Permalänk
Medlem

Fractal Design R3 vs NZXT H2

Tjena!
Vad tycker ni om de två chassina Fractal Design R3 och NZXT H2?
Skriv allt vad ni tycker och jämför dem!

Visa signatur

[NZXT M59] [AMD Phenom2 X6 1055T] [Gigabyte GA-790XTA-UD4] [Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz] [XFX Radeon HD5770 1GB] [Corsair VX 550W 80+] [1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ]

Permalänk

Define R3 alla dagar i veckan. Hårddisk vaggorna ska vara utåt vända. Annars var de ingen större skillnad

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

H2 hade rekommenderar pga de rätt vända hårddiskburarna, smarta lösningar och mer plats för kablar. Dock så har du inte samma möjligheter till kylning utan 5 fläktplatser så är det en högprestanda dator med varma komponenter så är R3 bättre.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

mellan dessa.. H2...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

R3

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Bytte ut mitt R3 mot H2. Varför? Gillade inte R3.

Gillar finesserna i H2 som fläktarna i fronten, fläkt styrningen, extra plats bakom moderkortet, hårddisk "swappen" mm.

Det enda jag saknar är sidofläkten.

Visa signatur

Fractal Design Define C TG | ASUS Z370-A | Intel i7 9700K | ASUS Strix ROG GeForce GTX 1070 8GB OC | Samsung EVO 970 500GB M.2 system | Samsung EVO 850 500GB storage | WD Blue SN550 M.2 1TB spel | Noctua Nh-DH15 Black | Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX | Corsair RM650x | ASUS PCE-AC55BT AC1200 nätverkskort | Asus ROG Strix Flare

Permalänk

Sitter i dagsläget med en Define R3 och funderade på att byta mot NZXT H2. Däremot efter denna review från OC3D blev jag skeptisk till H2 http://www.youtube.com/watch?v=MHcyWTorjdU

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazed:

Sitter i dagsläget med en Define R3 och funderade på att byta mot NZXT H2. Däremot efter denna review från OC3D blev jag skeptisk till H2 http://www.youtube.com/watch?v=MHcyWTorjdU

ja han tyckte verkligen inte om det där chassiet:) men det var en bra video, han vågar verkligen såga ett chassie. inte hör man många såga så pass..dom brukar bara vara lite "njae detta är ju inte det bästa..men inte dåligt" ungefär säger dom med så snäll röst som möjligt.

dämpmaterialet verkar ju vara ett skämt oxå. gör dom inte tillräcklig tjock plåt får dom väl endå ha nått stabilare än skumgummi..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

ja han tyckte verkligen inte om det där chassiet:) men det var en bra video, han vågar verkligen såga ett chassie. inte hör man många såga så pass..dom brukar bara vara lite "njae detta är ju inte det bästa..men inte dåligt" ungefär säger dom med så snäll röst som möjligt.

dämpmaterialet verkar ju vara ett skämt oxå. gör dom inte tillräcklig tjock plåt får dom väl endå ha nått stabilare än skumgummi..

NZXT brukar ha 0.8 mm plåtar till skillnad från Fractal Design. Tycker inte dålig plåt kan vägas upp med bitumen. Spara hellre pengar till ett kvalitetschassi.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

sa inte han som resenserade det på sweclockers att det var en alu plåt i fronten

samt om det nu e 0,8mm plåt är det tjockare än vad som sitter i dagens moderna bildörrar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

NZXT brukar ha 0.8 mm plåtar till skillnad från Fractal Design. Tycker inte dålig plåt kan vägas upp med bitumen. Spara hellre pengar till ett kvalitetschassi.

dom kanske brukar ha tjock plåt..vad vet jag..inte haft nått nzxt chassie. men det verkar då inte så speciellt bra i h2an..samt bitumen är inte dåligt om man behöver stummare sidor. har 4mm i mitt R2 mot orginal 2mm. det är stumt o rör sig inte. samt mycket tystare än orginal. så jag tycker dom nzxt kunnat kasta i lite bitumen samt kanske lite skumgummi uppepå det. för att vara bättre än fractal i ljuddämpning.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

dom kanske brukar ha tjock plåt..vad vet jag..inte haft nått nzxt chassie. men det verkar då inte så speciellt bra i h2an..samt bitumen är inte dåligt om man behöver stummare sidor. har 4mm i mitt R2 mot orginal 2mm. det är stumt o rör sig inte. samt mycket tystare än orginal. så jag tycker dom nzxt kunnat kasta i lite bitumen samt kanske lite skumgummi uppepå det. för att vara bättre än fractal i ljuddämpning.

