Permalänk
Proffsmoddare

"Mod of the month"?

Halloj!

Hade bara en liten fundering, skulle ju varit roligt om vi här på SweC kunde ha en "Mod of the Month" som typ Bit-Tech har. Behövs ju inte vara nå priser utan mest för kul skull. Någon mer som tycker som mig?

/Johan Nyman

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Låter som en grymt bra idé!

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem

aproved

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Vem ska utse vinnaren? Du, Jonas och Emil eller vi användare? Jag tycker att det är bäst att man startar en tråd i slutet på varje månad där man kan rösta på ett alternativ. Men då måste nån ta tag i att hålla i trådarna, ge förslag på mods att rösta på osv. Kan vi inte testa en i slutet på den här månaden så får vi se hur det går?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Vem ska utse vinnaren? Du, Jonas och Emil eller vi användare? Jag tycker att det är bäst att man startar en tråd i slutet på varje månad där man kan rösta på ett alternativ. Men då måste nån ta tag i att hålla i trådarna, ge förslag på mods att rösta på osv. Kan vi inte testa en i slutet på den här månaden så får vi se hur det går?

Gör så att det går att rösta, alla medlemmar får rösta, dock får man bara rösta på sig själv en gång (då det kan finnas de som gör fler accs och power vote:ar sig själv), annars så är man diskad.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Proffsmoddare

Ja alltså jag tycker man ska ha någon slags röstning

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Låter som ett skit rolig grej

Permalänk
Proffsmoddare

Men man skulle haft något bättre än en tråd, kanske en hel forum avdelning eller liknande.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Lägger du fram det lite snyggt till redaktionen kanske de är på!
De kanske tillochmed har lite prylar över som de vill bli av med hehe.

Tanken tål att funderas på iaf.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

gör så att det krävs 3 månaders medlemskap för en röst

Permalänk
Medlem

jag gillar också idén:)

Kanske testa att starta en tråd i slutet av månaden om det?:)

Dock vet jag att mitt bidrag som jag laddade upp för ett par dagar sen kommer ta hem priset, men endast om det finns för "fulaste mod of mounth":P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackgoat:

Lägger du fram det lite snyggt till redaktionen kanske de är på!
De kanske tillochmed har lite prylar över som de vill bli av med hehe.

Tanken tål att funderas på iaf.

//BG

Jo tänkte de jag med. Funderar bara hur man gör de på bästa sätt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Jo tänkte de jag med. Funderar bara hur man gör de på bästa sätt.

Börja med att formulera lite regler, typ, max en röst per person och månad, max ett bidrag per person, Vinnande bidrag får ej vara med i nästa månads omröstning!

Det jag ser som det största problemet är väl hur man skall sortera ut de mods som ska vara med i omröstningen, kommer väl upp en sissodär 10-15 nya i månaden och finns väl gud vet hur många mods redan i galleriet, så att gå egenom alla dom är väl det som är mest tidskrävande...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av SM-LoD:

Börja med att formulera lite regler, typ, max en röst per person och månad, max ett bidrag per person, Vinnande bidrag får ej vara med i nästa månads omröstning!

Det jag ser som det största problemet är väl hur man skall sortera ut de mods som ska vara med i omröstningen, kommer väl upp en sissodär 10-15 nya i månaden och finns väl gud vet hur många mods redan i galleriet, så att gå egenom alla dom är väl det som är mest tidskrävande...

Jo precis. Men dom som redan finns får ju inte vara med. Isåfall tex dom som är skapad efter 1 maj eller liknande.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Så här tycker jag: Starta en tråd den 25:e varje månad. Fram till den 30 kan man nominera SINA EGNA bidrag, detta för att man max får ha en per person och månad, man väljer alltså den man är mest nöjd med. Den 30:e startar omröstningen, som avslutas den 5:e nästkommande månad. Nån måste se till att det skapas en tråd varje månad, kolla så att max en per person inkommer och se till att moden är från rätt månad. Tycker att det ska vara månaden som moden blir klar i galleriet som den får vara med och tävla.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Låter som en väldigt rolig idee men sedan så skall man inte vara dum eller så men Sweclockers får inte så jätte ofta kvalitets byggen.
Det brukar vara ett till fyra riktigt nice byggen var 3 månad. så man kanske kan köra Mod av kvartalet eller något tänker jag om man skall få något för att man har gjort något när man vinner.
Sedan skall man ta moddarna från Galleri eller modifikationer eller båda?

//Stark.Jr

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Stark.Jr:

Låter som en väldigt rolig idee men sedan så skall man inte vara dum eller så men Sweclockers får inte så jätte ofta kvalitets byggen.
Det brukar vara ett till fyra riktigt nice byggen var 3 månad. så man kanske kan köra Mod av kvartalet eller något tänker jag om man skall få något för att man har gjort något när man vinner.
Sedan skall man ta moddarna från Galleri eller modifikationer eller båda?

