Permalänk
Medlem

Lackeringsfirma?

Tjena undra lite vart man kan lämna in sitt chassi för lackering?
Ungefär hur mycket kostar det?
Finns det någon som gör bra jobb inom stockholms området?

Om någon undrar så ska chassit vara mattsvart

Visa signatur

Dator: | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | CPU: Intel Core i7 3820 | MB: Asus Rampage IV Extreme | RAM: Corsair Vengence 32GB 1866MHz | GPU: EVGA GTX 780 3GB | OS: Windows 10 Enterprise | OS disk: OCZ Revodrive 3 120 GB | SSD: Samsung EVO Basic 1TB | HDD: Western Digital 3TB Red | PSU: Corsair AX1200 | CPU kylning: Corsair H100i |

Permalänk
Medlem

Vet inte hur stockholmare är men frågar du lite snällt så gör de säkert jobbet för billig peng. Som alltid när det gäller lackering hänger priset på hur mycket de ska göra förutom att lacka, det vill säga hur mycket av grundarbetet som är gjort. Leta upp en lackfirma du känner förtroende för och hör med dem vilka priser som gäller. Kanske kan de ge dig tips på hur du själv kan förbereda innan lack beträffande slipning och liknande (vet inte om du har tillgång till verkstad/hobbyrum eller liknande arbetsplats. Har du inte det så kan du ju kanske inte göra så mycket själv). Skulle inte tro att det kostar så mycket med mattsvart färg.

Lycka till.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagab:

Vet inte hur stockholmare är men frågar du lite snällt så gör de säkert jobbet för billig peng. Som alltid när det gäller lackering hänger priset på hur mycket de ska göra förutom att lacka, det vill säga hur mycket av grundarbetet som är gjort. Leta upp en lackfirma du känner förtroende för och hör med dem vilka priser som gäller. Kanske kan de ge dig tips på hur du själv kan förbereda innan lack beträffande slipning och liknande (vet inte om du har tillgång till verkstad/hobbyrum eller liknande arbetsplats. Har du inte det så kan du ju kanske inte göra så mycket själv). Skulle inte tro att det kostar så mycket med mattsvart färg.

Lycka till.

Tack för snabbt svar!
Jag går lack och plåtskador på gymnasiumet så kan slipa i skolan men vill att ett "profs" ska lacka så det ser bra ut

Visa signatur

Dator: | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | CPU: Intel Core i7 3820 | MB: Asus Rampage IV Extreme | RAM: Corsair Vengence 32GB 1866MHz | GPU: EVGA GTX 780 3GB | OS: Windows 10 Enterprise | OS disk: OCZ Revodrive 3 120 GB | SSD: Samsung EVO Basic 1TB | HDD: Western Digital 3TB Red | PSU: Corsair AX1200 | CPU kylning: Corsair H100i |

Permalänk
Skrivet av Gonkey:

Tack för snabbt svar!
Jag går lack och plåtskador på gymnasiumet så kan slipa i skolan men vill att ett "profs" ska lacka så det ser bra ut

Om du nu går lack och plåt i skolan har ni inte då tillgång till lackeringsutrustning?
Eventuellt om nån lärare är snäll och hjälper dig. De är väl rätt nära ett proffs iaf
Beroende på vilka kunskaper de besitter förstås.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Allt från 500 utan kvitto o en glad lackerare som har lite tid över.
Annars ligger "normen" på dom ställen jag jobbat på ca1000 lappen för o endast lyfta färgsprutan, därefter arbetstid/färg.
Men som sagt innan, kanske finns nån på skolan som kan hjälpa dej, trots allt ganska lätt lacka chassin + mattsvart måste inte vara perfekt för o se bra ut;P.
Sen om du har möjlighet går det ju ganska bra slipa ner lacka om ett par gånger ifall misslyckas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Om du nu går lack och plåt i skolan har ni inte då tillgång till lackeringsutrustning?
Eventuellt om nån lärare är snäll och hjälper dig. De är väl rätt nära ett proffs iaf
Beroende på vilka kunskaper de besitter förstås.

//BG

Vi har lackbox i skolan kanske lackar där. Är bara rädd för att lacken inte ska bli bra. Man vill ju inte förstöra ett chassi som man precis har köpt in. :/

Visa signatur

Dator: | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | CPU: Intel Core i7 3820 | MB: Asus Rampage IV Extreme | RAM: Corsair Vengence 32GB 1866MHz | GPU: EVGA GTX 780 3GB | OS: Windows 10 Enterprise | OS disk: OCZ Revodrive 3 120 GB | SSD: Samsung EVO Basic 1TB | HDD: Western Digital 3TB Red | PSU: Corsair AX1200 | CPU kylning: Corsair H100i |

Permalänk
Skrivet av Gonkey:

Vi har lackbox i skolan kanske lackar där. Är bara rädd för att lacken inte ska bli bra. Man vill ju inte förstöra ett chassi som man precis har köpt in. :/

Blir det inte som du tänkt dig ere ju bara slipa ner o lacka om?
"Gör om, gör rätt" som det sägs...bara o testa dig fram!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

runt borås och örebro tar dom från 1300-2000kr.
Det som kostar är som sagt arbetstid och hur mycket arbete det ligger bakom det hela.
Handlar det bara om usidan så är det billigare.

Och om du ska ha insidan, då får du plocka isär skiten, och automatiskt blir det mer att lackera.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gonkey:

Vi har lackbox i skolan kanske lackar där. Är bara rädd för att lacken inte ska bli bra. Man vill ju inte förstöra ett chassi som man precis har köpt in. :/

Tycker du skall göra det själv när du har sådan möjligheter. Bra träning och lackning är ju "lätt" att göra om när det blir fel.

Permalänk

Jag tror jag gav 250kr för att få ett chassi jag byggde om för några år sedan lackat metalicsvart men det var en bekant så jag antar att jag fick rätt bra pris. Men om det är väl bra att försöka i skolan, om det blir fel kan du väll alltid slipa ner och göra om. Jag och farsgubben lackade om stora delar av en bil som skulle säljas i sommars, köpte lack i samma färgkod från lackerarkontakten sen så hade pappa utrustning hemma för att sköta själva lackeringen, vi började när vi kom hem från jobb och höll på fram till 1 tiden på natten men det blev jävligt bra efteråt och såg ut som nytt, dessutom fick jag lära mig lite om lackering vilket alltid kan vara bra att kunna.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]