De vanliga NZXT modellerna inklusive NZXT Hush hade minst 0,8 mm. Mina intryck av R2 var sladdriga sidopaneler när jag fått känna på dem. Behöver man bitumen så har man stora problem med vibrationer och måste ändå angripa problemet där det skapas vilket snarare är dåligt dämpade diskar och fläktar.

Jag tycker de ska göra motsatsen och satsa på riktig tjock vågformad dämpning som Nexus gjort då jag märkt större skillnad av detta jämfört med Bitumen i mina chassin. Sen är det klart att det finns mycket att förbättra men enligt mig är H2 bättre så länge man inte ska ha flera grafikkort.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

R3 alla dagar i veckan.

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk

Hej! Uppenbarligen finns det två läger, de som gillar H2 och de som gillar R3. Jag tycker båda känns som ricktigt bra chassin, men jag är lite tveksam.

Jag har plockat ihop 2 paket, som är identiska förutom CHassi och chassifläktarna, jag undra vilket som har bäst luftflöde till tystnad ratio.

Antingen H2
http://www.inet.se/kundvagn/visa/427162/nzxt
+ 1 extra Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm
+1 extra Noctua NF-P14 FLX 140mm 1200rpm
=5 fläktar.

Eller R3

http://www.inet.se/kundvagn/visa/443228/r3
+4 st Noctua NF-P14 FLX 140mm 1200rpm
+1 st extra Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm
= 7 fläktar
Självklart förstår jag att detta ger mycket bättre luftflöde,men också mycket högre ljud, så jag undrar vilket skulle ge bäst tystnad i förhållande till prestanda.
Även om det igentligen är tillräckligt att köra på H2 till den konfigurationen eller om det kommer bli för varmt?

Tack.

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av TityBlazter:

Hej! Uppenbarligen finns det två läger, de som gillar H2 och de som gillar R3. Jag tycker båda känns som ricktigt bra chassin, men jag är lite tveksam.

Jag har plockat ihop 2 paket, som är identiska förutom CHassi och chassifläktarna, jag undra vilket som har bäst luftflöde till tystnad ratio.

Antingen H2
http://www.inet.se/kundvagn/visa/427162/nzxt
+ 1 extra Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm
+1 extra Noctua NF-P14 FLX 140mm 1200rpm
=5 fläktar.

Eller R3

http://www.inet.se/kundvagn/visa/443228/r3
+4 st Noctua NF-P14 FLX 140mm 1200rpm
+1 st extra Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm
= 7 fläktar
Självklart förstår jag att detta ger mycket bättre luftflöde,men också mycket högre ljud, så jag undrar vilket skulle ge bäst tystnad i förhållande till prestanda.
Även om det igentligen är tillräckligt att köra på H2 till den konfigurationen eller om det kommer bli för varmt?

Tack.

Skulle säga R3. Det är tystare eftersom det har fler 140 mm fläktar vilket inte är lika ljudligt som 120 mm samtidigt som det ökar flödet.

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem
Skrivet av TityBlazter:

Hej! Uppenbarligen finns det två läger, de som gillar H2 och de som gillar R3. Jag tycker båda känns som ricktigt bra chassin, men jag är lite tveksam.

Jag har plockat ihop 2 paket, som är identiska förutom CHassi och chassifläktarna, jag undra vilket som har bäst luftflöde till tystnad ratio.

Antingen H2
http://www.inet.se/kundvagn/visa/427162/nzxt
+ 1 extra Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm
+1 extra Noctua NF-P14 FLX 140mm 1200rpm
=5 fläktar.

Eller R3

http://www.inet.se/kundvagn/visa/443228/r3
+4 st Noctua NF-P14 FLX 140mm 1200rpm
+1 st extra Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm
= 7 fläktar
Självklart förstår jag att detta ger mycket bättre luftflöde,men också mycket högre ljud, så jag undrar vilket skulle ge bäst tystnad i förhållande till prestanda.
Även om det igentligen är tillräckligt att köra på H2 till den konfigurationen eller om det kommer bli för varmt?

Tack.

Vad ska du ha för komponenter? Stryper du inte fläktarna till minimum så kommer H2 låta mycket och R3 väldigt mycket med så många fläktar.

