Hur för man över musik till en ipod?

Permalänk

Hur för man över musik till en ipod?

Hur krångligt ska det vara att föra över musik till den helvetes lilla maskinen. Alla andra Mp3 spelar högerklickar man bara på filen och skickar till stickan. man kan ju inte behöva använda iTunes.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Old KnotVillage:

Hur krångligt ska det vara att föra över musik till den helvetes lilla maskinen. Alla andra Mp3 spelar högerklickar man bara på filen och skickar till stickan. man kan ju inte behöva använda iTunes.

Vad är det för fel på iTunes då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Hur krångligt ska det vara att föra över musik till den helvetes lilla maskinen. Alla andra Mp3 spelar högerklickar man bara på filen och skickar till stickan. man kan ju inte behöva använda iTunes.

håller med, men när man blir van är det nästan enklare än en "vanlig" mp3

Permalänk
Medlem

jag säger bara en sak, skaffa copy trans. Bästa programmet för iPod och iphone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keevink:

Vad är det för fel på iTunes då?

Vad är det som inte är fel på iTunes? PC versionen är värsta bloatware skitet som bara inte funkar för fem ören. Nej fan, inte ett enda av Apples program finner ett hem på min PC. För brukade jag använda Quicktime men nej aldrig mer. Hur det funkar på OSX är väl kanske en helt annan femma, men på PC nej tack. Den dagen Apple lär sig skriva ordentlig windows kod, kanske.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eltarion:

Vad är det som inte är fel på iTunes? PC versionen är värsta bloatware skitet som bara inte funkar för fem ören. Nej fan, inte ett enda av Apples program finner ett hem på min PC. För brukade jag använda Quicktime men nej aldrig mer. Hur det funkar på OSX är väl kanske en helt annan femma, men på PC nej tack. Den dagen Apple lär sig skriva ordentlig windows kod, kanske.

Jag har inte märkt några större fel på iTunes... Men sen använder jag det dock inte till mer än att föra över musik och filmer till iPoden så.. Håller med om att det är kasst att man måste göra det med iTunes med det är ju apple som måste göra allt så speciellt.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Keevink:

Vad är det för fel på iTunes då?

Don't get me started

Men ja du behöver iTunes för att föra över musik, kanske finns nån tredjeparts-hack-program, dunno

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Men varför finns ingen musikmapp där man bara lägger i låtarna.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Ladda hem Copytrans Manager.
Jag kommer aldrig mer röra iTunes i mitt liv.
Har använt mig av CTM i över ett år nu och är hur nöjd som helst.
Dra och släpp, precis som utforskaren, plus att inga låtar försvinner när du synkroniserar nallen.
Ciao.

http://www.copytrans.net/copytransmanager.php

Permalänk
Medlem

Om du har spotify så kan du synka låtar där igenom också numer.

Jag har premium och då går det, hur det är med free och unlimited vet jag ej.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

iPod manager till foobar2000 fungerar bra annars.
När man lagt in iPod manager så är det bara att högerklicka på låten/låtarna du vill skicka. Högerklick->iPod->Send to iPod. Det blir inte bättre än så.
För övrigt den bästa musikspelaren jag testat.

foobar2000
http://www.foobar2000.org/

iPod manager
http://yuo.be/ipod.php

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Men varför finns ingen musikmapp där man bara lägger i låtarna.

Pga att allt som Apple gör bara fungerar och är enkelt och användarvänligt (grov ironi, för den som inte förstår det). De är fanatiska kontrollfreaks, helt enkelt.

När det gäller iPod så finns det som tur är ett flertal alternativ till iTunes för att föra över låtar, som de andra här har upplyst om. Var glad att det inte är en iPhone (själv är jag glad för att jag fick min Androidlur igår, så jag kan pensionera min iPhone... i en bergvägg... så hårt jag orkar kasta).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Som alla andra säger; Copy Trans Manager är det enda du kan använda för att komma så nära drag-n-drop som möjligt.

iTunes visar bara att Apple vill ha kontroll över sina användare; "om du inte installerar det här programmet får du inte föra över musik eller film till din iPod som du har köpt".

