Xbox 360 - Ljud via vga och bild via dvi?

Permalänk

Xbox 360 - Ljud via vga och bild via dvi?

Hejsan!

Har precis inhandlat en ny 24-tummare för att komplettera mitt xbox. Monitorn har en vga-ingång och en dvi-ingång. Tänkte köra bilden via en hdmi till dvi kabel men har ingen aning hur jag ska få in mitt headset till xboxet för att få ljud. Hittade denna kabel:

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=4845208

Skulle det fungera att bara koppla in de röd/vita kablarna in i adaptern till mitt steelseries spectrum headset och sedan direkt in i mitt xbox utan att röra vga-kabeln? Vill helst inte köra bilden via en vga-kabel eftersom det inte ger samma kvalitét.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklaswre:

Vill helst inte köra bilden via en vga-kabel eftersom det inte ger samma kvalitét.

Ser du skillnaden så är du en gud.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Ser du skillnaden så är du en gud.

På en dataskärm så är skillnaden ganska stor.....

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.

Permalänk

Koppla in den medföljande kabel och använda RCA kontakterna där och kör HDMI-> DVI för att få bild.

Permalänk
Skrivet av cybertomten:

På en dataskärm så är skillnaden ganska stor.....

I agree, STOOR skillnad

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Skrivet av cybertomten:

På en dataskärm så är skillnaden ganska stor.....

Möjligen med en dator inkopplad men inte med Xbox360.

Jag kör själv VGA från min 360 till min 40"lcd för att det blir enklare med ljudet.
Sitter 1.5m från den och såg då ingen skillnad trots att jag ansträngde mig och ville tro att hdmi var överlägsen.

Permalänk

Tack för alla svar!

Ska dra mig in till stan imorn för att köpa vga-kabeln. Tack för all hjälp!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av niklaswre:

Tack för alla svar!

Ska dra mig in till stan imorn för att köpa vga-kabeln. Tack för all hjälp!

Ursäkta mig. en liten dum fråga bara, vad ska du göra med vga kabeln? inget som har med den här tråden att göra hoppas jag........

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Du ska ha en sådan här.

Sen så tar du den medföljande kabeln som har 3st RCA kontakter och använder den också.
Du tar en kniv och sprätter bort plasthöljet på kabelns kontakt som ska in i xboxet. Gör du inte detta får den inte plats samtidigt som du kör HDMI.

Du använder sen RÖD och VIT rca kontakt för att få ljud till dina lurar genom en sådan här.

Allt kommer gå på ca 100kr.

Permalänk
Skrivet av streetracing:

Möjligen med en dator inkopplad men inte med Xbox360.

Jag kör själv VGA från min 360 till min 40"lcd för att det blir enklare med ljudet.
Sitter 1.5m från den.

Men jag gör också det och kan se en klar färgskillnad samt att skärpan inte blir lika bra!

Och om du har en Kjell o company butik i närheten så är jag säker på att de har allt du behöver, bland den bästa servicen jag fått! (och jag har köpt likande saker från dem förut)

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.