John Carmack väljer sida i grafikkortskriget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Hur många spel har stöd för physx idag ?
20 spel kanske?

Nej men jag är helt nöjd med AMD, bara drivrutiner som krånglar med HoN men annars är de jävligt prisvärda.

Man tar ju det som är mest prisvärt och att välja sida är ju bara idiotiskt, man tar ju det kortet som är bäst för pengarna.

HoN krånglar med vissa nvidia drivers också.

Men den här tråden är lite sådär i övrigt måste jag säga. Det är liksom rätt uppenbart att nvidia har haft problem sen 8800-serien med förutom med deras senaste lanseringar, GTX 5XX. Nvidia har tappat mark sen 2008. Gtx 260, 280 var inga hittar precis. Detsamma gäller deras mellanprodukter, 275 och 285. GTX 470 och 480 var ingen hit de heller. 460 var ett sjysst löv fram tills radeon 68XX släpptes. Det verkar som att det är först med 5XX serie som de släppt en riktigt lyckad serie. Så det är först på senare tid man kan rekommendera nvidia kort med ett gott samvete imho. Nu var inte deras tidigare produkter skräp på något sätt men ATI hade mycket mer prisvärda produkter i 2000 kronors-klassen. Och jag tror inte att jag är ensam om att anse att 2000 kronors-klassen är den absolut viktigaste.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag har en kvarleva från AMDs i alla fall en gång usla drivrutiner som hindrar mig från köp av deras grafikkort. Jag har haft otur med korten och drivrutinerna och sånt sätter sina spår tyvärr. Skillnaderna måste vara så pass stora att det är värt att riskera att bli besviken igen. Men det finns säkert de som känner samma sak för Nvidia som jag känner för AMD

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Bara jag som föreställer mig en fnissande Sweclockers-redaktion samtidigt som dom publicerar det här?

Nej du är inte ensam, och antagligen så fnissar dom fortfarande medans dom kollar igenom kommentarerna.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Så länge nvidia samarbetar med spelutvecklare och de prioriterar nvidia finns det ingen anledning att köra AMD.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jag har en kvarleva från AMDs i alla fall en gång usla drivrutiner som hindrar mig från köp av deras grafikkort. Jag har haft otur med korten och drivrutinerna och sånt sätter sina spår tyvärr. Skillnaderna måste vara så pass stora att det är värt att riskera att bli besviken igen. Men det finns säkert de som känner samma sak för Nvidia som jag känner för AMD

Håller med dig,den enda anledningen till att jag kör nvidia är PhysX och CUDA.Mitt förra HD 4350 överhettades av Amds egna autotune program.

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undie74:

Quattro är 4 på spanska och är av audi använt för sina 4hjuls drivna bilar, så att säga att Quattro är nånting som Audi tillhandahåller är ganska obildat sagt. jag äger flera artiklar som har ordet Quattro i sig där ibland en cykel och en båt, men om du tror jag har en Audicykel eller en Audibåt så ok tro det då........

Mmm, bra att du rättar oss med dina språkkunskaper i Spanska:
"Unå, dås, träs, quattro, cinkå"

(Quattro är fyra på Italienska f.ö).

On topic: Jag säger som flera här inne, har ägt flertalet av båda tillverkarnas kort under årens lopp, med blandade erfarenheter.

Jag liksom många andra, håller nog på på the Underdog (för att gynna konkurrensen typ),
en titel som enligt mig passar in något bättre på ATI just nu, även om de har en riktigt fin armada för tillfället!

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Jag vet inte riktigt vad du menar. Nvidia har väl inga problem utanför den lönsamma marknaden.

Att tillverka kraftfulla grafikkort är inte speciellt lönsamt, Utvecklings kostnaderna ligger långt över förtjänsten i slutändan. Inkomsten ligger på budget kort och
integrearade kort där Nvidida inte har någon marknad kan inte se hur Nvidia kan bryta sig in den marknaden utan en egen CPU

Visa signatur

"Would the last guy out of 32-bit land, please, turn out the lights. Thanks."

