Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Har ifs inte spelat nu under helgen, men torsdag, fredag hade jag inget problem med lagg iaf..
Förövrigt måste jag skryta lite över mitt win streak
Det gör stor skillnad att bara ha en kompis man kan lita på i laget!
http://stats.hon-fans.de/index.php?nick=Essin

Edit: För övrigt är Flux en rätt kul hero

Inte dåligt där senaste gamesen.

Har bara lirat Flux i practice, men han verkar vara riktigt riktigt grym. Hans ulti är riktigt förvirrande, man vet inte vad som händer typ

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hur fungerar leaven på HoN ifall man blir DC pga internet? får man leave % då? funderar på att köpa men mitt internet har tendens att larva sig när jag spelar spel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Hur fungerar leaven på HoN ifall man blir DC pga internet? får man leave % då? funderar på att köpa men mitt internet har tendens att larva sig när jag spelar spel..

Japp, om du inte lyckas reconnecta inom 5 minuter så får du tyvärr en leave i statsen. Annars om man ville leava skulle det ju bara vara att dra ur internetkabeln, inget svårt i det ju.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hur hittar jag Sweclockers Chatkanalen? skulle uppskattas för jag skulle gärna vilja spela med någon härifrån

Permalänk
Avstängd

Borta

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Gratis acc till första som skickar PM. Tänker aldrig mer spela detta jävla skitspelet.

Hur kommer detta sig? HoN är bland det bästa spelet jag har spelat och spelar. Kommer troligen aldrig att sluta med denna typ utav spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Gratis acc till första som skickar PM. Tänker aldrig mer spela detta jävla skitspelet.

U mad?

Skrivet av einarx:

Hur hittar jag Sweclockers Chatkanalen? skulle uppskattas för jag skulle gärna vilja spela med någon härifrån

Skriv /j sweclockers i chatten direkt när du loggat in. Sen kan du också klicka i join on connect..

Skrivet av Ala_95:

Inte dåligt där senaste gamesen.

Har bara lirat Flux i practice, men han verkar vara riktigt riktigt grym. Hans ulti är riktigt förvirrande, man vet inte vad som händer typ

Hans ulti är rätt tydlig tycker jag (dock hoppar man till lite när det händer).
Antingen så drar han all fiende heroes på kartan 500/600/700 mot hans position. Eller så pushar han iväg dem samma längd. As bra för att både rädda allies var som helst på kartan, eller sätta upp trevliga ganks, t.ex. på en melee som ska in och lasthitta. Han är också sjuk med en pk i teamfights om man combinerar han med typ tempest ^^

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Hans ulti är rätt tydlig tycker jag (dock hoppar man till lite när det händer).
Antingen så drar han all fiende heroes på kartan 500/600/700 mot hans position. Eller så pushar han iväg dem samma längd. As bra för att både rädda allies var som helst på kartan, eller sätta upp trevliga ganks, t.ex. på en melee som ska in och lasthitta. Han är också sjuk med en pk i teamfights om man combinerar han med typ tempest ^^

Rätta mig om jag har fel, men tror han menar att det är förvirrande för fienden när man blir offer för hans ulti

Permalänk
Medlem

Kanske, fast hur vet han det om han bara spelat honom solo i practice mode? ^^

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Kanske, fast hur vet han det om han bara spelat honom solo i practice mode? ^^

Jag har bara spelat honom i practice, men mött honom ett par gånger.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jag har bara spelat honom i practice, men mött honom ett par gånger.

Jo man hoppar till lite när det händer

Btw, är du muslim eller religös på någon sätt? edit:

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Btw, är du muslim eller religös på någon sätt? edit:

Ja, du har väl sett min signatur

Jag är så oreligiös man kan bli. Tror inte på någon gud eller något öde eller vad man nu vill kalla det. Fakta är fakta, punkt slut.
Dessutom går jag NV. Hade jag varit religiös hade jag kanske valt samhälle istället eller någon annan mög-linje.

Dold text
Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Flux måste ju vara guld mot t.ex. BH i mitten (eller alla melee)..
När de går in för en lasthit så är det bara och pusha bort dom och ta lasthitten.. pushen kostar ju nästan ingen mana alls och har väldigt kort cd om man levlar upp den

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Flux måste ju vara guld mot t.ex. BH i mitten (eller alla melee)..
När de går in för en lasthit så är det bara och pusha bort dom och ta lasthitten.. pushen kostar ju nästan ingen mana alls och har väldigt kort cd om man levlar upp den

Jo. Jag spelade någon melee mot Flux i mitten förut och det var jäkligt jobbigt för så fort man skulle lasthitta så pang sa de och han denyade istället...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Heroes of Newerth firar ett år sedan release!

Grattis!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Flux är awesome! Man måste bara ha några AoE ultis och backa upp hans ulti med!

