Gigabyte Geforce GTX 580 Super Overclock

Permalänk

Hade också problem med klickande fläkt på mitt 470 SOC, men det var inte nån kabel som låg i vägen som tidigare talare antydde utan det var helt enkelt fel på fläkten. Verkar onekligen som att dom har problem med dessa fläktar.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikEast:

Varför väljer tredjepartstillverkarna att köra på blå PCB när referenskortet är svart? Dom gör det ju bara fult. ><

Gigabyte brukar ha blå kretskort. Nvidia har mörk mörk mörk grönt.
Enklast att fråga dem, men samtidigt så tycker inte jag att blått är fult.

Det där med klickande fläktar är rätt anmärkningsvärt. Det är väl iofs inte Gigabyte ensamma om.
Man tycker allt att de kunde lägga ner några extra kronor på kvalitetskontroll alt. helt enkelt köpa
bättre fläktar. Om det inte är de själva som tillverkar dem vill säga.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Jag skulle vilja säga Min-FPS/kr, då 150 medelfps är totalt meningslöst om det droppar ner mot 40 i "intesiva grafikscener".

Håller med fullt ut här. Minimum är det klart mest intressanta.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Är verkligen detta superclocked? det verkar ju inte vara större problem att vrida upp till 900-920. Dom kunde iallafall ligga på 900. Mitt mål var 950 men det sket sig.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel92:

Hade också problem med klickande fläkt på mitt 470 SOC, men det var inte nån kabel som låg i vägen som tidigare talare antydde utan det var helt enkelt fel på fläkten. Verkar onekligen som att dom har problem med dessa fläktar.

Samma här... fast på mitt GTX460

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Varken AMD:s CF eller Nvidias SLI fungerar i Civilization. Så vad är det du försöker visa egentligen?
Orsaken att varken AMD eller Nvidia inte har CF/SLI drivrutiner anpassade till Civilization är för att spelet inte är krävande alls. 131 fps med ett HD 6850 tyder ju på att CF eller SLI är totalt onödigt i detta spel.

Jag kör civ i native 4800x2560. Det är sjukt nice då man ser sjukt mkt av världskartan. Prova kör civ 5 i lite högre upplösning o m high settings, kanske addera 8x aa så får vi se vilka fps du får. I denna upplösning/settings är spelet sjukt krävande, så jag fattar inte vad du pratar om. Jag kör tri-sli o det funkar utmärkt.

Permalänk
Skrivet av TeknikEast:

Varför väljer tredjepartstillverkarna att köra på blå PCB när referenskortet är svart? Dom gör det ju bara fult. ><

Vad som är fult och ej är ytterst subjektivt utifrån din egna personliga åsikt. Vidare kan man undra varför man ska bry sig om vilken estetisk tillfredställelse man anser grafikkortet har, det viktiga är hur det presterar. Eller sitter du och sneglar på ditt grafikkort genom ditt chassi samtidigt som du spelar?

Permalänk
Skrivet av 0035:

Vad som är fult och ej är ytterst subjektivt utifrån din egna personliga åsikt. Vidare kan man undra varför man ska bry sig om vilken estetisk tillfredställelse man anser grafikkortet har, det viktiga är hur det presterar. Eller sitter du och sneglar på ditt grafikkort genom ditt chassi samtidigt som du spelar?

Ja ibland händer det väl oss alla.. Klart man tittar på datorn och förundras över hur vacker den är?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt att köpa detta kort eller ZOTAC GeForce GTX 580 1536MB AMP! ® PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-mini HDMI, 815MHz. Vet inte vilket som är mest prisvärt eller bäst. Några kommentarer?

Zotacs kostar 4.695:-
Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB kostar 4.190:-

Permalänk
Medlem

Undra varför den inbakade videon är så högt rankad på YouTube nu nio år efteråt?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Hedersmedlem

Snygg necro!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Oj oj oj. Flaggskeppskort för 4k, vilka tider...