140 mm fläktar är fortfarande ganska nytt och de saknar det neutrala motorljud 120 mm och 80 mm fläktar har men visst de blåser pyttelite mer.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

Vad ska du ha för komponenter? Stryper du inte fläktarna till minimum så kommer H2 låta mycket och R3 väldigt mycket med så många fläktar.

140 mm fläktar är fortfarande ganska nytt och de saknar det neutrala motorljud 120 mm och 80 mm fläktar har men visst de blåser pyttelite mer.

Om du trycker på länkarna så ser du vilka komponenter som skall användas.
Jag är mer sugen på H2. så om det räcker så kör jag hällre med det chassit och man kan ju köra fläktarna på 40% med fläktkontrollern så kanske det bode vara tyst, men vad tror ni?

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av TityBlazter:

Om du trycker på länkarna så ser du vilka komponenter som skall användas.
Jag är mer sugen på H2. så om det räcker så kör jag hällre med det chassit och man kan ju köra fläktarna på 40% med fläktkontrollern så kanske det bode vara tyst, men vad tror ni?

Nej det blir inte tyst med GTX580. En Caviar Black gör dig inte heller någon tjänst när det gäller ljudnivå.
Du tjänar nog på sidofläkt för att grafikkortet ska bli så tyst som möjligt, då är R3 bättre, dock kan du lika gärna vilja HAF 912 plus då.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

H2. Och tänker man som någon sa att R3 har bättre luftflöde så har det inte det. Det är inte bara fläktplatser som gör luftflödet. Jag har 4 platser med plats för max 6 fläktar i mitt chassi och jag kan lova att jag har mycket, mycket bättre drag i chassit än ett R3. Och fyller man fläktplatserna på ett R3 kostar chassit plötsligt 1500 i stället för 600. Vill man ha bra luftflöde till rimligt pris är det stora, lågvarviga, högpresterande fläktar som gäller¨.

Men står valet mellan H2 och R3 antar jag att luftflöde inte är i fokus

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Nej det blir inte tyst med GTX580. En Caviar Black gör dig inte heller någon tjänst när det gäller ljudnivå.
Du tjänar nog på sidofläkt för att grafikkortet ska bli så tyst som möjligt, då är R3 bättre, dock kan du lika gärna vilja HAF 912 plus då.

Mitt 912+ är tystare än min kompis R2 pga att hans komponenter flåsar i load medans mitt överklockade grafikkort ligger på löjligt låga temperaturer med fläkten på 30%. I idle är nog ett isolerat chassi tystare så ska man sova brevid medans den laddar ner eller nåt är R3/H2 att föredra.

Men alla gillar ju inte hur haf serien ser ut, även om jag tycker att den passar perfekt brevis skärmen på DH

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

R3 for my tasty.
Luftflöde hit och dit, med så många fläktspots i båda chassina så hur stor skillnad gör det?
Jag tar R3an för det är lätt att göra rent fläktarna i fronten (insuget, där det tenderar att hamna liiite damm).
Samt för utseendet, lite mer robust, men jag erkänner H2an är inte alls ful, förutom då på toppen, skulle inte klara av att ha den och stå och stirra på mig från golvet ^^
Dock problemet med R3an = Kabeldragnings Space? Mje...

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Mitt 912+ är tystare än min kompis R2 pga att hans komponenter flåsar i load medans mitt överklockade grafikkort ligger på löjligt låga temperaturer med fläkten på 30%. I idle är nog ett isolerat chassi tystare så ska man sova brevid medans den laddar ner eller nåt är R3/H2 att föredra.

Men alla gillar ju inte hur haf serien ser ut, även om jag tycker att den passar perfekt brevis skärmen på DH

Men TS ska ha ett GTX580 i, då blir det genast aktuellt med sidofläkt för det drar stora mängder ström och kommer låta fruktansvärt om det inte är svalt.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

R3 for my tasty.
Luftflöde hit och dit, med så många fläktspots i båda chassina så hur stor skillnad gör det?
Jag tar R3an för det är lätt att göra rent fläktarna i fronten (insuget, där det tenderar att hamna liiite damm).
Samt för utseendet, lite mer robust, men jag erkänner H2an är inte alls ful, förutom då på toppen, skulle inte klara av att ha den och stå och stirra på mig från golvet ^^
Dock problemet med R3an = Kabeldragnings Space? Mje...

