Permalänk

Möbleringshjälp

Hej, Jag flyttar nu den 1 juni och jag har inte riktigt kommit på hur lägenheten ska möbleras ännu, Ni får gärna ge förslag på möbleringar som ni tycker skulle funka, Det som ska in i lägenheten är:

  • Matbord med stolar

  • Divansoffa 230 bredd

  • Tv möbel

  • Säng

  • Skrivbord

  • Byrå

Planritningen finns här:
http://imageshack.us/photo/my-images/805/appartment.png/

Tack på förhand

Visa signatur

Intel I7 985 || EVGA 4-way sli || 3 x XFX 5870 || 3 x Intel X25M 80gb Raid 0 || 12gb Corsair Dominator GT 1866 MHz || Corsair HX 1000w || Silverstone Fortress 2 || 2 x 2tb Western Digital black Raid 1 ||

Permalänk
Medlem

Jävla matbord som ställer till allting! Ät vid datorn ffs, som alla oss andra nördar!

Permalänk
Medlem

EDIT: Nu har jag fixat fram rätt skala också ca skala 1:52,4

Skrivbordet är väl lite på gränsen men jag vet ju inte alls vilken typ av skrivbord du har/tänker köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

http://i537.photobucket.com/albums/ff334/fr1dd/appartment.jpg

Svårplanerad lägenhet. Skaffa riktigt mörka gardiner till fönstren ovanför TV-möbeln. Se givetvis till att skaffa en låg TV-möbel.
Det bollade fram och tillbaka om TV'n eller soffan skulle stå i gattet men det fick bli soffan för annars så kan det bli reflektioner på bildskärmen även om man drar för.

Najs mått på möblerna. Ser nästan tomt ut nu

Permalänk
Skrivet av darkmoon:

http://www.imageupload.org/thumb/thumb_38411.png

Jävla matbord som ställer till allting! Ät vid datorn ffs, som alla oss andra nördar!

Vet inte riktigt vad flickvännen tycker om att alltid äta vid datorn, Haha

Intressant att få en ny synvinkel på möbleringer tackar så mycket!

Visa signatur

Intel I7 985 || EVGA 4-way sli || 3 x XFX 5870 || 3 x Intel X25M 80gb Raid 0 || 12gb Corsair Dominator GT 1866 MHz || Corsair HX 1000w || Silverstone Fortress 2 || 2 x 2tb Western Digital black Raid 1 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mafnus:

Najs mått på möblerna. Ser nästan tomt ut nu

Ok. jag ser nu att jag nog har räknat ut fel skala nu när jag tittar på toastolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Ok. jag ser nu att jag nog har räknat ut fel skala nu när jag tittar på toastolen.

Matbordet är lika stort som handfatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Matbordet är lika stort som handfatet.

Tur att någon är vaken på forumet, för det är ej jag :).

Skrivet av adam57752:

Vet inte riktigt vad flickvännen tycker...

Nu blev det jobbigt, snackar vi dubbelsäng också?

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Tur att någon är vaken på forumet, för det är ej jag :).

Nu blev det jobbigt, snackar vi dubbelsäng också?

Nope vi har tänkt att klara oss på en 120 säng..

Så som vi har tänkt det är att skärma av rummet så att det blir en vardagrumsdel och en sovrumsdel, Vad tycker ni om det?

Visa signatur

Intel I7 985 || EVGA 4-way sli || 3 x XFX 5870 || 3 x Intel X25M 80gb Raid 0 || 12gb Corsair Dominator GT 1866 MHz || Corsair HX 1000w || Silverstone Fortress 2 || 2 x 2tb Western Digital black Raid 1 ||

Permalänk
Medlem

Tankar och idéer i bildfilen.

Avskärmning gör nog bara lägenheten ännu mindre. Du får helt enkelt se till att ha ordentligt bäddat varje dag

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adam57752:

Så som vi har tänkt det är att skärma av rummet så att det blir en vardagrumsdel och en sovrumsdel, Vad tycker ni om det?

