Funderingar över Nintendo 3DS

Permalänk

Funderingar över Nintendo 3DS

Verkar inte vara så populärt med 3DS här på Sweclockers, men jag får väl göra ett försök att sätta igång en tråd iallafall

Jag funderar på att köpa ett 3DS, men jag är inte helt övertygad än. Har varit och testat 3D-effekten på Game. Körde lite Steel Diver, och det var faktiskt bättre än vad jag hade förväntat mig.

Har verkligen gillat NDS och NDS Lite (båda sålda dock), men jag blev lite less då jag inte riktigt hittade något spel för mig. Men nu när 3DS är ute så kommer det ju en massa grymma spel som man nästan måste ha, typ Kid Icarus och Zelda.
Men min största tanke med att köpa ett 3DS ö h t var att spela Professor Layton spelen. Har testat The Curious Village lite grann, och det är ett av det bästa spelen jag har testat på bärbara konsoler. Nu finns det ju t o m 2 till spel + det 4:e med 3D pussel som kommer senare i år Tror det kommer bli väldigt intressant.

Förutom spelandet på konsolen så finns det ju en massa andra trevliga saker, som 3D kameran t ex. Kvalitén på bilderna är väl inget att hurra över precis, men det kan ju vara en rolig grej. Sen har jag hört att det ska komma en funktion så man kan filma i 3D också.

Jag vet inte så mycket mer, men det ska komma en "eShop" eller vad det kallas också där man kan köpa och ladda ner gamla spel.

Men sammanfattnings vis då...
Skulle vara bra om ni kunde övertyga mig att köpa, eller inte köpa, ett 3DS?
Vilka spel har ni (tänker mest på 3D spelen), och vad tycker ni om dem?
Kommer jag att bli less på den efter ett tag?
Finns det några andra bra pusselspel ni kan rekommendera?

Mvh
Alexandberg

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Vänta i ett halvår eller något sådant. Finns få riktigt bra spel nu.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Vänta i ett halvår eller något sådant. Finns få riktigt bra spel nu.

Professor Layton 1, 2, 3 har jag ju tänkt att spela nu, och sen blir det väl lite mer 3D spel när de kommer ut fler. Egentligen skulle jag faktiskt kunna köpa ett vanligt DS/DS Lite nu, men då kan jag ju inte spela 3D spelen senare

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Har du inte fått det där lite bakvänt, massor spel till 3DS men inte till vanliga DS?
Jag testade Lego Starwars på EB Games, visst 3D effekten va cool men jobbig o titta på i längden.

Funderar själv på att skaffa en DSi XL istället då man får större skärm, bättre batteri tid, större spelutbud och regions-fri maskin så man kan importera spel.

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Har du inte fått det där lite bakvänt, massor spel till 3DS men inte till vanliga DS?

Nu hänger jag inte med

Edit:

Citat:

men jag blev lite less då jag inte riktigt hittade något spel för mig. Men nu när 3DS är ute så kommer det ju en massa grymma spel som man nästan måste ha

?
Det är mest av allt Kid Icarus och Zelda med 3D och Professor Layton (3D) som jag nämnde som intresserade mig mest, som inte fanns till vanliga DS.

Citat:

Jag testade Lego Starwars på EB Games, visst 3D effekten va cool men jobbig o titta på i längden.

Testade du att ändra 3D styrkan? Själv tyckte jag inte det var några problem alls, men jag spelade ju såklart inte så länge heller.

Citat:

Funderar själv på att skaffa en DSi XL istället då man får större skärm, bättre batteri tid, större spelutbud och regions-fri maskin så man kan importera spel.

Det kan också vara ett bra alternativ, fast eftersom jag har tänkt att spela 3D spel så går inte det.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

Nu hänger jag inte med

Edit:
?
Det är mest av allt Kid Icarus och Zelda med 3D och Professor Layton (3D) som jag nämnde som intresserade mig mest, som inte fanns till vanliga DS.
Testade du att ändra 3D styrkan? Själv tyckte jag inte det var några problem alls, men jag spelade ju såklart inte så länge heller.

Det kan också vara ett bra alternativ, fast eftersom jag har tänkt att spela 3D spel så går inte det.

Ja menade det va konstigt att du tyckte det fanns fler spel till 3DS då du bara va intresserad av 3st? därav Zelda är något gammalt N64 spel de gjort 3D-remake på, inte första remaken på detta spel heller...
Till vanliga DS har du ju hundratals spel o välja på.

3D-grejen är bara lite wow/coolt första minuterna sen avtar det, speciellt när man börjar bli trött i ögonen. Stänger man av 3D och spelar vanligt så försvinner ju poängen med maskinen då den i princip blir en vanligt DS som dessutom kostar det dubbla nästan...

Du kan ju alltid testa Nvidia 3D-vision om du är intresserad i 3D, det verkar bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ja menade det va konstigt att du tyckte det fanns fler spel till 3DS då du bara va intresserad av 3st? därav Zelda är något gammalt N64 spel de gjort 3D-remake på, inte första remaken på detta spel heller...
Till vanliga DS har du ju hundratals spel o välja på.