Luftflöde gör mycket. Med få fläktar är luftflöde A och O varför R3 presterar så dåligt med en eller två fläktar. Däremot så minskar konstruktionens inverkan med stort behov av kylning.

R3 har inte robustare konstruktion än H2.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

ha jag köpte R3:an för den va billigare :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det här testet jämför dem mot varandra:

http://www.youtube.com/user/TimeToLiveCustoms#p/u/1/HkSP3JCzB...

Kontentan: Satsa på R3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H.L:

Skulle säga R3. Det är tystare eftersom det har fler 140 mm fläktar vilket inte är lika ljudligt som 120 mm samtidigt som det ökar flödet.

Kunde inte hålla med mindre...
Allt beror på modellen man snackar om. En 140mm noctua kanske flyttar mer luft vid samma ljudvolym som en 120mm nactua. Men en 120 mm scythe gt 1850 flyttar mer luft vid samma ljudvolym (en strypt gt 1850) än 140mm noctua. Så noctua 140mm är inte enligt mig värd de extra pengarna, tvärt om bör en gt 1850 kosta mer.

Men mina gt 1850 ger ifrån sig en frekvens vid högre varv som är ytterst irriterande, men som nästan endast når igenom mitt r2 när jag har de i fronten. När jag har de som utsug i toppen, dämpas de av min inre skumgummidämpning.

Skit i 7st fläktar, då den utläckta ljudnivån blir mer. Kör istället på 2 st insug (typ nexus silent) och en gt1850 i toppen som utsug, en i botten som insug och en nexus där bak som utsug. Alltså 5 fläktar.

Glöm inte riktig fläktstyrning. Allmänt måste jag säga att r2:s plåt både uppe och på sidopanelerna är av väldigt dålig tjocklek och en stång i mitten där bak förhindrar praktisk kabeldragning. Är detta fixat i R3 är den absolut ett värt köp, då jag redan är relativt nöjd med r2.

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk
Medlem

Har upptäckt att fronten inte går att öppna om chassit står mot en vägg (med gångjärnen mot väggen dvs). Detta kan jag inte minnas med R3.

Visa signatur

Fractal Design Define C TG | ASUS Z370-A | Intel i7 9700K | ASUS Strix ROG GeForce GTX 1070 8GB OC | Samsung EVO 970 500GB M.2 system | Samsung EVO 850 500GB storage | WD Blue SN550 M.2 1TB spel | Noctua Nh-DH15 Black | Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX | Corsair RM650x | ASUS PCE-AC55BT AC1200 nätverkskort | Asus ROG Strix Flare

Permalänk
Medlem

precis dragigt igång min burk med nyköpta R3 med 3 st Gentle Typhoon, 2st 800rpm o en 1150rpm till radiatorn! och en org i taket o kan säga att min gamla burk är tystare! men så har jag hd´n i sin orginal vagga ska byta till min släpstroppar som jag hade innan för det e nog den som brummar mest... så änsålänge inte impad!

vertikalmonterade min mekaniska disk i gummistroppar o fick ner nivån ca40% men dock inte nöjd

Visa signatur
Permalänk
Medlem

H2 borde väl inte ha så dåligt luftflöde om man kör på en hårddisk med resten av vaggorna uttagna?

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Skrivet av CSSgamer:

H2 borde väl inte ha så dåligt luftflöde om man kör på en hårddisk med resten av vaggorna uttagna?

Nej, H2 får ju taskigt luftflöde i det jämförande testet mot R3, mestadels för att alla hårddiskplatserna är fyllda på båda chassina och H2 har mindre luftspalter mellan hårddiskarna. Med 2-3 diskar i (vilket normalanvändaren förmodligen kör med) så har man inte alls samma dåliga luftflöde (även om luftspalterna i fronten är lite klena och R3 ger bättre luftflöde).

Skulle tro att anledningen till att recensenten verkligen trycker på med sin åsikt om att H2 är sämre är att han blev bashad av NZXT-representanter när han i sin första snabbrecension av chassit gav dem dåligt betyg pga dåligt luftflöde med alla diskar på plats, samt för dåligt med utrymme bakom diskarna med alla diskar på plats. Recensentens åsikt är att om man har plats för en massa diskar, så skall chassit även funka bra med alla dessa diskar på plats. En nog så giltig åsikt, men ett jämförande test med en mer normal konfiguration kunde varit på sin plats.

Visa signatur

~Pelle~