Ni kanske ska överväga en stilren bäddsoffa istället? Blir ju en möbel mindre automatiskt.

Permalänk
Medlem

Om det är högt i taket kan man även bygga upp sängen en bra bit. Kanske till och med våningssäng? Man kan ju klättra ner om man vill köra doggy liksom

Permalänk
Medlem

Varför ta en divansoffa? Tar bara en jävla plats.. Om man nu vill ha en divan, så kan man lika gärna tycker jag ligga i sängen o titta på TV. Annan sak med en 2:a.
Jag avundas par som kan bo tillsammans i en 1:a.
Flyttar själv ihop med min tjej i en 2a på 56 kvadrat och tom. där känner jag att det är tight. Men lite bortskämd e jag väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

Varför ta en divansoffa? Tar bara en jävla plats.. Om man nu vill ha en divan, så kan man lika gärna tycker jag ligga i sängen o titta på TV. Annan sak med en 2:a.

Jag håller lite med här. Säng som soffa fungerar fint när man ligger med tjejen och myser framför en film. Lite tråkigare/obekvämare om man har ett par vänner på besök, då sängen inte direkt är ergonomisk att sitta i.

Man skulle ju kunna ha en sån där rätt stor och bred soff-pall utan ryggstöd, om man vill kunna få den där halv ligg/sittande ställningen. Pallen kan då även flyttas runt om den skulle vara i vägen eller när man inte använder den.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd

Köp en bäddsoffa? Infällbar säng?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Ni kanske ska överväga en stilren bäddsoffa istället? Blir ju en möbel mindre automatiskt.

Skrivet av MacEnkronan:

Köp en bäddsoffa? Infällbar säng?:)

Vi har sagt att vi ska ha en vanlig säng, blir mycket bök med bäddsoffa dessutom kan inte jag sitta upp och kolla tv när hon lagt sig i så fall. tv1000 efter klockan 12 är ju ett måste när flickvännen är trött

Skrivet av darkmoon:

Om det är högt i taket kan man även bygga upp sängen en bra bit. Kanske till och med våningssäng? Man kan ju klättra ner om man vill köra doggy liksom

Vånningssäng känns inte riktigt aktuellt :/

Skrivet av Nightcrawl:

Jag håller lite med här. Säng som soffa fungerar fint när man ligger med tjejen och myser framför en film. Lite tråkigare/obekvämare om man har ett par vänner på besök, då sängen inte direkt är ergonomisk att sitta i.

Man skulle ju kunna ha en sån där rätt stor och bred soff-pall utan ryggstöd, om man vill kunna få den där halv ligg/sittande ställningen. Pallen kan då även flyttas runt om den skulle vara i vägen eller när man inte använder den.

Skrivet av I Kill:

Varför ta en divansoffa? Tar bara en jävla plats.. Om man nu vill ha en divan, så kan man lika gärna tycker jag ligga i sängen o titta på TV. Annan sak med en 2:a.
Jag avundas par som kan bo tillsammans i en 1:a.
Flyttar själv ihop med min tjej i en 2a på 56 kvadrat och tom. där känner jag att det är tight. Men lite bortskämd e jag väl.

Vi båda älskar att kolla tv och gillar inte när man har fötterna på marken, Alternativet är ju en soffa med fotpall men då kan man ju lika gärna ha en divansoffa. Vi har bott tsm på 16 kvm nu innan så 36 är som ett slott för oss.

Har skissat upp lite bilder i CAD över hur jag och flickvännen tänker angående möbleringen!

By adam5775 at 2011-05-14

By adam5775 at 2011-05-14

Visa signatur

Intel I7 985 || EVGA 4-way sli || 3 x XFX 5870 || 3 x Intel X25M 80gb Raid 0 || 12gb Corsair Dominator GT 1866 MHz || Corsair HX 1000w || Silverstone Fortress 2 || 2 x 2tb Western Digital black Raid 1 ||