//Stark.Jr

Jo de är ju sant. Men kan ju samtidigt bli lite motivation för fler att göra mods, och göra de bra.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stark.Jr:

Låter som en väldigt rolig idee men sedan så skall man inte vara dum eller så men Sweclockers får inte så jätte ofta kvalitets byggen.
Det brukar vara ett till fyra riktigt nice byggen var 3 månad. så man kanske kan köra Mod av kvartalet eller något tänker jag om man skall få något för att man har gjort något när man vinner.
Sedan skall man ta moddarna från Galleri eller modifikationer eller båda?

//Stark.Jr

jag tycker det är skillnad på en mod och ett helt bygge. en mod ska ju sträcka sig från en ny fläkt(tror ju inte det vinner) till en helt ny sleevad dator med vattenkylning

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Kogster:

jag tycker det är skillnad på en mod och ett helt bygge. en mod ska ju sträcka sig från en ny fläkt(tror ju inte det vinner) till en helt ny sleevad dator med vattenkylning

Jo de är ju sant. De måste ju vara något rejält!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Jo de är ju sant. De måste ju vara något rejält!

jag menade inte att det måste vara den största modden utan den bästa typ nåt retro som att spänna fast processor-kylaren med en glasspinne

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Kogster:

jag menade inte att det måste vara den största modden utan den bästa typ nåt retro som att spänna fast processor-kylaren med en glasspinne

Haha ja men alltså inget typ bara sätta in en p12 led fläkt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Haha ja men alltså inget typ bara sätta in en p12 led fläkt.

bara om den kan spruta eld!!! nä men de vore ju tråkigt om den som la ut mest pengar på sin mod hela tiden vann. utan originella och speciella mods

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Kogster:

bara om den kan spruta eld!!! nä men de vore ju tråkigt om den som la ut mest pengar på sin mod hela tiden vann. utan originella och speciella mods

Jo de förstår jag. Man får köra någon slags röstning.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Jo de förstår jag. Man får köra någon slags röstning.

låter bra

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

gillas starkt! ser mig själv som vinnare då jag börjar med min deathstar

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk

Kunde inte man utse en moderator med det här jobbet och det borde finnas olika kategorier tex bästa budgetbygget, snyggaste, Vattenkylda, bästa helheten och mest finurliga lösning. Det hade liksom inte varit kul om det dyraste bygget vann hela tiden.

Permalänk

50-cent approved!

Permalänk
Medlem
Skrivet av memoryofrage:

Kunde inte man utse en moderator med det här jobbet och det borde finnas olika kategorier tex bästa budgetbygget, snyggaste, Vattenkylda, bästa helheten och mest finurliga lösning. Det hade liksom inte varit kul om det dyraste bygget vann hela tiden.

Kolla på "Mod of the Month eller Mod of the Year" på Bit-tech eller googla MDPC så ser du att hårdvaran inte spelar jätte stor roll. Kolla på Laines byggen i forumet tex.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av memoryofrage:

Kunde inte man utse en moderator med det här jobbet och det borde finnas olika kategorier tex bästa budgetbygget, snyggaste, Vattenkylda, bästa helheten och mest finurliga lösning. Det hade liksom inte varit kul om det dyraste bygget vann hela tiden.

Det är inte dyraste bygget som vinner. Det är ju det chassiet som man har gjort så helheten blir fantastisk som vinner och som massor med folk gillar.
Och det betyder inte den som har lagt mest pengar utan den som har bäst helhet.
Mod of the month | Bit-Tech.Net
Här kan du kolla, det är inte prestandan i datorerna utan deras design och ideer och helhelt som gör att man får en chans att vinna.

//Stark.Jr

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av memoryofrage:

Kunde inte man utse en moderator med det här jobbet och det borde finnas olika kategorier tex bästa budgetbygget, snyggaste, Vattenkylda, bästa helheten och mest finurliga lösning. Det hade liksom inte varit kul om det dyraste bygget vann hela tiden.

Jag själv tycker de blir för mycket om man ska ha så mycket olika kategorier.

Skrivet av mini-ryttge:

Kolla på "Mod of the Month eller Mod of the Year" på Bit-tech eller googla MDPC så ser du att hårdvaran inte spelar jätte stor roll. Kolla på Laines byggen i forumet tex.

Skrivet av Stark.Jr:

Det är inte dyraste bygget som vinner. Det är ju det chassiet som man har gjort så helheten blir fantastisk som vinner och som massor med folk gillar.
Och det betyder inte den som har lagt mest pengar utan den som har bäst helhet.
Mod of the month | Bit-Tech.Net
Här kan du kolla, det är inte prestandan i datorerna utan deras design och ideer och helhelt som gör att man får en chans att vinna.

//Stark.Jr

Jo precis, inte bara pengarna som gör de.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC