Permalänk
Medlem

helt sprillans på HTPC

Kan inte några snälla människoir slänga ihop ett exempel på vad man ska ha i en htpc eller vad ni har i era egna burkar, har läst faq men är ändå lite fundersam på vad man egentligen ska ha. Ska man köra os på en ssd eller köra en stor osv. Kan tänka mig en burk för 3-5 tusen. Ska klara 1080 o vara tyst, stilren o trådlös, ja säkert samma krav som alla ni andra har

Visa signatur

Som en chef!!

Permalänk
Medlem

Kan du beskriva dina krav mer utförligt? Det finns rätt många konfigurationer. Jag kan väl beskriva hur jag resonerade inför mitt senaste inköp.

Mina krav :
*1080@24p
*Bitstreaming för HD-ljud
*Liten och tyst men stilrent chassi
*Prisvärd
*Wi-Fi
*Strömsnål
*Ingen optisk enhet, installerar Windows via USB.

Valet föll därför på Amds senaste Fusionplattform med denna produktlista : http://www.prisjakt.nu/minsida.php?a=Kniff&k=957853

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Väljer du fusion har du en bra grund, bara att bygga vidare på det!

Permalänk
Medlem

en fusion-bräda med vettiga kylflänsar, BD-spelare, 1-2 6gb/s hdds och en pico psu är vad jag kommer gå på när jag skaffar htpc och det bör räcka för de flesta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Kan du beskriva dina krav mer utförligt? Det finns rätt många konfigurationer. Jag kan väl beskriva hur jag resonerade inför mitt senaste inköp.

Mina krav :
*1080@24p
*Bitstreaming för HD-ljud
*Liten och tyst men stilrent chassi
*Prisvärd
*Wi-Fi
*Strömsnål
*Ingen optisk enhet, installerar Windows via USB.

Valet föll därför på Amds senaste Fusionplattform med denna produktlista : http://www.prisjakt.nu/minsida.php?a=Kniff&k=957853

Ja det är dem kraven jag har, dock behöver jag en dvd läsare. VAd ska man ha för nätag, styrka osv. behöver man ett passivt kylt graffe??

Visa signatur

Som en chef!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr bowen:

Ja det är dem kraven jag har, dock behöver jag en dvd läsare. VAd ska man ha för nätag, styrka osv. behöver man ett passivt kylt graffe??

Köper du ett Fusionkort så är grafikkort och processor integrerat, det är det fiffiga med den lösningen. Själv använder jag nätagget i Antec isk 300-65, det är alltså på 65w och räcker mer än väl för en sån här liten dator. I Sweclockers test drog deras Fusiondator mellan 20-30w i max belastning, det är inte mycket alls.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt