Playstation 3-tråden, del 3

Permalänk
Medlem

Vad för ersättning får ni då?

Permalänk
Medlem

Fel tråd kanske men frågar ändå. Kan köra gt5 i lokalt nätverk. Med 2 ps3or två spel två skärmar.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Don_W:

Hoppas innerligt att det är uppe till den 31 maj iaf. Börjar bli lite lätt långtråkigt att vänta pga några anonyma tards tycker att det ligger i deras händer att dela ut straff. Visst att det kanske på ett samtdigt som det var helt rätt att straffa den där hotz eller vad han nu hette han så tycker jag det var våldsamt tarvligt av anonymous att göra det dom gjorde. Va fan ska dom strafffa 100 miljoner männsikor för att dom tyckte sony gjorde fel.
I min mening får Hotz skylla sig själv som inte tänkte längre än näsan räckte. Det handlar inte om yttrandefrihet att uppmana/visa hur man hackar saker. Sen så är det inte vi användares fel att sony straffa honom så att dom ska leka självutnämnda bödlar och straffa alla oss är bara löjligt.
Det enda man kan klandra sony för är att dom hade en fossil gammal server i usa som om jag fattat det rätt är orsaken till allt strul.
Men men det är väl bara att vänta och se vad som händer..

har du läst i tråden innan du skrev? dom gjorde första attacken men dom la ner pga att det påverka psn användarna och det var inte dom som dom var efter utan sony, andra attacken är andra eller 1 person som har gjort och där med så togs 77 miljoner uppgifter på folk. och vi får väll se om det kommer att bli en 3de attack på sony

Permalänk
Medlem

Yes, ett par idioter från en utbrytar grupp ifrån Anonymous som stängde ned PSN, 1:a attacken var riktad mot Sony men avbröts. Sen att Sony har en usel säkerhet är en annan femma, riktig usel hur kan man göra av med 77 miljoner användarkonton, skandal!

http://gamrfeed.vgchartz.com/story/86028/civil-war-amongst-an...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

En ny firmware ute, 3.61 och installerade den nyss - men har fått problem.

Efter att updaten blev installerad så fungerade min PS3a som den skulle, varken mer eller mindre och lät den vara igång medan jag gjorde annat. Efter ett tag då jag blev sugen på att spela så slog jag över till den HDMI kanal på min skärm bara för att möta en svart skärm. Jag har provat göra en hårdreset för att nollställa bild/ljud-inställningarna, bytt HDMI kabel, bytt HDMI kanal och kan verkligen inte få igång HDMI bilden igen - det enda som funkar just nu är komposit som är kopplat till min USB video capture som ger mig möjligheten att navigera menyn.

Jag har provat genom komposit och konsolens meny manuellt sätta igång HDMI igen, men när väl väljer/aktiverar HDMI så möts jag ÄNDÅ en svart bild av en okänd anledning - vad gör jag? Garantin är ute sedan länge och jag är inte så vidare glad att skicka iväg den till Sony.

Edit:

Vid uppstart så sär skärmen över till den kanal där PS3an är kopplad till, men ingen bild kommer.

Edit 2:

Löste problemet nu, tänker dock inte säga lösningen för då hade jag blivit dumförklarad

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Vill bara hälsa alla ps3are.

Skönt att ni äntligen kan börja använda onlinedelen igen!
Måste varit ett helvete att vara utan den i 3 veckor.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Vill bara hälsa alla ps3are.

Skönt att ni äntligen kan börja använda onlinedelen igen!
Måste varit ett helvete att vara utan den i 3 veckor.

Tyvärr så funkar den fortfarande inte för mig, kanske regionsbaserat men trots att jag har senaste firmware (3.61) så är inte PSN uppe för mig - än.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Uppdateringen går fint men man kan inte logga in dom börjar med usa först, sen europa asien osv..

Permalänk
Medlem

Skönt att det börjar gå åt rätt håll iaf.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Tyvärr så funkar den fortfarande inte för mig, kanske regionsbaserat men trots att jag har senaste firmware (3.61) så är inte PSN uppe för mig - än.

hehe , får väl lägga till "strax" i mitt inlägg då

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

skulle man få någon slags ersättning eller något

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nu är vi online i Sverige också! Bara att byta lösenord och sen kan vi spela med/mot varandra igen.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Äntligen funkar det. Men skall göra ett nytt online account men jag hittar inte vart man gör det? :S

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mute:

Nu är vi online i Sverige också! Bara att byta lösenord och sen kan vi spela med/mot varandra igen.

Jisses tog inte länge förrän jag blev nerkopplad, nu får jag bara det där "server maintenance........" meddelandet igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jisses tog inte länge förrän jag blev nerkopplad, nu får jag bara det där "server maintenance........" meddelandet igen.

Japp, samma här. Tror det är lite skakigt nu när alla ska in på samma gång.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Skulle få ett nytt lösenord på mailen stod det, fick inget mail alls och har tittat skräpposten också.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeovinceZX:

Skulle få ett nytt lösenord på mailen stod det, fick inget mail alls och har tittat skräpposten också.

Tar tid, mitt tog ca 1timme, sedan när jag klickar på länken är PSN nere igen som sagt lite instabilt nu i början, hellre instabilt i början men att det funkar sedan än att man lanserar PSN med hål och brister så vi får gå om resan.

