara några problem.

Edit: Det är dessutom avslaget om skärmen är avslagen.

Man blir bra sugen på att skaffa ny mobil och leka med nfc nu

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av dosman:

Tycker det har blivit bättre med fragmentationen. De flesta enheter har 2.2 och flera tillverkare har blivit bättre på att uppdatera sina apparater.

Ja det börjar bli bättre, men Android har fortfarande växtvärk så det skriker om det. Samtidigt så bidrar detta till en snabbare utveckling så jag tycker inte det är helt av ondo.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Hedersmedlem

@ in a bodybag

Du måste vara den mest neutrale av alla i den här tråden!

Permalänk
Medlem

Ice Cream ska bli riktigt intressant. Jag ser även väldigt positivt på deras attityd till fragmenteringen, att de ska tala med alla tillverkare och större operatörer för att få ut uppdateringar ordentligt.

Project Tungsten verkar också väldigt intressant, men jag tror nog att det ligger några år i framtiden.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzyber:

Jo det är intressant I videon som postades ovan att endast applikationen som är i förgrunden kan använda nfc för p2p mellan telefoner osv. Så det bör inte vara några problem.

Edit: Det är dessutom avslaget om skärmen är avslagen.

Man blir bra sugen på att skaffa ny mobil och leka med nfc nu

Jo, NFC kommer bli kul att använda...

Permalänk
Medlem

Ge mig music!
Men att det alltid ska vara det där jäkla USA som ska ha förstatjing...

Visa signatur

|Laptop| : | ASUS UX330C | Arch | KDE Plasma
|Riggen| : | Corsair 750D | Asus GTX 780 DCII | i7 4770 | GA-Z87X UDH5 | H100i | 16gb LP | AX860i | Samsung EVO 512 | Dell 2713h | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuZk:

Ge mig music!
Men att det alltid ska vara det där jäkla USA som ska ha förstatjing...

Skoja inte, börjar bli lite småirriterad på det. Finns Navigation i Sverige ännu? Har inte bott i Sverige på över ett halvår nu så jag har inte koll.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Sorry om jag går lite offtopic men det här namnet måste vara ett av de lustigaste jag hört och så är det google det handlar om också gör det hela bara ännu mera lustigt. Ice Cream Sandwich

April är det inte heller. Undrar vem där på google som kom på den geniala idén och i vilket sammanhang.

Påminner lite om filmen Idiocracy.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaglord:

Sorry om jag går lite offtopic men det här namnet måste vara ett av de lustigaste jag hört och så är det google det handlar om också gör det hela bara ännu mera lustigt. Ice Cream Sandwich

April är det inte heller. Undrar vem där på google som kom på den geniala idén och i vilket sammanhang.

Påminner lite om filmen Idiocracy.

/s

Det har att göra med att ALLA Androidversioner har namn baserad på snacks och annat gott. Och Ice Cream Sandwhich vet väl allihop vad det är och hur goda de är?

Och sen går namnen i bokstavsordningen, de började på C då A och B var prototyper och nämndes aldrig. Resterande har gått på samma tema, bokstavsordning och sötsaker.

Permalänk
Medlem

Det är bra att det satsas på dessa typer av tjänster. Lättillgänglighet och kvalitet är vad som räknas och behövs samt vettiga priser. Sen lär det ju dröja som vanligt innan dessa tjänster når Sverige... men det är iaf bra.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Vi har Voddler för film i Sverige redan vilket har ett hyffsat bra utbud iaf, till vettiga priser. Och sedan Spotify för musik.

Kanske inte faller alla i smaken men det är skönt att det iaf finns.

Permalänk
Medlem

Läste någonstans att Music kommer erbjuda upp till 25GB för varje medlem som man kan lagra av mp3. Då får vi hoppas att man kan uppgradera utrymmet för de som vill. Undra vad Google kan tänkas ta betalt för att tex erbjuda 100GB.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffsis:

Det har att göra med att ALLA Androidversioner har namn baserad på snacks och annat gott. Och Ice Cream Sandwhich vet väl allihop vad det är och hur goda de är?
http://najsnajszonny.blogg.se/images/2010/gb-sandwich_8941446...

Och sen går namnen i bokstavsordningen, de började på C då A och B var prototyper och nämndes aldrig. Resterande har gått på samma tema, bokstavsordning och sötsaker.

Det hade jag ingen aning om. Stort tack för infon.

Jag ska genast skicka ett förslag till google att göra Lakupiippu namnet på kommande "L"-version. Talespersonen kan dem nog väldigt enkelt få att samarbeta i marknadsföringen genom att skicka'n par lådor.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Skrivet av shaglord:

Sorry om jag går lite offtopic men det här namnet måste vara ett av de lustigaste jag hört och så är det google det handlar om också gör det hela bara ännu mera lustigt. Ice Cream Sandwich

April är det inte heller. Undrar vem där på google som kom på den geniala idén och i vilket sammanhang.

Påminner lite om filmen Idiocracy.

/s

Och programmet heter Music... bra fantasi

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jooelhoglund:

Och programmet heter Music... bra fantasi

Mer otroligt är väl att ingen annan har lagt beslag på namnet. Jag tycker inte att Google har något större skäl att dra till med något fantasifullt. Det handlar ändå bara om tjänster som kretsar kring deras varumärke Google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Google har även visat NFC med ICS nu..

49L7z3rxz4Q

Väldigt intressanta tillämpningar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ju mera digitaliserad & högteknologiskt vår omgivning blir,
desto mera önskar man sig något handfast & jordnära.

Permalänk
Medlem

Går det att signa via en proxy?
Spärrar dom även allt användande sedan om man inte går via proxy?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmiDonk:

Jo, NFC kommer bli kul att använda...

Fins det någon kredit spärr på mobiler? Kommer dröja innan jag börjar betala med mobil om jag inte har kontantkort.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

En tanke som slog mig: android 2.3 stöd för dual-core processorer? Försäljarna i min lokala Telenorbutik sa att så inte var fallet, men försäljare har ju haft fel förr:P

LG Optimus 2X med Android 2.3 har en Nvidia Tegra 2 Dual Core processor. Så ja försäljarna har återigen fel!

Skrivet av emilakered:

Google har även visat NFC med ICS nu..

Android har varit NFC-kompatibelt sen 2.3 (Gingerbread) kom ut. Har en Nexus S med NFC men har tyvärr inte kunnat pröva det än.

Skrivet av light44:

Läste någonstans att Music kommer erbjuda upp till 25GB för varje medlem som man kan lagra av mp3. Då får vi hoppas att man kan uppgradera utrymmet för de som vill. Undra vad Google kan tänkas ta betalt för att tex erbjuda 100GB.

20GB gratis

Källa: http://www.engadget.com/2011/05/11/google-music-beta-walkthro...