Permalänk
Medlem

Jag tror att grafikkort alltid kommer vara aktuellt för den som vill ha bra grafik och prestanda i de senaste liren. För spel som är några år gamla eller mindre krävande kanske gpu lösningar kommer räcka till, kanske kommer dessa lösningar bli vanliga i konsoler men jag tror det aldrig kommer bli vanligt för pc. Grafikkort ger sådan enorm extra prestanda. Att ett helt grafikkort skall in på cpu + ev. moderkortet kommer inte hända. Det kommer alltid vara bättre att ha ett separat grafikkort. Så har det varit och om historien lär oss något så är det att du kan se i framtiden genom att känna till vad som varit.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag väljer kort som håller mer än 1 år dvs AMD, efter 2 st 8800GTX dog efter 1 år så blir det inger mer nvidia för mig. Nvidia's kort är för varma och därför håller dom inte länge, 80C idle klarar inget kort en längre tid med datorn på 24/7.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av tivook:

Tack för mig!

1, Du har verkligen missat vad "The way its meant to be played" är för någonting.
2, Korten byggs inte alls i samma fabriker. Du har missat vad TSMC är för någonting.
3, Om det är några som lyckats med marknadsföringen verkar det vara AMD. De lyckas ju få dig att stånga dig blodig för deras sak. *bort*

Otrevligheter
Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av tivook:

Alla ni som kommer hit o påstår att "ja förfasen, Nvidia känns mycket proffsigare osv, mer stabilt". Ni inser att Nivida endast har lyckats med sin marknadsföring då va?

Det är så lustigt att se hur Nvidia lyckats lura er med sin reklam som t.ex "The way it's meant to be played". osv.

Skitsnack, bara att titta på vilket spel support forum som helst och du kommer se mer folk med AMD som har problem än med Nvidia. Detta trots att Nvidia har dubbelt så stor marknadsandel.

Om anledningen till att Nvidia har mindre problem är bättre drivrutiner eller att utvecklarna testar mer på Nvidia spelar ingen roll för användaren, resultatet är fortfarande det samma. Nvidia ger kanske inte den högsta FPSen men de ger den mest problemfria upplevelsen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bacon:

1, Du har verkligen missat vad "The way its meant to be played" är för någonting.
2, Korten byggs inte alls i samma fabriker. Du har missat vad TSMC är för någonting.
3, Om det är några som lyckats med marknadsföringen verkar det vara AMD. De lyckas ju få dig att stånga dig blodig för deras sak.*bort*

Haha.. trollar du eller?

1.
Taget från wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia

"As a fabless semiconductor company, Nvidia contracts out the manufacture of their chips to Taiwan Semiconductor Manufacturing Company, Ltd. (TSMC)."

"Sources close to AMD confirmed that TSMC will be the fab of choice for 28nm graphics. The same people are suggesting that AMD didn’t want to risk and produce its graphics chips with Global Foundries as it was not sure if the new fab can deliver."

2.
look for the "NVIDIA®: The way it's meant to be played" seal on games and PC hardware for the ultimate "install-and-play" experience.

Du menar alltså att det inte bara är att installera och spela ALLA spel när man har ett AMD kort installerat? Seriöst, sluta trolla. AMD funkar precis lika bra.

3.
Du kan väl fundera på vad du skriver innan du skriver något nästa gång jag spräcker din lilla bubbla så slipper det bli pinsamt?

borttagen citering
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av tivook:

"Sources close to AMD confirmed that TSMC will be the fab of choice for 28nm graphics. The same people are suggesting that AMD didn’t want to risk and produce its graphics chips with Global Foundries as it was not sure if the new fab can deliver."

De tillverkas INTE i samma fabriker. De kommer använda sig av TSMC vid övergången till 28nm vid Radeon 7xxx. Just nu är det alltså Global Foundries som gäller.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

De tillverkas INTE i samma fabriker. De kommer använda sig av TSMC vid övergången till 28nm vid Radeon 7xxx. Just nu är det alltså Global Foundries som gäller.

What? TSMC tillverkar alla amds nuvarande GPUer. Till 7000 verkar planen vara att börja på TSMC och succesivt flytta över till GloFo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Om dom nu är så duktiga som du skriver, varför kan dom inte fixa fram ett grafikkort där du kan koppla in fler än 2 skärmar. Helt otroligt att dom inte fått fram ett kort som fixar det, skulle skämts om jag var utvecklare på Nvidia!!

Så du tror helt seriöst att dom inte klarar av det?
Eller är du smart nog för att förstå att Nvidia inte vill satsa på det p.g.a någon anledning.

Jag håller mig till Nvidia-kort då dom har fungerat bättre än ATI och AMD (för mig). Det är lite som att köpa två saab bilar vid två olika tillfällen och så har dom krånglat båda två. Sen går du och köper en volvo som fungerar sjukt bra.. då är man ganska dum om man köper en saab igen

Har heller inte intresse att sitta på 3 skärmar. Och OM jag har det så köper jag hellre ett till GTX460 och nöjer mig med det.

