Nya (OCZ Vertex 3 Max IOPS) Firmware update is not supported on primary drive?

Permalänk
Medlem

Nya (OCZ Vertex 3 Max IOPS) Firmware update is not supported on primary drive?

Har problem att uppdatera min nya OCZ Vertex 3 Max IOPS.
Har hämtat senaste firmware och när jag ska uppdatera i Toolbox så får jag upp meddelandet.

(Firmware update is not supported on primary drive)

Kör i AHCI mode i BIOS och Modekortet är ett Asus SABERTOOTH P67 REV B3

Kan någon hjälpa mig hur jag kan uppdatera?
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Har också denna nu och ska man ha den i AHCI mode ?
På ett ASRock Fatal1ty professional motherboard ?

Permalänk
Medlem

Du kan inte flasha primarenheten. Din SSD måste vara en sekundär enhet för att kunna updateras.

Montera SSDn i en annan dator, alternativt starta ett OS från en annan enhet.

Permalänk
Medlem

Bör gå att göra som med vertex 2, se detta inlägg:

#11018996

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det Frispel föreslår precis ovan fungerar(/at)?

Permalänk
Medlem

Läs i OCZ's forum. Man kan skapa en live-cd och updatera där ifrån, fungerar jätte bra (Vertex LE)

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

..

Om du har någon mer specifik länk till en tråd eller något så vore det asnice!

EDIT: För om du menar den här (enda vettiga jag hittade) http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?81226-... så har de tagit bort tråden till vilken det länkas i tråden jag nu länkar till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aramil:

Om du har någon mer specifik länk till en tråd eller något så vore det asnice!

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?89670-...

Permalänk
Medlem

Alltså, jag har Windows 7 professional. Inget Linux alls. Är guiden fortfarande relevant?

Jag har alltså OCZ Vertex 3 MAX IOPS som primary drive i min stationära dator, och inga andra hårddiskar därutöver.

EDIT: Om vi antar att det är relevant för mitt syfte: I första post:en skriver han

"
The list of systems with known issues so far are:
2011 MBP (all configs) - See the update at the bottom of this post
AMD 6xxx series video cards (this is why the new Macs don't get a GUI screen) - See the update at the bottom of this post
Z68 chipsets are not supported by the Linux Kernel at this time. - See the update at the bottom of this post"

Jag har ett Z68 moderkort (Asus P8-Z68VPRO). Betyder detta att jag kommer få problem om jag försöker updatera min firmware på det sätt som föreslås i guiden? (Notera att jag inte kör Linux (se ovan), men deras "flashnings-OS" eller vad man skall kalla det är ju Linux-baserat, vilket är varför jag frågar)

Permalänk
Medlem

Uppdateringen i botten av posten säger
"Update on July 19, 2011
Just uploaded a new Kernel, please provide feedback if it resolves the issues with AMD 6xxx video cards, the 2011 MBP's, and the Z68 chipset"

Antingen hittas disken och du kan uppdatera eller så hittas inte disken och uppdatering kan ej utföras.
Det värsta som kan hända är att du laddat ner iso-filen och bränt en skiva förgäves.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Gott! Såg att han skrev det om att han uppdaterat Kernel, men jag lyckades inte dra slutsatsen att det bara handlade om går/går inte. Kunde för mig lika gärna ha varit att det sabbade allt och min dator inte skulle starta mer..

Hursom, tack för infon. Jag återkommer med resultat!

EDIT: Tolkade du det som att man fortfarande skall använda ursprungliga länken längre upp i posten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aramil:

EDIT: Tolkade du det som att man fortfarande skall använda ursprungliga länken längre upp i posten?

ja

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Den hittades inte : (

Glömde säga att det är 64bitars versionen av Windows 7 professional jag har.

Någon som har ett förslag på vad man kan göra nu?

Permalänk
Medlem

Skulle det fungera att bränna ISO:n på cd istället för att köra med USB?

Permalänk
Medlem

Gott. Det löste sig! Fick den att hitta skivan.