Permalänk
Avstängd

riktigt usla kopior i så fall, ingen av dom liknar ens Wayfarer på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

riktigt usla kopior i så fall, ingen av dom liknar ens Wayfarer på något sätt.

du kanske skulle fundera på att skaffa vanliga glasögon med styrka, om du nu inte bara är jobbigt dryg och syftar på att färgen är fel. (kopia är kanske fel ordval, men formen är iaf baserad på wayfarers.)

Permalänk
Medlem

Stativhuvud, Manfrotto 808RC4. Ska tåla 8kg last och borde räcka till ett tag, känns stadigt iaf.

Snart börjar jag ha ordning på kitet, bara en ordentlig fokuseringshuva och några filmhållare till...

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

Stativhuvud, Manfrotto 808RC4. Ska tåla 8kg last och borde räcka till ett tag, känns stadigt iaf.

http://gallery.rhapsody.st/albums/ironfist_kameratjafs/100511...

Snart börjar jag ha ordning på kitet, bara en ordentlig fokuseringshuva och några filmhållare till...

Retro i ny tappning. Förbannat snygg kamera.
Ja, Stativhuvudet med för den delen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Tja, det blev en nätt liten kamera...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Haha, sköna kameror ni köper. Om ni tröttnar på att fota med dem så funkar de ju utmärkt som prydnadsföremål.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Fräck Funderar lite på ett polaroidbakstycke till min Linhof men filmpriserna avskräcker.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

Fräck Funderar lite på ett polaroidbakstycke till min Linhof men filmpriserna avskräcker.

€34 för 10st 4x5 fujiroider är ju inte så dyrt, egentligen, då ju färgbladfilm ändå kostar i den storleksordningen.

Skulle vara skoj med lite storformat nån gång, faktiskt. Det lär bli av, men för tillfället får det vara.

Visa signatur

"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

du kanske skulle fundera på att skaffa vanliga glasögon med styrka, om du nu inte bara är jobbigt dryg och syftar på att färgen är fel. (kopia är kanske fel ordval, men formen är iaf baserad på wayfarers.)

http://www.extremeeyewear.com/store/images/products/Wayfarer_...

https://boardstore.se/Files/Images/Items/3eabd2b7-22b0-4502-b...

MAHAHAHA! ÄGD! xD

Permalänk
Skrivet av kode:

Åååh, polaroid. Det är så charmigt. Kommer ihåg när jag var liten och ville ha en "vanlig" polaroidkamera. Vaddå digitalkamera?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

2 nya osdiskar för raid 0 dags att byta ut mina lite drygt 5 år gamla 320 gigare

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

Fyra skjortor från Eton Shirts blev det idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

MAHAHAHA! ÄGD! xD

?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Åååh, polaroid. Det är så charmigt. Kommer ihåg när jag var liten och ville ha en "vanlig" polaroidkamera. Vaddå digitalkamera?

Hah, ja. Jag sköt mina första polaroidbilder någonsin idag, faktiskt ( http://www.flickr.com/photos/herr_eriksson/sets/7215762669803... ). Förvisso är filmen märkt fujifilm, men kameran är ju, ehh, också japansk (Mamiya), men det står polaroid på den iaf. Ruskigt roligt att skjuta

Men 10kr per bild gör väl att man får lägga lite band på sig...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Hah, ja. Jag sköt mina första polaroidbilder någonsin idag, faktiskt ( http://www.flickr.com/photos/herr_eriksson/sets/7215762669803... ). Förvisso är filmen märkt fujifilm, men kameran är ju, ehh, också japansk (Mamiya), men det står polaroid på den iaf. Ruskigt roligt att skjuta

Ja, lite synd att det ska vara så förbannat dyrt per kort med en polaroidkamera. Skulle vara roligt att ha en.
Får lite barndomsminnen när jag tänker på det.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kode:

Kul att se bild på ställen man känner igen. Jag måste anta att 0001 - My first instant är det avlägsna G-huset?

Permalänk
Skrivet av kode:

Jag tror det kan vara bra att det kostar lite per bild, då fotar man inte som en galning som man lätt gör med en digitalkamera.

De flesta korten från när jag var mindre är bra, trots att de inte är tagna på i genomsnitt 3 försök per bild

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Kul att se bild på ställen man känner igen. Jag måste anta att 0001 - My first instant är det avlägsna G-huset?

Japp, där jag jobbar

Och för att inte gå alltför långt off-topic så kan jag ju bjuda på en bild med lite andra nyliga inköp:

3 industar 50-2 och 2 Helios 44M-4 med M42-skruv. Sovjetglas när det är som roligast.
Pannkakan i bakgrunden är en Pentax-M SMC 40/2.8

anton_mjor: Mjo, precis, det var ju innan man blev pixelpeeper. Har skannat några av negativen från min barndom också, och det är ändå hyfsade bilder man tog, åtminstone sett till att man hade billig kompakt. Nu har man istället prosumer/proffsgrejer från samma tidsera som man ropat in för en spottstyver. Nåja...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte kan något större om Aktier eller fonder men gärna vill börja med det så la jag en beställning på en bok, bara så man får lite mer insikt.

Aktie- och fondhandboken : lär dig spara i aktier och fonder för en bättre privatekonomi
(häftad)

Från bokus.

Permalänk
Medlem

Motorola Xoom WiFi 32GB från Bazula.se (tack för snabb leverans!)

Underbar produkt, enkel och snabb att använda med kvalitet rakt igenom och Android 3 känns helt rätt, även fast det buggar ibland.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Avstängd

Filma lite igår när en kollega testa min Ar Drone

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

Underbar produkt, enkel och snabb att använda med kvalitet rakt igenom och Android 3 känns helt rätt, även fast det buggar ibland.

dregglar...

Visa signatur

Gammal gamer, numera mest jobb och farsa till nästa generation gamers 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

http://imageshack.us/m/836/7736/img1820t.jpg

http://imageshack.us/m/200/9326/img1830o.jpg

Är det möjligt att köra Flash spel, Tex Farmville på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

Ja, förlåt. Du ägde en kille ganska stenhårt, och jag höll på att dö lite när jag läste Han lät så kaxig, och så bara du förklarade för honom att han hade fel.
Kul som fan var det i alla fall just då (Y)

Permalänk
Medlem

Två par skor. Ska köpa ett par till.
Björn borg Jimmy
Converse

Uploaded with ImageShack.us

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

Rubbet för under 1400 spänn

Permalänk
Medlem

Impulsköp...

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Fusionbygge på Zotacmobo.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Lite nya saker. En 500 Gb´s 2.5" till htpc:n, ska byta den gamla 250 gigs 3.5" som lever om och vibrerar som bara den och inte heller är speciellt snabb eller mår så bra. 2 stycken smala och tysta, hoppas jag, fläktar för att modda en av mina rack-servrar som låter aningens för mycket.
Samt en Dymo för att märka upp saker och ting, länge tänkt att det kan vara bra att ha, så jag gjorde slag i saken.
Samt en relativt billig 8 portars switch från Cisco.

Var tvungen att såga lite i en aluminumskiva som var för tjock för min bågfil och Dremel.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Vad heter brillorna längst upp till höger????

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11