Några tips på att dölja det röda på AMD GPU?

Permalänk

Några tips på att dölja det röda på AMD GPU?

Jag håller på att planera hur jag ska gå till väga när jag bygger ihop den dator jag håller på med nu, i stort sätt allt går i blått och svart utom den min GPU ( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?g=751128 ). Och undrar hur man ska dölja det röda utan att bryta sin garanti. I värsta fall får man ta i sär den och måla den (vilket lär bryta garantin då Asus inte tillåter modifiering) men det skulle vara gött om ni har några tipps på snygga sätt att dölja det, Jag har funderat på att fästa någonting (vad?) över de röda sträcken på toppen samt kanterna. Dock är jag rädd för att fläkten kommer se förjävlig ut. Jag har en del galna idéer men jag vet ifan hur bra de skulle bli i skarpt läge.

Moderkortet kommer vara monterat uppochner om ni fattar vad jag menar, alltså med grafikkort osv uppe och CPU nere.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

ända jag kommer på är nå vettigt tejp av nått slag, antingen svart eller kanske blå om du vill ja som du sätter över de röda sträcken, sen för själva fläkten är de ända jag också kan komma på att måla den

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Det enda jag skulle gjort, är att måla den lr byta till en annan kylare.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Borde fungera att bara sätta en etikett/klistermärke/sticker på den som flera andra tillverkare brukar göra.
Billigast är väll i så fall att skriva ut etiketten själv med hjälp av en färgskrivare och hoppas på att limmet hålle. I annat fall går det att ta fram måtten och beställa en men det lär vara omotiverat dyrt.
Får du dit den ordentligt borde det kunna se rätt så bra ut och skulle det behövas kan du alltid ta av den även om det säkert kommer krävas en del arbete att bli av med kvarvarande lim.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk

Jag kan rita en snabb skiss för en idé jag har när jag kommer hem, sitter på bussen nu. Dock vet jag inte om jag klarar av att göra det tillräckligt snyggt. Om jag lyckas blir det nog najs men annars kan det se förfärligt ut.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Skrivet av Gaston85:

Borde fungera att bara sätta en etikett/klistermärke/sticker på den som flera andra tillverkare brukar göra.
Billigast är väll i så fall att skriva ut etiketten själv med hjälp av en färgskrivare och hoppas på att limmet hålle. I annat fall går det att ta fram måtten och beställa en men det lär vara omotiverat dyrt.
Får du dit den ordentligt borde det kunna se rätt så bra ut och skulle det behövas kan du alltid ta av den även om det säkert kommer krävas en del arbete att bli av med kvarvarande lim.

Få bort det lär ju inte vara några problem med lite industriell/kemisk ren bensin. Det är nog fläkten jag oroar mig mest för. Har tänkt på skorstensliknande lösningar.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Hedersmedlem

Kan du inte skaffa perforerad plåt som på bilden nedan, klippa och bocka denna så att den passar utanpå nuvarande grafikkort och spraya den till önskad färg? Kanske för jobbigt? Det kan nog bli rätt bra om man lägger lite kärlek på det och luftgenomströmningen störs inte heller.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Kan du inte skaffa perforerad plåt som på bilden nedan, klippa och bocka denna så att den passar utanpå nuvarande grafikkort och spraya den till önskad färg? Kanske för jobbigt? Det kan nog bli rätt bra om man lägger lite kärlek på det och luftgenomströmningen störs inte heller.

http://www.nordicpipe.se/sites/nordicpipe.se/files/imagecache...

Borde inte det röd synas igenom ganska mycket där?

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Borde fungera att bara sätta en etikett/klistermärke/sticker på den som flera andra tillverkare brukar göra.
Billigast är väll i så fall att skriva ut etiketten själv med hjälp av en färgskrivare och hoppas på att limmet hålle. I annat fall går det att ta fram måtten och beställa en men det lär vara omotiverat dyrt.
Får du dit den ordentligt borde det kunna se rätt så bra ut och skulle det behövas kan du alltid ta av den även om det säkert kommer krävas en del arbete att bli av med kvarvarande lim.

Man kan köpa "klistermärkes-papper" på clas ohlson som man lägger i skrivaren

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk

Du kan ju köpa en aluminiumplåt och fixa till ett passande hål på, alternativt täcka hålet med perforerad plåt som nämnts ovan.
Sen kan du ju fixa lite ledbelysning på själva fläkten så den ser blå ut. Borde kunna bli riktigt nice faktiskt.
Du kan ju även schablonmåla aluminiumplåten med något passande mönster eller dylikt.

Problemet lär väl snarare vara hur du ska fästa den. Men borde kunna bli riktigt snyggt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Borde inte det röd synas igenom ganska mycket där?

Det beror väl lite på täthet och storlek på hålen, men med rätt perforerad plåt tror jag inte det syns särskilt bra igenom. Framförallt då det kommer vara helmörkt inifrån grafikkortet. På bilden ovan släpps det in en hel del ljus bakom, materialet är ljusare och hålen i plåten är stora.
Så jag tror att det kan täcka väldigt bra.

Det handlar väl egentligen bara om att täcka ena långsidan och inre kortsidan på kortet? Resten kommer inte vara synligt ändå om man inte undersöker datorn underifrån?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

"Moderkortet kommer vara monterat uppochner om ni fattar vad jag menar, alltså med grafikkort osv uppe och CPU nere."

Här är en liten ful skiss på vad jag tänkte lite på.

Det ska skäras ut i lämpligt material (plexi?) och målas sedan limmas ihop eller hur det nu skulle bli. Efter det så ska det fästas på grafikkort på något lämpligt sätt (kanske dubbelhäftanda tejp).

Kan säkert bli snyggt om det blir bra men jag tror aldrig i världen att jag skulle klara av att skära/såga plexi/aluminium/annat material så snyggt, jag har bara en vanlig bågfil och en Dremel, frågan är om jag äns kan få bitarna att passa ihopa.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Suger inte fläkten in luft därifrån?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Skrivet av glemmy:

Suger inte fläkten in luft därifrån?

Om du menar min bild så ser du de två mindre blå bitarna, meningen är att de ska lyfta upp den runda biten tillräckligt högt för att det inte ska hämma luftflödet på tok hör mycket (inte mer än i en crossfire rig i alla fall.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]