Permalänk
Medlem

Hjälp med ideer!!!

Hej alla SweClockers!!

Jag har satt ihop en kundvagn på Inet.se. Jag undrar då om det är bra saker eller om det är något mer jag behöver? Jag kommer som sagt att använda den till att spela GTA, cod, kolla på film och surfa. Jag skulle bli glad om någon skulle kunna lägga en kommentar om datorn.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/431594/2011-05-10

Permalänk
Medlem

Hej!

Har du råd skulle jag föreslå en i5 2500k istället som processor. Även om den du valt kommer att klara dina användningsområden är 2500k något mer framtidssäker och presterar rejält mycket bättre. Den överklockas dessutom mycket lättare/bättre, vilket dock kommer att kräva mer kylning med tanke på ditt mATX chassi.

Grafikkortet duger nog bra men jag skulle hellre tagit ett Radeon 6870, som generellt presterar bättre men inte blir mer än ca 100kr dyrare. Detta kan dock ses som en smaksak. (ser nu att det verkar som att INET tar lite mer betalt just för modellen 6870)

Vad du bör och måste ändra är dina ramminnen som är avsedda för triple-channel vilket inte fungerar på intels 1155. Du vill alltså hitta minnen med 2 eller 4 stickor snarare än 3 för att dessa ska köras i maximal hastighet. Om jag inte tar fel får dessutom bara 2 stickor plats på moderkortet.

Permalänk
Medlem

Hur mycket pengar har du att bruka på det här projektet ?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

jag har cirka 5000 till 6000 att lägga ut

Permalänk
Medlem