EDIT: WTF? läste inte igenom tråden något nästan och så ser jag en som skrivit i princip samma sak som mig Det händer inte xD

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Jag har använt mig utav både AMD samt nVidia och jag har aldrig haft problem med någon av de två.

Visserligen var det senaste nVidia kortet jag hade ett 8800GTS 512MB, sedan dess ett HD 4890, och nu ett 6970 OC från Gigabyte. Allt fungerat klockrent.
Nästa gång kommer dock bli Nvidia endast för att det var ett par år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tivook:

Haha.. trollar du eller?

1, Att tillverka ett chip efter specifikation är väldigt väldigt långt från att "korten tillverkas i samma fabriker". TSMC tillverkar massor med chips åt många olika företag. Jag skulle inte säga att alla produkter som i slutändan använder dessa chips är samma sak.

2, Nej, jag menar att "The way it's meant to be played" är ett stort program där nvidia samarbetar med utvecklare. Det är inte bara en slogan. Detta innebär att märkta spel är testade ihop med nvidia för att få extra bra stabilitet. Det är alltså inte bara marknadsföring som du påstår. Att du

3, Jag känner mig fortfarande trygg i min bubbla... men upplys mig gärna om på vilket sätt jag har gjort bort mig. Det är du som börjar kommentera utan att ens ha läst nyheten.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av right:

Att tillverka kraftfulla grafikkort är inte speciellt lönsamt, Utvecklings kostnaderna ligger långt över förtjänsten i slutändan. Inkomsten ligger på budget kort och
integrearade kort där Nvidida inte har någon marknad kan inte se hur Nvidia kan bryta sig in den marknaden utan en egen CPU

Jag har för mig att highend gpu'erna (iallafall nvidias, amd:s är ju billigare att tillverka) ofta säljs med självförlust. i början var det runt en på 300 av GF100 processorerna som blev godkända omöjligt att det var lönsamt. nvidia tjänar pengar på alla 210:or och 220:or oem:are säljer. (+460 såklart)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

What? TSMC tillverkar alla amds nuvarande GPUer. Till 7000 verkar planen vara att börja på TSMC och succesivt flytta över till GloFo.

Jag ber om ursäkt, verkar ha fått det lite om bakfoten. Då är det väl bara att hoppas att Global Foundries klarar av att leverera tillräckligt bra när de ska börja med en eventuellt övergång.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Tycker att den där John Carmack har fått alldeles för mycket uppmärksamhet. Okej, han var med och gjorde DOOM och Quake, som blev en succé, men det ger honom väl inte rätten att klanka ner på andra spelutvecklare (tänker på CoD och BF, om han tycker att MW2 var lineärt tycker jag att han borde snegla på Quake 4. Kasta bäver i trähus...?)? Visserligen så var Doom först i genren, men det gör inte till dess utvecklare till någon megaguru som förstår sig på allt?

inte idsoftware som ens gjort Q4 men men vad har gjort carmack känd är han gör grymma grafikmotorer sedan sluta han med det o sluta med grafik o börja forska om rymden där han fick pris av Nasa där han säjer rymden är mycket lättare än göra 3dmotor och börja med det igen o spelet Rage kommer va idsoftware första spel sän Q3... och han säjer väll bara att nvidia ger bätre vertyg till utvecklarna sedan säjer han att båda nvidia och ati är bra grafikort

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Vilket märke som är bäst åsido .

Men bättre samarbete mellan grafikkorts tillverkare och spelutvecklare verkar det ju finnas ett stort behov av med tanke på hur många spel som känns ooptimerade.

Som Carmack säger, dagens grafikkort är extremt kraftfulla, men hur många gånger har man inte testat ett spel och fått känslan av "det här borde flyta bättre på min dator"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Mr[M:

;11025283']inte idsoftware som ens gjort Q4 men men vad har gjort carmack känd är han gör grymma grafikmotorer sedan sluta han med det o sluta med grafik o börja forska om rymden där han fick pris av Nasa där han säjer rymden är mycket lättare än göra 3dmotor och börja med det igen o spelet Rage kommer va idsoftware första spel sän Q3... och han säjer väll bara att nvidia ger bätre vertyg till utvecklarna sedan säjer han att båda nvidia och ati är bra grafikort

öh, lolwut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

öh, lolwut?

det han säger är sant. det var raven software som gjorde Q4

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bacon:

1, Att tillverka ett chip efter specifikation är väldigt väldigt långt från att "korten tillverkas i samma fabriker". TSMC tillverkar massor med chips åt många olika företag. Jag skulle inte säga att alla produkter som i slutändan använder dessa chips är samma sak.