Permalänk
Medlem

Ni verkar inte gilla att få ut ens nästan max av varje disable.. i säkert 1,5 - 2s så satt de i både keeper och tempest ulti ^^

Visst det gick ju bra ändå, men iaf
Skulle haft en SS som drog en ulti i mitten också för mer dramatisk finish

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Skrivet av Essin:

Ni verkar inte gilla att få ut ens nästan max av varje disable.. i säkert 1,5 - 2s så satt de i både keeper och tempest ulti ^^

Visst det gick ju bra ändå, men iaf
Skulle haft en SS som drog en ulti i mitten också för mer dramatisk finish

Dom har ingen tempest, det är flux som drar ihop dom sen sitter krakens ulti som ett smäck! Riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Väldigt sant, på lägsta uppläsningen och med den enormt mörka färg det är i klippet så såg jag fel på kracken ultis virvel och tempest virvel..
Då är det lite mer förståligt med överlapp av CC, även om den ändå är lite väl stor.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Jag spelade med några pubs, så det där var teamwork så det räckte!

Permalänk

Om någon funderar på att skaffa ett konto och vill köpa det lite billigare så får ni gärna skicka PM så kan vi utnyttja 40$ dealen då jag behöver lite guldcoins till för nya Aramaddon skinnet :<

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

Jag tycker nya shopen är lika förvirrande som den är trevlig, antar att man vänjer sig efter ett par games.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Om någon vill lira med mig så lägg till mig på HoN, ZooreX
Just nu har jag inga stats att skryta med eftersom jag knappt lirat sen dom återställde sist. Men innan hade jag runt 1750 i PSR, och jag har nog inte blivit sämre

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Jag tycker nya shopen är lika förvirrande som den är trevlig, antar att man vänjer sig efter ett par games.

1. ctrl + F8 (öppna konsol)
cg_usenewshop2 false
ctrl + F8 (stäng)

2. Ha gamla shoppen igen

3. Var glad (dock lite buggig ibland vid sidshopparna).

4. ?????

5. Profit!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

1. ctrl + F8 (öppna konsol)
cg_usenewshop2 false
ctrl + F8 (stäng)

2. Ha gamla shoppen igen

3. Var glad (dock lite buggig ibland vid sidshopparna).

4. ?????

5. Profit!

Wow tack för den, jag förstår inte alls nya shoppen. Den är bara jobbigare och tar upp hela skärmen. Känns som dom ändrade till det sämre men det kanske är bara för man är van med gamla.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

ÄR det någon som är på att spela några games ikväll?
Hade vart trevligt med lite nytt folk!

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför folk blir så arga när man kör No stats. Jag är inte bra på HoN. Lär mig spelet, men ändå sitter folk och gnäller :P(skriver till och med det när jag joinar servern)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Fattar inte varför folk blir så arga när man kör No stats. Jag är inte bra på HoN. Lär mig spelet, men ändå sitter folk och gnäller :P(skriver till och med det när jag joinar servern)

a
Kommer alltid att finnas idioter dock. Bara att påminna dom att det är No Stats och sedan ignorera dom..

Du kan alltid joina kanalen Sweclockers

/j sweclockers

i chatten när du startat spelet, där kan du kanske hitta någon som har tid att hjälpa dig lite.

HoN har en hög inlärningströskel, dvs det är mycket information man måste kunna för att bara spela på låg nivå. Du måste egentligen veta vad varje hero har för skills, så du vet vad du kan förvänta dig av allies och vad du måste akta dig för. Det snabbaste sättet att få denna info, i alla fall delvis är enligt mig att hosta en practice game, där kan du genom spawnern välja varje hero och på ett knapptryck få max level. På så vis kan få en snabbtest av alla heroes, något som kommer göra dig gott när du ska spela.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Spelade mot några med SweC klan tag igår (skönt att spela mot ett team som inte va totala rövhål) så antog att det fanns en tråd här, och titta här är den!

För lite innehåll i posten, är det bara jag som har kommit till att verkligen gilla den nya shopen?
För mig så gjorde den under även fast jag va van vid det förra upplägget. Den nya shopen fick mig att äntligen börja använda snabbtangenter för att köpa som jag (pinsamt nog) aldrig hade gjort förut, sen att det va pga att jag inte kunde navigera den nya shopen snabbt nog med musen är en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gragge:

Spelade mot några med SweC klan tag igår (skönt att spela mot ett team som inte va totala rövhål) så antog att det fanns en tråd här, och titta här är den!

För lite innehåll i posten, är det bara jag som har kommit till att verkligen gilla den nya shopen?
För mig så gjorde den under även fast jag va van vid det förra upplägget. Den nya shopen fick mig att äntligen börja använda snabbtangenter för att köpa som jag (pinsamt nog) aldrig hade gjort förut, sen att det va pga att jag inte kunde navigera den nya shopen snabbt nog med musen är en annan femma.

Visste inte att någon använde SweC taggarna längre känner inte igen nicken heller..
Annars finns en sweclockers kanal (bara /j sweclockers) där folk brukar hänga och man kan hitta någon att spela med om man vill.

För övrigt har jag bara sett den nya shopen en gång, när Breaky öppnade den på en steam på honcast. Jag kör med gamla shopen genom konsolkommandot cg_usenewshop2 false
Hoppas att de dock lägger in en option i UI att använda gamla om man vill i nästa patch. De kan ha nya shopen som deafult för dock, säkert bra för nya spelare!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.