Permalänk
Inaktiv

Nu Jädrar ska det börjas!

Så titeln då lyder så är ja J***igt sugen på att börja modda min gammla dator som bara står och samlar damm i ett skåp..
Hade tänkt börja lite smått och försöka kapa ut lite fläkthål då den bara har en fläktplats på baksidan...

Då är det ju såhär. Vad jag har uppfattat så är en dremel en bra sak att använda, bara det att ja har inte pengarna till en rejäl en och är ju inte 100% säker på om ja kommer ta det här till hobbynivå.
Så ja undrar ifall nån av er vet ifall Biltemas Dremel/multislip är någolunda bra?
Samt "kapskivor" Hur länge kan en skiva tänkas "leva"
Är det nått speciellt ja bör tänka på innan ja ger mig in i det här?

Tänkte fixa 2 fläkthål i toppen samt 1 på sida, sen nån som vet om man kan fixa nått galler eller liknande så det ser bra ut.. helst ska allt som behövs finnas i sverige, till att börja med..

Iallfall hoppas ni orkar läsa samt orkar ge denna nybörjare ett par tips. Kommer nog lägga upp bilder på allt om ja väll börjar! Vill verkligen ta tag i detta, o sen kanske dra på ett eget chassibygge:s

MVH // Macce

Permalänk
Inaktiv

Ingen som kan tänkas ge mig några tips?

Permalänk

Hade nog varit bra med bilder på chassit

Permalänk
Inaktiv

Jo, hade väll tänkt ta lite bilder om man väl ska börja, Men kan väll ta nån bild imorgon eller så kanske:p

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon166065:

Ingen som kan tänkas ge mig några tips?

Att bumpa sin tråd är inte tillåtet och nästa gång kan du få tråden låst och förlorar då möjligheten att få hjälp!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

art nr/ länk till biltema maskinen?

Permalänk
Medlem

ja köpte en typ cotech (gissar namnet köpte den på Coop Forum bygg , typ konsum) kostade väl 150kr eller nåt och den har jag kapat spik , 3-4 cykellås sådana grova i sollit stål , och kapat av stöd till en moped och den håller än bara mata med nya skivor .
vissa skivor är riktigt skräp iaf! dom typ sprängs direkt

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

ja köpte en typ cotech (gissar namnet köpte den på Coop Forum bygg , typ konsum) kostade väl 150kr eller nåt och den har jag kapat spik , 3-4 cykellås sådana grova i sollit stål , och kapat av stöd till en moped och den håller än bara mata med nya skivor .
vissa skivor är riktigt skräp iaf! dom typ sprängs direkt

Köp Dremel skivor, de är förmodligen av bättre kvalitet än "kopiorna"

Men kapa cykellås? Vad gör du på fritiden?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb