En färdigbyggd inspelningsbar HTPC?

Permalänk
Medlem

En färdigbyggd inspelningsbar HTPC?

Nu är jag så trött på att missa alla programmen på tv eller om man ser något program så måste man se 30h reklam.

I alla fall, går det att köpa en färdigbyggd HTPC som är inspelningsbar? Om det finns vart kan jag hitta såna?

Jag har ingen digital box hemma jag har bara en vanlig AV kabel direkt från väggen så HTPC'n behöver inte ha stöd för några tv-kort.

Permalänk
Medlem

vad jag vet måste man ha ett tv-kort för att spela in tv, men det kanske går på nått annat sätt:D

Ska du inte bygga din egen htpc? vad har du för budget?

Vet du om du har analog eller digital tv hemma i väggen?:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte bygga en HTPC därför vill jag ha en färdigbyggd om det går.

Jag behöver ingen digitalbox för att kunna se på tv så förmodligen så är det analog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag orkar inte bygga en HTPC därför vill jag ha en färdigbyggd om det går.

Jag behöver ingen digitalbox för att kunna se på tv så förmodligen så är det analog.

okej, men då tror jag att du behöver ett analogt tv-kort:D

Vad är din budget på en htpc?

Är det nått speciellt som den ska klara, full HD?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Jag vet inte ens vad en HTPC brukar ligga på så jag vet inte vad min budget är.

Full HD skulle vara bra att ha om jag fixar en HD box någon gång i framtiden.

Permalänk
Medlem

Ska reda ut några frågetecken iaf.
Jag har inte sett någon färdig htpc med tv-kort att köpa färdigbyggd. Vilket tv-kort du behöver beror på vilken typ av anslutning du har. digital/analig Kabel-tv, digitaltv marksänt, etc. Jag använder sedan Windows mediacenter för att se och spela in tv.

Skaffar du en hdbox i framtiden kommer den inte kunna utnyttjas av din htpc. Vill du se på hd-tv i framtiden är det ett kort med dvb-t2/dvb-c2 som gäller. Räkna med att få betala minst 5 tusen för att få en sådan låda monterad och klar.

Permalänk
Medlem

Jag är lite nyfiken på om Inet skulle montera en HTPC med fusion?