2, Nej, jag menar att "The way it's meant to be played" är ett stort program där nvidia samarbetar med utvecklare. Det är inte bara en slogan. Detta innebär att märkta spel är testade ihop med nvidia för att få extra bra stabilitet. Det är alltså inte bara marknadsföring som du påstår. Att du

3, Jag känner mig fortfarande trygg i min bubbla... men upplys mig gärna om på vilket sätt jag har gjort bort mig. Det är du som börjar kommentera utan att ens ha läst nyheten.

Haha seriöst.. jag ska hålla mig ifrån dom personliga förolämpningarna men att du är ifrån Stockholm kommer ju inte som någon jätteöverraskning.

1. Vad trodde du jag pratade om då? Kiselplattorna? Läs mellan raderna så kanske du fattar bättre nästa gång. Jag pratar givetvis om chippen! Inte plasthöljena till strömtillförseln, inte träskruvarna till som håller ihop Fermi, inte vart dom smälter kopparn som bildar kylaren utan jag talar om chippen. Suck.

2. Det spelar ingen roll, "extra bra stabilitet" är återigen bara du som köpt Nvidias bullshit. Väntar fortfarande på mitt första "the way its meant to be played" sponsrade spel där jag som användare av röd hårdvara har problem orsakade av hårdvara/drivrutiner.

3. Bra att du gör det! Att du själv inte förstår det räcker för att jag ska tycka att det är lönlöst att förklara det för dig då du redan misslyckats med att förstå mig en gång.

Och jo, jag har läst nyheten och jag tillrättavisar bara alla icke könsmogna pojkars banala fantasier om att ati gör sina kort i skogen samtidigt som Nvidias professorer i vita rockar gör sina i feta fabriker.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte bara fps

Har aldrig haft några större problem med Nvidias drivrutiner genom åren, visst kan AMD pressa fram mer fps i flertalet spel men det finns andra aspekter som gör ett kort bra. Bild kvalite och integration med program upplevs som bättre med Nvidia kort, spel rullar på med mindre hack och färre buggar som förstör spel upplevelsen.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Redigerade ett inlägg pga helt olämpligt språkbruk. Tänk på att hålla diskussionen på en saklig och trevlig nivå. Läs gärna reglerna, speciellt de under §1

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Tillåt mig garva! Finns inget stabilt med Nvidia känns det som! Observera att jag har kort både från Nvidia och AMD.Dock har 2 GTX580 inte fungerat smärtfritt.Väntar fortfarande på drivrutiner som fungerar till BFBC2.Verkar lysa med sin frånvaro till nästa generation känns det som

Jag vill bara säga the saboteur funk as kasst på ati, vilkedt kanske inte är en stor förlust. BFBC2 funkar grymt bra på min dator.

Permalänk

"Samtidigt passar Carmack på att ge sin syn på den senaste tidens utveckling av integrerade grafikdelar. Både Intel och AMD siktar på att göra separata grafikkort mer eller mindre överflödiga, men inte genom att erbjuda överlägsen prestanda. Istället ska företagens processorer vara tillräckligt bra på grafik för att räcka till de allra flesta användningsområden – inklusive spel."

Det är inte utveckling utan tillbakagång till hur det såg ut i början när allt styrdes av CPU:n

Visa signatur

Alfred E. Neuman

Permalänk

Hallå alla småpojkar som älskar PhysX! Titta på denna nyhet http://www.sweclockers.com/nyhet/12330

Ni kan även läsa http://forums.anandtech.com/showthread.php?p=30102764

Tack för mig! Trevlig söndag allihopa, speciellt alla Nvidiafans ))

Permalänk
Medlem

Hjälp! Någon (Carmack) påstår att mitt favoritmärke inte det bästa alternativet i alla kategorier. Nu måste jag dra upp något negativt om Nvidia för att det ska jämna ut sig, även om det inte har något som helst att göra med Carmacks uttalande.

Hmm, få se nu, Nvidia kan inte köra 3 skärmar på ett enda grafikkort. Så, oavgjort: 1-1

En gång läste jag om en person som hade problem med Nvidias drivrutiner. 2-1! AMD tar hem segern!!!!!

Nu kan jag sova gott om nätterna igen.

(Dessa AMD vs Nvidia trådar är till en början smått komiska men i längden är det bara sorgligt.)