Intel offentliggör köpguide för deras processorfamiljer!

Permalänk
Medlem

Intel offentliggör köpguide för deras processorfamiljer!

Ville bara tipsa om en lättförståelig checklista över saker man ska tänka på när man köper en ny processor från Intel. Från och med nu behöver du bara veta vad du vill göra och följa deras enkla checklista.

  • Vill du surfa på internet och använda ex MSN, då är Atom processorn för dig!

  • Men vill du bränna ner lite musik på en CD? Då måste du ha en Pentium, varken Celeron eller Atom räcker för detta.

  • Ska du gå så långt att använda datorn varje dag? Då gäller det att ha en processor med mycket kräm... Minst en i3'a är vad du ska ha!

  • Ska du spela 3D-spel som ex. Counter-Strike 1.5 räcker det inte med en i3'a utan du måste ha en i5'a!

Källa: Intel Sverige på Facebook.

Intel made my day!

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Hahaha, så jävla underbart! Kan inte sluta garva åt det
Vad tror dom att deras konsumenter är för ägg egentligen? Dom som ens bryr sig om att titta på vad det är processormodell när man köper en dator vet nog att man kan bränna en CD eller göra om en bild i Paint på vilken jävla processor som helst..

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Makes no sense

Visa signatur

2600K HD 6990
5960X 1070 Ti
7900X 1080 Ti

Permalänk
Medlem

källa på att den kommer från intel? detta är ju lite lustigt

Permalänk

kan ju vara bra för någon som inte vill ha så avancerat som oss andra, utan bara behöver en snabbguide för att veta vad dem skall kolla efter så man slipper tro att en atom bör vara snabb nog till det vardagliga...

men i mina ögon så ser det ut som att dem tjärnar mer pengar på i3/i5/i7 då det är ett jätte hopp från Pentium till I3.. imo

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

källa på att den kommer från intel? detta är ju lite lustigt

Precis under bilden.

Skrivet av crazymike:

kan ju vara bra för någon som inte vill ha så avancerat som oss andra, utan bara behöver en snabbguide för att veta vad dem skall kolla efter så man slipper tro att en atom bör vara snabb nog till det vardagliga...

men i mina ögon så ser det ut som att dem tjärnar mer pengar på i3/i5/i7 då det är ett jätte hopp från Pentium till I3.. imo

Jo, det är helt förståeligt att dom vill göra det enkelt för konsumenterna och sälja så mycket som möjligt. Men att ställa upp det på detta sätt och påstå att man ex inte "Kan använda flera program samtidigt" på en Pentium är ju bara patetiskt... och jävligt roligt på samma gång

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk

klart som fan du kan spela cs med en i3a

Permalänk
Medlem

Så man kan inte "använda datorn varje dag" och "använda fler program samtidigt" om man har en Atom, Celeron eller Pentium. Atom och Celeron kan inte bränna CD skivor. Sen så klarar inte en prolle för 1700kr (i5 2500k) att maxxa krävande spel.

Försöker de tala om för oss att Intel gör värdelösa processorer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Achronos:

Precis under bilden.

såklart att jag missar det

Permalänk
Medlem

Hahaha! Hatar verkligen sådana checklistor som alltid ska peka på att allt utom de dyraste är skit typ. Dom bara skämmer ut sig med denna "I'm a noob, checklist", vill minnas att jag både brände skivor och använde datorn varje dag på den tiden jag hade en celeron. Nu säger jag inte att celeron är bra då de verkligen är skit:P

Permalänk
Medlem

där är det sagt, när intel själva säger att 2500k inte duger till krävande 3d-spel med maxinställningar så måste det ju stämma, folket, köp en i7...facepalm!

Visa signatur

2600k @3,8 med stockkylare, msi p67-gd55, sparkle gtx580, FD newton r2 650w, nzxt phantom, seagate baracuda 7200rpm 500gig, xms3 1600mhz 4gig, episk doftgran!
Kringutrustning: Packard-Bell Viseo 240DX, Razer Deathadder, Sidewinder X6, SteelSeries QcK Iron.lady(budget..),SteelSeries Siberia V.2 blå, Kenwood KRF-V6100D, Proson Libra 653(x2), MDS FSB300(x2), sunkiga fronthögtalare(x2), sunkig center. kolla gärna här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Achronos:

Ville bara tipsa om en lättförståelig checklista över saker man ska tänka på när man köper en ny processor från Intel. Från och med nu behöver du bara veta vad du vill göra och följa deras enkla checklista.

  • Vill du surfa på internet och använda ex MSN, då är Atom processorn för dig!

  • Men vill du bränna ner lite musik på en CD? Då måste du ha en Pentium, varken Celeron eller Atom räcker för detta.

  • Ska du gå så långt att använda datorn varje dag? Då gäller det att ha en processor med mycket kräm... Minst en i3'a är vad du ska ha!

  • Ska du spela 3D-spel som ex. Counter-Strike 1.5 räcker det inte med en i3'a utan du måste ha en i5'a!

http://imbx.us/MdvD.jpg

Källa: Intel Sverige på Facebook.

Intel made my day!

Den är ju gammal nu ju.
Såg den vid Julhandeln på Elgiganten i Nordstan. Gav mig och mina vänner ett gott skratt

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5 2500k |Noctua NH-U9B SE2| Gigabyte 460 OC | ASUS P8P67 Pro | 2x4GB Corsair 1333MHz XMS3| Intel SSD X25-M | Corsair AX 750W |

Permalänk

Det kanske verkligen var bättre förr, då kunde man ju bränna CD-skivor med 800MHz P3a. I dag kan man tydligen inte det ens med en dubbelkärnig 1,8GHz Atom.

"Spela krävande 3D-spel med maxinställningar" vet vi ju att i5orna inte kan:

Oja, helt klart blir det bättre med en i7a!

Eftersom man behöver minst en i3a för att kunna använda datorn varje dag så antar jag att de andra inte klarar av att starta datorn på mindre än 24 timmar.

Slutligen måste vi väl konstatera att Intel verkligen kan åstadkomma underverk eftersom samtliga processorer (utom Atom) kan ladda upp och ner bilder oavsett huruvida man har Internetuppkoppling eller inte! Eller missförstod jag?

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Är sidan seriös så är det ju väldigt dåligt av dom att sänka sig på detta sätt.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.