Permalänk

Ipad 2 Video Mirroring

Hej, jag funderar på att skaffa mig en iPad 2 och en funktion jag kommer att använda en del är att spegla bilden till tv'n. Då har jag några frågor.

1. Klarar den av att spela upp 720p/1080p filmer? (Långfilmer, Sagan om Ringen etc.)

2. Klarar den av att spela upp mkv/img filmer?

3. Om inte på fråga 2, måste man konvertera till mp4 eller liknande eller finns det någon app som klarar av mkv/img?

4. Vad tjänar jag på att jailbreaka? (om det nu går)

Det var det jag kom på nu. Kommer säkert fler frågor.

/Marcus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusDazE:

Hej, jag funderar på att skaffa mig en iPad 2 och en funktion jag kommer att använda en del är att spegla bilden till tv'n. Då har jag några frågor.

1. Klarar den av att spela upp 720p/1080p filmer? (Långfilmer, Sagan om Ringen etc.)

2. Klarar den av att spela upp mkv/img filmer?

3. Om inte på fråga 2, måste man konvertera till mp4 eller liknande eller finns det någon app som klarar av mkv/img?

4. Vad tjänar jag på att jailbreaka? (om det nu går)

Det var det jag kom på nu. Kommer säkert fler frågor.

/Marcus.

1. Den klarar av att spela upp 720p video.

2. Den klarar inte av dessa funktioner själv utan du måste skaffa en app som AVPlayer HD, dessa kan spela up MKV filer.

3. Se ovan

4. Det du tjänar på att jailbreaka är att du kan installera precis vad du vill. Om du hellre vill använda VLC istället för att köpa AVPlayer HD så kan du det om du jailbreakar. Du kan även ställa in utseendet, ändra hur ikoner ser ut dylikt. Inte något jag personligen har nytta utav men om du är en person som verkligen vill ställa in din egna upplevelse så kan det vara något för dig.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Finns ingen jailbreak som klarar av iPad 2 ännu dock!

Visa signatur

Säljer bland annat iPhone-skal

Permalänk

Tack för svaren!

iPow, det kommer väll?

Permalänk

Eller gör som jag. Använd dig av Airvideo, och streama över allt material till iPaden istället för att konvertera stora filer. Tuggar i sig alla format du hittar.
Lätt bästa programmet till båda iPhone och iPod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusDazE:

Tack för svaren!

iPow, det kommer väll?

Jadå det kommer. Men det verkar vara en svår nöt att knäcka. Just nu pågår en febril tävling mellan två "hackers" som gett sig an utmaningen

Visa signatur

Säljer bland annat iPhone-skal

Permalänk
Medlem

En sak som jag stör mig lite på är att om du kör mirror till tv:n så får man vid film uppspelning fortfarande bara 4:3 format, någon som kan bekräfta detta ?

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Citat:

En sak som jag stör mig lite på är att om du kör mirror till tv:n så får man vid film uppspelning fortfarande bara 4:3 format, någon som kan bekräfta detta ?

På en del reviews som jag sett på nätet så slår den om till widescreen när man tittar på en film som är i det formatet. Jag har en platta med tillhörande HDMI-adapter på ingående och kan återkomma om ingen annan hinner före.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Skrivet av radaradam:

Eller gör som jag. Använd dig av Airvideo, och streama över allt material till iPaden istället för att konvertera stora filer. Tuggar i sig alla format du hittar.
Lätt bästa programmet till båda iPhone och iPod.

Fungerar det även med riktigt tunga 1080p mkv filer på 14gb?

Skrivet av GauntMan:

På en del reviews som jag sett på nätet så slår den om till widescreen när man tittar på en film som är i det formatet. Jag har en platta med tillhörande HDMI-adapter på ingående och kan återkomma om ingen annan hinner före.

Vore grymt om du kunde bekräfta att det blir Widescreen automatiskt. Vore ju lite segt att se på film i 4:3..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MarcusDazE:

Fungerar det även med riktigt tunga 1080p mkv filer på 14gb?

Ja, med Air Video som jag också använder så fungerar det riktigt bra.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ja, med Air Video som jag också använder så fungerar det riktigt bra.

Skönt, då behöver jag inte oroa mig för att iPaden inte ska klara av det prestanda och mjukvaro mässigt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MarcusDazE:

Skönt, då behöver jag inte oroa mig för att iPaden inte ska klara av det prestanda och mjukvaro mässigt!

Air Video streamar ju filmen över nätverket, så det är din dator och hastigheten på trådlösa som spelar in där

Har provat 1080p direkt i IPaden med AVPlayerHD också men det flöt inte helt bra tyvärr. Hårdvarumässigt så borde det gå utan problem, så får vänta på bättre program.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Air Video streamar ju filmen över nätverket, så det är din dator och hastigheten på trådlösa som spelar in där

Har provat 1080p direkt i IPaden med AVPlayerHD också men det flöt inte helt bra tyvärr. Hårdvarumässigt så borde det gå utan problem, så får vänta på bättre program.

Ofan, men min dator ser du i signaturen och det trådlösa borde inte vara något problem, har en DIR 855

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MarcusDazE:

Ofan, men min dator ser du i signaturen och det trådlösa borde inte vara något problem, har en DIR 855

Oja. Streamar med en Phenom X4 9550 och innan dess med en C2D E6600. Har även en Netgear WNDR3700.

Detta gäller även 1080p.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Vore grymt om du kunde bekräfta att det blir Widescreen automatiskt. Vore ju lite segt att se på film i 4:3..

Den skickar ut filmen i widescreen.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Skrivet av GauntMan:

Den skickar ut filmen i widescreen.

Great