3D-grejen är bara lite wow/coolt första minuterna sen avtar det, speciellt när man börjar bli trött i ögonen. Stänger man av 3D och spelar vanligt så försvinner ju poängen med maskinen då den i princip blir en vanligt DS som dessutom kostar det dubbla nästan...

Du kan ju alltid testa Nvidia 3D-vision om du är intresserad i 3D, det verkar bättre.

med bättre hårdvara, en analog styrspak och lite sånt. Det är väl ändå inte en vanlig ds då?

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

Professor Layton 1, 2, 3 har jag ju tänkt att spela nu, och sen blir det väl lite mer 3D spel när de kommer ut fler. Egentligen skulle jag faktiskt kunna köpa ett vanligt DS/DS Lite nu, men då kan jag ju inte spela 3D spelen senare

köp inte ds, 3ds är ätt smartare val efter som du kan spela ds spel på den och jag tror att de komman spelen blir minst lika bra på 3ds som spelen var till ds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

med bättre hårdvara, en analog styrspak och lite sånt. Det är väl ändå inte en vanlig ds då?

ja jag har spelat lego starwars på båda två och det är grymt mycket bättre på 3ds inte bara grafiken utan känslan med. Sen måste man tänka att i teorin kan 3ds ha 4 knappar mer än ds om man använder d-paden som knappar. Sen har man en accelerometer i 3ds med.

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Ja menade det va konstigt att du tyckte det fanns fler spel till 3DS då du bara va intresserad av 3st? därav Zelda är något gammalt N64 spel de gjort 3D-remake på, inte första remaken på detta spel heller...
Till vanliga DS har du ju hundratals spel o välja på.

3D-grejen är bara lite wow/coolt första minuterna sen avtar det, speciellt när man börjar bli trött i ögonen. Stänger man av 3D och spelar vanligt så försvinner ju poängen med maskinen då den i princip blir en vanligt DS som dessutom kostar det dubbla nästan...

Du kan ju alltid testa Nvidia 3D-vision om du är intresserad i 3D, det verkar bättre.

Jag antar väl att det är 3D effekten samt styrspaken som gör 3D spelen mycket mer intressanta än de vanliga DS spelen, även fast det finns många fler. Och angående Zelda spelet så har jag aldrig klarat ut det på N64, utan bara testat det. Jag har försökt få tag på det på tradera men har inte vunnit någon auktion, så det kommer bli väldigt kul att spela det. Sen när man har klarat ut spelet en gång så kan man köra det igen, fast då är hela världen omvänd och alla monster tar dubbelt så mycket.

Skrivet av E_maN:

med bättre hårdvara, en analog styrspak och lite sånt. Det är väl ändå inte en vanlig ds då?

Exakt. Och det är ju inte bara spelandet jag är ute efter, utan på 3DS finns ju en massa andra saker som 3D kamera, eShop (snart) och lite annat som inte finns på vanliga DS.

Skrivet av matnojje:

köp inte ds, 3ds är ätt smartare val efter som du kan spela ds spel på den och jag tror att de komman spelen blir minst lika bra på 3ds som spelen var till ds.

Det tror jag med. Känns som att speltillverkarna kommer göra mycket bättre spel till 3DS nu när dem kan använda sig av en styrspak samt 3D effekten.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

Det tror jag med. Känns som att speltillverkarna kommer göra mycket bättre spel till 3DS nu när dem kan använda sig av en styrspak samt 3D effekten.

Samt mycke bättre prestanda. Kommande mario kart måste bli grymt med analog.

Permalänk

Jag går också i tankarna på att skaffa 3ds. Doc vill jag vänta tills man kan köra 3ds roms från flashkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

Jag går också i tankarna på att skaffa 3ds. Doc vill jag vänta tills man kan köra 3ds roms från flashkort.

tveksamt och prata om roms och flashkort på sweclockers.

Permalänk
Skrivet av matnojje:

tveksamt och prata om roms och flashkort på sweclockers.

Finns väl freeware, men det är nog bäst att hålla sig ifrån det snacket då de flesta (vad jag vet) använder det för olagligt bruk.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

Finns väl freeware, men det är nog bäst att hålla sig ifrån det snacket då de flesta (vad jag vet) använder det för olagligt bruk.

Ok jag körde faktiskt moonshell på min ds för att lyssna på musik.

Permalänk
Skrivet av matnojje:

Ok jag körde faktiskt moonshell på min ds för att lyssna på musik.

Samma här

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Beställde ett 3DS idag från spelbutiken.se!

Älskar deras prisgaranti Pratade med en i live support chatten och länkade den här produkten: http://www.kso.se/produkt/Nintendo-3DS-KOSMOS-BLACK
Då sänkte han priset till 2140 (den sidans pris^ + 5% rabatt) i 15min
Nu blire att handla spel på tradera.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES