Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xellofan:

Ska försöka skita i vad morsan säger. Bara för att hon inte kört bil på över 30 år så måste inte alla andra vara odugliga förare.

Det jag tycker verkar svårast är att hålla koll på allt som händer runt omkring, andra bilar osv. Manuell växellåda verkar också svårt, men det borde väll kunna gå att lära sig.

Du lär dig om du börjar köra, det kan va ett helvete i början men det är bara att köra tills du lär dig

Lite synd att det ska va så dyrt med körkortet iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Du lär dig om du börjar köra, det kan va ett helvete i början men det är bara att köra tills du lär dig

Lite synd att det ska va så dyrt med körkortet iofs.

Jag ser det lite som en utmaning, lära sig göra något som inte sker framför en datorskärm.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xellofan:

Jag ser det lite som en utmaning, lära sig göra något som inte sker framför en datorskärm.

Det är lätt att tänka för mycket. Går du körskola så går dom igenom från grunden och tar allt steg för steg i din takt. Det är inte så svårt, du kommer lära upp muskelminnet och då kommer saker börja hända automatiskt, växling kommer du inte ens tänka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Det är lätt att tänka för mycket. Går du körskola så går dom igenom från grunden och tar allt steg för steg i din takt. Det är inte så svårt, du kommer lära upp muskelminnet och då kommer saker börja hända automatiskt, växling kommer du inte ens tänka på.

Jo, det ser ju inte så svårt ut när man åker med. Jag åker ofta med olika medelålders kvinnliga förare och dom växlar ju automatiskt utan att det är något särskilt med det. (ja, den förra meningen var väldigt fördomsfull )

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Xellofan:

Ska försöka skita i vad morsan säger. Bara för att hon inte kört bil på över 30 år så måste inte alla andra vara odugliga förare.

Det jag tycker verkar svårast är att hålla koll på allt som händer runt omkring, andra bilar osv. Manuell växellåda verkar också svårt, men det borde väll kunna gå att lära sig.

Inte bara jag som tagit tummen ur då

Körde första lektionen igår;)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Failade på provet i Matte C

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Failade på provet i Matte C

Beklagar, sånt är inte kul.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Beklagar, sånt är inte kul.

Känns extra dåligt eftersom det var första gången jag misslyckas på ett prov..

Får se till att prestera bra på nationella istället!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Känns extra dåligt eftersom det var första gången jag misslyckas på ett prov..

Får se till att prestera bra på nationella istället!

Jo, jag minns hur jag kände mig när jag fick ett solklart IG (33% rätt) på första provet i tyska. Mitt första IG någonsin under hela min skoltid. Men nu går det lite bättre, 47% och G på förra provet

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jo, jag minns hur jag kände mig när jag fick ett solklart IG (33% rätt) på första provet i tyska. Mitt första IG någonsin under hela min skoltid. Men nu går det lite bättre, 47% och G på förra provet

Jag hade tyska i en månad när jag gick på högstadiet.
Efter första provet så var det flertal som misslyckades och min kompis fick t.o.m. minus på provet och en rejäl utskällning.

Han fick minus för att han stavade fel på sitt efternamn. ^^
Jag slutade efter det, ville råka ut för en arg tysks utskällning.

Permalänk
Medlem

glad som tusan, brev från patentverket trillade ner idag tydligen..wei wei

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

glad som tusan, brev från patentverket trillade ner idag tydligen..wei wei

Grattis ?

Själv Håller jag på att bli uppäten av mygg och knott >.<

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

Spenderat eftermiddagen med favoriten.. Vi skulle pluggat på våra prov, men vi låg i soffan och mös.
Hennes hår luktar så gott... Omänskligt.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Spenderat eftermiddagen med favoriten.. Vi skulle pluggat på våra prov, men vi låg i soffan och mös.
Hennes hår luktar så gott... Omänskligt.

Glöm inte kondomen i helgen bara...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Grattis ?

tackar tackar.
Äh, mes.. sånt som händer =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Grattis ?