Sony verkar tagit det här mycket seriöst och lite Playstations rykte och framtid står på spel.

En fråga, har hackarna gett någon anledning till VARFÖR de hackade det hade de något syfte med det ( förutom att förstöra för oss alla andra )

Visa signatur

ASUS Rampage II Extreme X58 || Intel i7 Hexa Extreme CPU i7-980 @ 4,4mhz ||Corsair Dominator DHX+ DDR3 1866MHz 6GB || ASUS Radeon HD5970 CF ||

Permalänk
Skrivet av Pacmax:

Tar tid, mitt tog ca 1timme, sedan när jag klickar på länken är PSN nere igen som sagt lite instabilt nu i början, hellre instabilt i början men att det funkar sedan än att man lanserar PSN med hål och brister så vi får gå om resan.

Sony verkar tagit det här mycket seriöst och lite Playstations rykte och framtid står på spel.

En fråga, har hackarna gett någon anledning till VARFÖR de hackade det hade de något syfte med det ( förutom att förstöra för oss alla andra )

Hur fixar man ett nytt lösenord utan att vara inne på PSN network?
Så fort jag trycker på "logga in" så kommer den där förbannade "underhåll" texten upp och inloggningen avbryts. Skandal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doedsmaskinen:

Hur fixar man ett nytt lösenord utan att vara inne på PSN network?
Så fort jag trycker på "logga in" så kommer den där förbannade "underhåll" texten upp och inloggningen avbryts. Skandal

Det som är det sura du kan inte fixa det förrens det är online, jag antar att systemet är något overload, plust att de säkert inte har full kapacitet samt att de driftsätter olika system

Du MÅSTE logga in för att ändra, du kan inte göra det på något annat sätt. Jag har gjort det fått mailet men nu är PSN nere igen tyvärr så nu är vi tillbaka på ruta 0 igen, men som sagt de skriver det själva på twitter att de räknar med extrem trafik de närmaste 24timmar och därav kommer inte allt funka.

Skandal är väl de som hackat de borde köttas rejält!

Visa signatur

ASUS Rampage II Extreme X58 || Intel i7 Hexa Extreme CPU i7-980 @ 4,4mhz ||Corsair Dominator DHX+ DDR3 1866MHz 6GB || ASUS Radeon HD5970 CF ||

Permalänk
Skrivet av Pacmax:

Det som är det sura du kan inte fixa det förrens det är online, jag antar att systemet är något overload, plust att de säkert inte har full kapacitet samt att de driftsätter olika system

Du MÅSTE logga in för att ändra, du kan inte göra det på något annat sätt. Jag har gjort det fått mailet men nu är PSN nere igen tyvärr så nu är vi tillbaka på ruta 0 igen, men som sagt de skriver det själva på twitter att de räknar med extrem trafik de närmaste 24timmar och därav kommer inte allt funka.

Skandal är väl de som hackat de borde köttas rejält!

Jaa okej!!! Försmädligt minst sagt.. Idioter som ska hävda sig genom att hacka PSN alltså! "Just because I can" typ.

Menmen, får väl hoppas på att det är uppe och snurrar imorgon vid lunchtid. Ligger hemma med lunginflammation och det går lite knackigt på SP kampanjen på Black Ops för tillfället, vore verkligen trevligt med lite multiplayer nu ; ) Jaadu, dom skola sona för sina brott och köttas ORDENTLIGT! -.-

Permalänk
Medlem

Jag kunde tidigare ikväll logga in och spela ett tag, när en polare inte kunde så provade jag logga ut och logga in men bemöttes av det tråkiga meddelandet "maintenance" - meh =(

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv

"Some of you have mentioned that you have not received your password reset emails. With the huge number of people coming back online at the same time and resetting their passwords, it is creating significant email traffic to ISPs. The consequence is that some of the ISPs are throttling the emails.

We are currently trying to resolve this, but in the meantime please be patient and refrain from submitting multiple requests. You will receive you reset email and be able to get back to enjoying your online gaming"

Permalänk
Medlem

Hur gör man om man bytt e-postadress sedan man registrerade sig på playstation network?

För att ändra mitt lösenord så krävs det ju att man skall följa intruktionerna i ett mail som PSN skickar till en mail jag inte längre har tillgång till

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Logga in på din PS3. Jag har inte behövt använda mail alls för att byta lösenord.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

Logga in på din PS3. Jag har inte behövt använda mail alls för att byta lösenord.

Inte jag heller, det är uppe och snurrar nu! I alla fall MP delen : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Logga in på din PS3. Jag har inte behövt använda mail alls för att byta lösenord.

När jag loggar in så står det att jag MÅSTE byta lösenord, när jag sedan trycker på OK så står det att ett mail med instruktioner har skickats till den mailadress jag hade när jag reggade mig... och den har jag inte längre tillgång till...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Antar att du inte använder samma PS3 som du skapade kontot på då?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Antar att du inte använder samma PS3 som du skapade kontot på då?

jo då, samma som jag haft sedan den släpptes i Sverige.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

jo då, samma som jag haft sedan den släpptes i Sverige.

Prova denna sida då.

https://store.playstation.com/login.gvm

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Tack för hjälpen, men samma resultat där: Direkt efter att jag loggat in så står det att mitt lösenord måste bytas ut och att ett mail skickats till min gamla mailadress och sedan blir jag utloggad...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006