Som någon sa här i tråden använder jag inte iTunes av den enkla anledningen att det programmet har "synkat bort" alla mina mediafiler för många gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

När det gäller iPod så finns det som tur är ett flertal alternativ till iTunes för att föra över låtar, som de andra här har upplyst om. Var glad att det inte är en iPhone (själv är jag glad för att jag fick min Androidlur igår, så jag kan pensionera min iPhone... i en bergvägg... så hårt jag orkar kasta).

Hmm, kör själv med en iPhone och jag har ingen Apple-mjukvara installerad på min dator förutom drivrutinerna för iphone. Copy Trans Manager och flera liknande program fungerar både på ipod och iphone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Pga att allt som Apple gör bara fungerar och är enkelt och användarvänligt (grov ironi, för den som inte förstår det). De är fanatiska kontrollfreaks, helt enkelt.

När det gäller iPod så finns det som tur är ett flertal alternativ till iTunes för att föra över låtar, som de andra här har upplyst om. Var glad att det inte är en iPhone (själv är jag glad för att jag fick min Androidlur igår, så jag kan pensionera min iPhone... i en bergvägg... så hårt jag orkar kasta).

du får gärna filma när du slänger in den i en bergvägg, eller slänger den ner för ett stup (se till att ha en kamera med ordentlig optisk zoom ) och ladda upp med en titel som "Killing the empire" eller "throwing an apple"

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk

Jag har använt xilisoft ipod rip i många år nu, kör med en lite äldre version p.g.a jag tror att man behöver itunes installerad på datorn i nyare versioner. Try it you like it. (kanske)

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk

Det absolut bästa och enklaste är att använda Foobar2000 och foo_dop, klart slut

Permalänk
Medlem

Mediamonkey gör ett grymt jobb det med, iaf på äldre iCraps.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Copy Trans verkar fungera bra, jag har kört iTunes ganska länge innan dess och har aldrig tyckt om det, segt och ibland låser det sig helt långa stunder innan det hittar min iPhone, inga av dessa problem med CT. Tror jag läste någonstans att Apple inte är så noga med att optimera iTunes för PC utan bara portar över Mac versionen rakt av.

Permalänk

Jag har prövat foo_dop. kopplar inte Iphonen i usb-porten, men inget händer.
måste jag ha itunes eller några drivisar installerade vid sidan om? Inte en chans att jag installerar Itunes.
Har foo_dop.dll + iphonecalc.dll + har aktiverat "enable mobile device support".

Permalänk
Medlem

Jag ser inget fel med iTunes tillsammans med mina iPodar. En classic och en mini. På minin så har jag valt att synka all musik manuellt och det är ju hur lätt som helst, bara att dra och släppa, eller välja en spellista som den fyller med. Dubbletter läggs aldrig över(vilket kan vara svårt att ha koll på själv).

Däremot skulle jag nog dampa ur om min Android hade krävt ett sånt program för alla sorters synk m.m.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk

Sen att Itunes har C:a 5 instanser som lägger sig i din autostart har du inget problem med? och även om du tar bort dem i registret lägger dem tillbaka sig själva? wtf liksom...
Dessutom har Itunes ett eget bibliotek med covers, inställningar och musik som ligger djupt in i en katalogstruktur i mina dokument, vilket luktar pyton enligt mig. Covers skall ligga i samma mapp som låtarna - roooar!

Permalänk
Inaktiv

Men herre gud, det visste du väl när du köpte den .. !

Permalänk
Medlem

Antar att du skrev till mig

Skrivet av martinboson:

Sen att Itunes har C:a 5 instanser som lägger sig i din autostart har du inget problem med? och även om du tar bort dem i registret lägger dem tillbaka sig själva? wtf liksom...
Dessutom har Itunes ett eget bibliotek med covers, inställningar och musik som ligger djupt in i en katalogstruktur i mina dokument, vilket luktar pyton enligt mig. Covers skall ligga i samma mapp som låtarna - roooar!

Jadu, så långt har jag inte analyserat det. Det funkar och då tänker jag inte mer på det

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3