Du bor ju i storstan i söder. Kom till skogarna i norrland så ska du se väggarna med mygg som brukar finnas på somrarna ute i skogen. Man ser någon svart oformlig massa och då är det en liten samling med mygg

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Du bor ju i storstan i söder. Kom till skogarna i norrland så ska du se väggarna med mygg som brukar finnas på somrarna ute i skogen. Man ser någon svart oformlig massa och då är det en liten samling med mygg

Fyfan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Usch ja..nä, man får vara glad så länge man slipper dom små liven.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Usch ja..nä, man får vara glad så länge man slipper dom små liven.

Jo...
Var i götet förra sommaren tror jag det var. Höll mig mest centralt och jag var ute en hel kväll och såg inte en enda mygga. Otroligt skönt.

Eller, visst är Heron City i götet? Kungens Kurva osv?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Eller, visst är Heron City i götet? Kungens Kurva osv?

Seriously?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Seriously?

Ja. Helt seriöst.
Har vistats i Stockholm kanske 1-2 gånger som jag minns. Samma med götet.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Glöm inte kondomen i helgen bara...

Pffht, överskattat dyrt gummi skit. Säkra perioder är säkra! Dra bara ut den i tid så löser det sig!

Jag sov på biologin.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ala_95:

Ja. Helt seriöst.
Har vistats i Stockholm kanske 1-2 gånger som jag minns. Samma med götet.

Haha kungens kurva och heron city är i sthlm!

Permalänk

Aaaahh, det är så kvavt att jag tror jag går under.
Hela jag är kladdig och har ont i huvudet, det tyder på åska i morn. Det vore gött med lite varmt regn

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Haha kungens kurva och heron city är i sthlm!

Jo. Började faktiskt tvivla på om det verkligen var Göteborg. Kunde inte riktigt passa in det någon stans i Göteborg, det blev fel liksom
Men min kunskap om dessa städer är helkass. Men förhoppningsvis lär man få lära sig mer om Stockholm när man ska ner dit och guida utlänningar i början av juni

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Men förhoppningsvis lär man få lära sig mer om Stockholm när man ska ner dit och guida utlänningar i början av juni

Jo, det kan ju vara en fördel...

Själv är jag brutaltrött idag, katterna välte ut hela korgen med återvinningssopor kl 03.15 inatt, så jag fick gå upp och städa köket.

Kul att ha lagt sig 00.30 och gå upp 05.30 med en städning mitt i och sen ha lite halvsvårt att somna...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Mja, just för tillfället när jag skrev det så var jag i bushen faktiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev blöt och förbannad på jobbet idag.

Är det normalt att lägga en vattenburen golvvärmeslinga 30 mm från nedankant i ett 200 mm tjockt betongvalv?!

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Är det normalt att lägga en vattenburen golvvärmeslinga 30 mm från nedankant i ett 200 mm tjockt betongvalv?!

http://i537.photobucket.com/albums/ff334/fr1dd/Golvvrme.jpg

Låter onekligen ruskigt ineffektivt.

Dagens I-landsproblem:
Köpte två paket tuggummin och tyckte EXTRA Grapefruit lät gott (2st 20kr). Rena skiten. Smaken släpper direkt och de löses upp i munnen på knappt en kvart. Sitter här och hostar upp småbitar nu som fastnade i halsen när skiten löstes upp >.<.

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

http://i537.photobucket.com/albums/ff334/fr1dd/Golvvrme.jpg

Vatten är aldrig kul att stöta på. Sen är de ju alltid ett helvete att få tag i folk och hitta avstängningarna om de nu ens finns några.. suck

Bääh..
Har så mycket som skulle behövas svetsas på bilen .. Dock har man ju ingen kompis som ens har kunskap om hur en svets fungerar så man troligen gör finare svetsfogar själv på 5 minuter.

Visa signatur

I am Extrazz.