Spotify vs WiMP Vilket ska man välja?

Permalänk
Medlem

Spotify vs WiMP Vilket ska man välja?

Hej alla på SweC, Jag har en liten fråga. Vad ska man välja i dagens läge? nu när spotify skärde ner på allt som gäller gratis musik.

Wimp är ju ganska nytt och är osäker på vad dom har att erbjuda för musik. särskilt när dom vill satsa på svensk musik vilket jag inte gillar.

Om jag ska betala för en tjänst så vill jag kunna lyssna på den musik jag gillar.
Spotify har ju tex. inte AC/DC eller Metallica. Så om wimp har det är det ju ett stort plus.

Favorit musik för mig är: AC/DC, Pink Floyd, The Rolling Stones, The kinks, Bob Dylan, Bruce springsteen, Jimi Hendrix ETC ETC!

Kom gärna med kommentarer som får en att förstå skillnaderna och ett fattande beslut!

Mvh Linus.

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem

Annars finns ju Deezer också, har dock bara testat det som hastigast och har egentligen inget mer att säga om det...

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Glömde nämna att jag vill ha programmet i min HTC ^_^

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem

Wimp är gratis att testa i 3 dagar. Testa det själv och skapa en egen uppfattning om det.
Personligen tycker jag Spotify är bättre.

Permalänk

du kan ju prova grooveshark som körs direkt i webläsaren http://grooveshark.com.

och de har en android app om man betalar $9/månaden till dom.

tycker personligen bättre om grooveshark än spotify men mer personlig åsikt.

du kan ju testa det ett tag iaf då det inte är lika begränsat utbud med som med spotify

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Grooveshark ger inga pengar till artister och WIMP verkar jätte skumt. Det är inte så att Spotify väljer att inte ha AC/DC. Deras skivbolag ger inte ut musik i den formen som Spotify är.

Om du har dina favoritband kan du alltid köpa deras skivor och spara dem hos Spotify.

Åt helvete med HTC för övrigt.

Permalänk
Medlem

Spotify är riktigt bra eftersom man kan lägga till sina egna låtar i datorn och sedan synka till telefonen.

Mitt premium gick tyvärr ut men nu kör jag offline-mode och kan lyssna på min feta spellista ändå

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Använder mig av Grooveshark för att utbudet är mycket bättre (har inte prövat Wimp). GS har bland annat AC/DC och Led Zeppelin

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarmlessWarrior:

Grooveshark ger inga pengar till artister och WIMP verkar jätte skumt. Det är inte så att Spotify väljer att inte ha AC/DC. Deras skivbolag ger inte ut musik i den formen som Spotify är.

Om du har dina favoritband kan du alltid köpa deras skivor och spara dem hos Spotify.

Åt helvete med HTC för övrigt.

Antar att du är Apple snubben. har haft iphone innan men skönt att få lite frihet med Android/windows

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Spotify är riktigt bra eftersom man kan lägga till sina egna låtar i datorn och sedan synka till telefonen.

Mitt premium gick tyvärr ut men nu kör jag offline-mode och kan lyssna på min feta spellista ändå http://www.r1-forum.com/forums/images/smilies/badteeth.gif

Hmm så du menar att man kan köpa t.ex 1 veckas och ladda ner hela sin playlist offline och sedan fortsätta lyssna efter veckan löpt ut?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Hmm så du menar att man kan köpa t.ex 1 veckas och ladda ner hela sin playlist offline och sedan fortsätta lyssna efter veckan löpt ut?

Japp, konstigt nog går det. Man får undvika att gå online bara (Har fungerat i 2-3v nu).
Jag hade 3 mån men antar att en vecka fungerar likadant.

Ska åka bort hela sommaren men till hösten köper jag Premium igen. Tråkigt att aldrig kunna lägga till musik

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Skrivet av glemmy:

Japp, konstigt nog går det. Man får undvika att gå online bara (Har fungerat i 2-3v nu).
Jag hade 3 mån men antar att en vecka fungerar likadant.

Ska åka bort hela sommaren men till hösten köper jag Premium igen. Tråkigt att aldrig kunna lägga till musik

Offline mode funkar bara i en månad i sträck. Sedan måste man gå online och låta Spotify-appen synka. Så om en vecka så är det slut med ditt gratis offline-Premium.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av fastforward:

Offline mode funkar bara i en månad i sträck. Sedan måste man gå online och låta Spotify-appen synka. Så om en vecka så är det slut med ditt gratis offline-Premium.

Ah misstänkte att de hade någon lösning på det!
Nåväl, kommer inte använda spotify mer snart och i höst blir det premium.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

MEn då Behöver man bara betala 6 månader prem.. för ett år vill säga? ;D

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Skrivet av NYYankee:

MEn då Behöver man bara betala 6 månader prem.. för ett år vill säga? ;D

Nja, det du får "gratis" varannan månad kan väl inte jämföras med premium direkt. Man kan ju inte spela musik som man inte redan har laddat ner. Dessutom blir det en del jobb med att stänga ner/aktivera kontot hela tiden...

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Har det hänt något sen sist?

Har provat premium i en månad och jag håller på att bli tokig. Fan vad det krånglar på min surfplatta. Fanskapet är nästan alltid offline.

Är WIMP bättre för android?

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

Ser att ingen nämnt rara.com det kanske också är värt att ta en titt på?