HTC Flyer till Sverige den 25 maj

Permalänk
Melding Plague

HTC Flyer till Sverige den 25 maj

HTC meddelar att 3G-versionen av surfplattan Flyer når svenska butiker i slutet av maj.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

1,5Ghz? Börjar låta högt

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Någon annan som läste rubriken som "HTC flyger till Sverige den 25 maj"?

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Hjälpsam

Petat på den lite på en visning. Låg riktigt nice i handen, men vågar inte uttala mig om användningen då det var omoget tidigt ex som visades.

Om HTC fortsätter som de har gjort så hittar det nog en sweetspot nisch i kategorin som de gjort med telefoner.

Ser fram emot att få klämma på den slutgiltiga varan.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Ganska snygg.. men förstår inte syftet med "pads"

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Blir säkert bra, men känns som om...med alternativen, att 1,5 Ghz enkärnig blir..."långsamt" (Hade en Wildfire, sämsta köptet jag gjort :/, väldigt seg och gick inte att spela. Den hade dock dagar då den fungerade superbt (när man stängde av Wlan))

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Kan man ringa med den också? Storleksmässigt skulle den kanske fungera som "en stor smartphone". Den kanske går att stoppa ner i en jackficka?

Permalänk
Skrivet av LoTex94:

Blir säkert bra, men känns som om...med alternativen, att 1,5 Ghz enkärnig blir..."långsamt" (Hade en Wildfire, sämsta köptet jag gjort :/, väldigt seg och gick inte att spela. Den hade dock dagar då den fungerade superbt (när man stängde av Wlan))

Wildfire är väl ändå en enkärnig 600mhz? Så försök inte jämföra en processor med hälften så hög clock.

Min HTC desire HD är väl "effektivt", dvs i dagligt användande lika snabb som en Optimus 2X, av vad jag kännt iallafall. Och DHD har 1ghz 1core, medans O2x har 1/1.2ghz dualcore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Wildfire är väl ändå en enkärnig 600mhz? Så försök inte jämföra en processor med hälften så hög clock.

Min HTC desire HD är väl "effektivt", dvs i dagligt användande lika snabb som en Optimus 2X, av vad jag kännt iallafall. Och DHD har 1ghz 1core, medans O2x har 1/1.2ghz dualcore.

Det jag syftar på är att om andra plattor använder 1,3 ghz dualcore (eller liknande) och går...halvsmidigt, och den endast använder en enkärnig på 1,5. Jovisst, det kan säkert bli bra, men mina erfarenheter med HTC är väldigt blandade

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Ingen 10" på G?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chrester:

Ingen 10" på G?

iPad 3?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Med adroid dårå'.
Det finns ju Archos acer, toshiba osv. med 10" (10.1" i vissa fall)så jag tänkte om htc hade en sån på G också.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Skrivet av Chrester:

Med adroid dårå'.
Det finns ju Archos acer, toshiba osv. med 10" (10.1" i vissa fall)så jag tänkte om htc hade en sån på G också.

Det det går rykten om två nya 10"-are från HTC, var, när och hur de kommer är dock rätt oklart i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Flott att HTC blandar sig in, deras telefoner verkar ju poppis så varför inte satsa på surfplattor också.

Permalänk
Medlem

Detta kan faktiskt bli något väldigt intressant Får vi se en video på denna från sweclockers?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Kan man ringa med den också? Storleksmässigt skulle den kanske fungera som "en stor smartphone". Den kanske går att stoppa ner i en jackficka?

Jag har en ZTE light och den är också 7" tror jag . Den går ha i bakfickan på mina jeans bara att den sticker upp några cm. Så i en jacka går den utan problem i i alla fall på vinterjackor.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har en ZTE light och den är också 7" tror jag . Den går ha i bakfickan på mina jeans bara att den sticker upp några cm. Så i en jacka går den utan problem i i alla fall på vinterjackor.

Jag är överviktig och jag får då inte plats med en ZTE Light i bakfickan. Man måste ju vara värsta amerikanaren om man vill få plats med en sån i rumpan.

On-topic:
Tycker den är jävligt snygg för att vara en surfplatta. Synd bara att den sitter på en enkelkärnig CPU som kommer äta mycket batteri och prestera mediokert.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jag är överviktig och jag får då inte plats med en ZTE Light i bakfickan. Man måste ju vara värsta amerikanaren om man vill få plats med en sån i rumpan.

Tack för den då Det kan ju bero på byxmodell också jag går inte runt i tighta shorts

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Fattar inte grejen alls med denna, inte honeycomb, samma Soc som DHD fast högre klock. Vore en sak om den var billig tex. men inte ens det.

Permalänk
Medlem

Jag hade nog köpt WiFi-versionen och kört hotspot från telefonen. Är rätt sugen, men då jag redan har en laptop så borde man väl egentligen låta bli.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x