OCZ Agility 3 - Vertex 3 - Corsair Sandforce 3.

Permalänk
Medlem

OCZ Agility 3 - Vertex 3 - Corsair Sandforce 3.

Det ända jag inte kan bestämma mig för just nu innan beställning är vilken SSD bör jag ta?
Är presstanda skillnaden så stor på Agility 3 jämt emot de andra? Eller bör jag bli nöjd. Behöver inte ha det bästa, men något av den nya snabbare generationen iaf. Så?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

På pappret så verkar agility 3 ha påtagligt sämre prestanda än vertex 3 MI, men vi får nog vänta på ett par utförliga recensioner innan vi vet hur mycket det märks i praktiken. Skulle tro att Corsair Force 3 bör vara jämbördig med Vertex 3 MI, men det är ren spekulation från min sida

Permalänk
Medlem

De skrev att Sandforce 3 skulle komma ut nästa vecka till butiker. Kanske lika bra att beställa sig en så man får en tidigt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Funderat nu. Datorn används för spel för det mesta. En Agility 3 bör väl funka lika bra som de andra då. Det är mer för större filer man vill ha highend diskarna?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

http://www.anandtech.com/bench/SSD/66
Vertex 3 ser ju ut och köra över alla andra diskar när det kommer till gaming iaf, i princip i alla tester!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Funderat nu. Datorn används för spel för det mesta. En Agility 3 bör väl funka lika bra som de andra då. Det är mer för större filer man vill ha highend diskarna?

Gör det enkelt för mig:

#11028964

Edit: Om trådskaparen har det moderkort som finns i sign så finns det inga portar för sata 6gbit/s och man kan då inte utnyttja den fart som en vertex 3 MI kan ge...

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet.