Permalänk
Medlem

Sony har lurat alla!

Okej just nu blev jag riktigt förbannad.. Jag tror alla kommer bli arga.
Jag köpte ps+ för ett par månader sedan och jag har alla dom spelen.. men fyfan vad dålig stil. Som de flesta kanske vet så får man spel om man prenumererar på ps+.
Det inte många vet är att man bara kan spela spelet/spelen så länge man prenumererar..alltså får man inte spelen utan mer som att man hyr dom under en längre period. Vad jag läste precis så är det så att spelen vi ska "få" är som jag beskrev bundet till ps+ så att efter dom 30 dagarna som alla får så kommer ingen kunna spela spelen utan måste då köpa sig prenumeration.. Vilket i sig är en stor jävla bluff. Inte nog med att det är digital nedladdning och man inte kan sälja spelet vidare, du får ju inte ens spelet!! SÅ ÄCKLIGA ÄR SONY!!! Så vad tjänade vi på detta avbrottet ? 30 dagars speltid på 2 valfria spel.. o något tema o nån avatar... BLUFF!!!

Källa: http://se.playstation.com/psn/news/a...-f%C3%B6r-PSN/

"Åtkomst till de kostnadsfria spelen och det exklusiva materialet upphör efter prenumerationstiden på 30 dagar"

Vad har ni för tankar kring det hela ? Som jag ser det så är det äcklig marknadsföring. Lura folk att dom ska få något sedan så står det att man bara "hyr".

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad man ska tycka , ganska mycket spel att langa ut men samtidigt så var det ganska stor sak med deras krash eller vad det var som hände med deras nätverk.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Rage? Du ska vara glad att du får något överhuvudtaget, PSN är en gratis tjänst så sluta gnälla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Rage? Du ska vara glad att du får något överhuvudtaget, PSN är en gratis tjänst så sluta gnälla.

Så du tycker inte det är dålig stil när dom säger att du ska få 2 utav 5 spel o sen så är spelen bundna till ps+?
Du tycker inte det är äckligt? Du tror dom gör det för att vara snälla ? Dom gör det enbart för att lura på folk ps+.Så fort det försvinner så sitter du där med spel på din hdd som du inte kan spela.. Efter att psn har varit nere så länge och dom har gått ut med att man ska få spel så tycker du det är rättvist ? lol

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonathanknet:

Så du tycker inte det är dålig stil när dom säger att du ska få 2 utav 5 spel o sen så är spelen bundna till ps+?
Du tycker inte det är äckligt? Du tror dom gör det för att vara snälla ? Dom gör det enbart för att lura på folk ps+.Så fort det försvinner så sitter du där med spel på din hdd som du inte kan spela.. Efter att psn har varit nere så länge och dom har gått ut med att man ska få spel så tycker du det är rättvist ? lol

Men herregud, köp spelen om det nu är så roligt och spela dom och sluta gnälla !

Permalänk
Medlem

Nu har du nog fått det lite om bakfoten. De två spelen (+två till PSP) i Welcome back-paketet får du självklart behålla, men annars så fungerar det på det sättet att under tiden du har PSN+ så får du tillgång till gratisspel som får du ha så länge du betalar för plustjänsten, allt annat får du behålla.
Så om du köper ett spel med rabatt (ofta ganska bra) så får du behålla det, likaså alla gratis avatarer och themes. Du får även tillgång till exklusiva demos och betas samt att du kan spara alla dina savefiler online.
Det var ju något som stod klart redan dag ett, man blir informerad om det så jag ser inga konstigheter med det.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Avstängd

lol, rage deluxe.

Typ lugna ner dig.
Sen står det inte att du inte kan fortsätta spela efter dina 30 gratisdagar någonstans heller för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keevink:

Men herregud, köp spelen om det nu är så roligt och spela dom och sluta gnälla !

Jag blir arg när dom säger att alla ska få spel gratis, men spelen gäller bara i 30 dagar.

Åtkomst till de kostnadsfria spelen och det exklusiva materialet upphör efter prenumerationstiden på 30 dagar. Du kommer dock att få behålla saker som du köpt med exklusiva rabatter, dynamiska teman och premiumavatarer.

Skrivet av Mute:

Nu har du nog fått det lite om bakfoten. De två spelen (+två till PSP) i Welcome back-paketet får du självklart behålla, men annars så fungerar det på det sättet att under tiden du har PSN+ så får du tillgång till gratisspel som får du ha så länge du betalar för plustjänsten, allt annat får du behålla.
Så om du köper ett spel med rabatt (ofta ganska bra) så får du behålla det, likaså alla gratis avatarer och themes. Du får även tillgång till exklusiva demos och betas samt att du kan spara alla dina savefiler online.
Det var ju något som stod klart redan dag ett, man blir informerad om det så jag ser inga konstigheter med det.

Allt stämmer av det du säger förutom att dom sa att man får 2 av 5 spel gratis men det dom inte sa att det var bundet till ps+ därav slutar spelen funka efter 30 dagar. Dom är kvar på din hdd men går inte spela.

Skrivet av definition:

lol, rage deluxe.

Typ lugna ner dig.
Sen står det inte att du inte kan fortsätta spela efter dina 30 gratisdagar någonstans heller för den delen.

Åtkomst till de kostnadsfria spelen och det exklusiva materialet upphör efter prenumerationstiden på 30 dagar. Du kommer dock att få behålla saker som du köpt med exklusiva rabatter, dynamiska teman och premiumavatarer.

Det står på http://se.playstation.com/psn/news/articles/detail/item373684...
Alltså det gäller "welcome back" paketet

Permalänk
Medlem

Har du vart inne på PSN och sett spel som kostar för vanliga användare men är "gratis" för PSN+ användare? Det är dessa som kommer upphöra när plus perioden tar slut, inte de spel som du får.

Finns ju ett skäl till varför de valde just de spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Allt stämmer av det du säger förutom att dom sa att man får 2 av 5 spel gratis men det dom inte sa att det var bundet till ps+ därav slutar spelen funka efter 30 dagar. Dom är kvar på din hdd men går inte spela.

Åtkomst till de kostnadsfria spelen och det exklusiva materialet upphör efter prenumerationstiden på 30 dagar. Du kommer dock att få behålla saker som du köpt med exklusiva rabatter, dynamiska teman och premiumavatarer.

Det står på http://se.playstation.com/psn/news/articles/detail/item373684...
Alltså det gäller "welcome back" paketet

Nej du ser fel, det är en stjärna före den texten och stjärnan står inte efter punkt 1 och 2.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Varför skulle han inte raga när dem har bluffat?

Tänk er att ni ska köpa tex.. WoW utan månadsbetalning sen säger dom att de blir månadsbetalning iallafall, hur skulle de va? De är exakt så sony gjorde mot han, Dem säger att han ska få spela gratis om han prenumererar sen bara säger dom att de inte kommer bli så? Nej du har all rätt att vara arg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onotto:

Varför skulle han inte raga när dem har bluffat?

Tänk er att ni ska köpa tex.. WoW utan månadsbetalning sen säger dom att de blir månadsbetalning iallafall, hur skulle de va? De är exakt så sony gjorde mot han, Dem säger att han ska få spela gratis om han prenumererar sen bara säger dom att de inte kommer bli så? Nej du har all rätt att vara arg!

Men han har ju inte uppfattat situationen rätt.

Citat:

Från: http://se.playstation.com/psn/news/articles/detail/item373684...

* Du kommer att ha åtkomst till det PS Plus-innehåll som planeras för maj under 30 dagar.
* Åtkomst till de kostnadsfria spelen och det exklusiva materialet upphör efter prenumerationstiden på 30 dagar. Du kommer dock att få behålla saker som du köpt med exklusiva rabatter, dynamiska teman och premiumavatarer.

D.V.S. Playstation plus med dess applikationer kommer inaktiveras efter en månad, inte de två spelen du väljer då dessa inte ingår i PSN+. Skälet till stjärnorna på Infamous och DeadNation är att dessa kommer ersättas med andra spel i Tyskland.

Permalänk
Medlem

Jag har inte alls insatt men för mig låter det som att dom har en premiumtjänst som tillhandahåller material gratis så länge du betalar månadsavgiften, men sen om du köper spelet så funkar det även om du inte betalar den. Vad är det för konstigt med det?
Se på t.ex. Spotify. Med premium får du tillgång till allt de har att ge utan avbrott osv men gratis får du bara tillgång till en viss del.

Helt logiskt enligt mig, men som sagt, jag är inte insatt i PSN/PS+/PS-whatever. Bara mina 2 cents

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Har du vart inne på PSN och sett spel som kostar för vanliga användare men är "gratis" för PSN+ användare? Det är dessa som kommer upphöra när plus perioden tar slut, inte de spel som du får.

Finns ju ett skäl till varför de valde just de spelen.

Skrivet av P-NILZ:

Nej du ser fel, det är en stjärna före den texten och stjärnan står inte efter punkt 1 och 2.

Så som jag uppfattar det är att dom pratar om welcome back paketet och spelen man får till det.

* För att kunna ta del av välkommen tillbaka-programmet måste du haft ett account (konto) den 20 april 2011.

* Specifik information om de här erbjudandena och behörighetskrav postas i och med att tjänsterna kommer igång.
* Alla befintliga registrerade PSN-medlemmar har 30 dagar på sig att hämta sitt innehåll sedan Välkommen tillbaka-kampanjen har inletts.
* Åtkomst till den kostnadsfria 30-dagarsprenumerationen på PS Plus ges endast i de länder där PS Plus erbjuds.
* Du kommer att ha åtkomst till det PS Plus-innehåll som planeras för maj under 30 dagar.
* Åtkomst till de kostnadsfria spelen och det exklusiva materialet upphör efter prenumerationstiden på 30 dagar. Du kommer dock att få behålla saker som du köpt med exklusiva rabatter, dynamiska teman och premiumavatarer.
* I Tyskland ersätts InFamous och Dead Nation av Super Stardust HD och Hustle Kings i urvalet av PS3-spel.
* I Tyskland ersätts Pursuit Force och Killzone Liberation med JUNGLE PARTY och Everybody's Golf 2 i urvalet av PSP-spel.
* Killzone Liberation kommer inte att ha funktioner för onlinespel.

Ni menar alltså att utöver dom 5 spelen man har att välja mellan så kommer det fler spel som ingår som vanligt till ps+? Det låter väldigt tveksamt.. Om det skulle vara så så skulle jag bli glad men det verkar verkligen inte så.

Permalänk
Medlem

Det är ju rätt uppenbart att dom inte menar dom 2/5 gratisspelen man får, utan dom gratisspelen som man kan tanka med ps+. Eftersom att stjärnan för den texten ligger bakom ps+ texten och inte gratisspelen, precis som p-nilz säger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ni menar alltså att utöver dom 5 spelen man har att välja mellan så kommer det fler spel som ingår som vanligt till ps+? Det låter väldigt tveksamt.. Om det skulle vara så så skulle jag bli glad men det verkar verkligen inte så.

Men det är så det är. Det finns flera spel på PSN som är gratis för plusanvändare, dessa kommer inaktiveras om du laddar ner dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mugge88:

Det är ju rätt uppenbart att dom inte menar dom 2/5 gratisspelen man får, utan dom gratisspelen som man kan tanka med ps+. Eftersom att stjärnan för den texten ligger bakom ps+ texten och inte gratisspelen, precis som p-nilz säger.

Om det är så då ber jag om ursäkt men som sagt dom har inte gjort det sådär jättetydligt. Är väl iofs bara o vänta o se men ni måste ju hålla med om att det är sämst av dom om det inte är så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Okej just nu blev jag riktigt förbannad.. Jag tror alla kommer bli arga.
Jag köpte ps+ för ett par månader sedan och jag har alla dom spelen.. men fyfan vad dålig stil. Som de flesta kanske vet så får man spel om man prenumererar på ps+.
Det inte många vet är att man bara kan spela spelet/spelen så länge man prenumererar..alltså får man inte spelen utan mer som att man hyr dom under en längre period. Vad jag läste precis så är det så att spelen vi ska "få" är som jag beskrev bundet till ps+ så att efter dom 30 dagarna som alla får så kommer ingen kunna spela spelen utan måste då köpa sig prenumeration.. Vilket i sig är en stor jävla bluff. Inte nog med att det är digital nedladdning och man inte kan sälja spelet vidare, du får ju inte ens spelet!! SÅ ÄCKLIGA ÄR SONY!!! Så vad tjänade vi på detta avbrottet ? 30 dagars speltid på 2 valfria spel.. o något tema o nån avatar... BLUFF!!!

Källa: http://se.playstation.com/psn/news/a...-f%C3%B6r-PSN/

"Åtkomst till de kostnadsfria spelen och det exklusiva materialet upphör efter prenumerationstiden på 30 dagar"

Vad har ni för tankar kring det hela ? Som jag ser det så är det äcklig marknadsföring. Lura folk att dom ska få något sedan så står det att man bara "hyr".

Vad jag tycker? Att du är *fel ute*
Hade du bara läst avtalet innan du godkände istället för att bara skrolla ner till botten, som du med största sannolikhet gjorde då just detta framgår tydligt, så hade du fattat vad som gäller.
Vad vill du ha egentligen? En extra PS3 eller vad?

Lite otrevlig.
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Så du tycker inte det är dålig stil när dom säger att du ska få 2 utav 5 spel o sen så är spelen bundna till ps+?
Du tycker inte det är äckligt? Du tror dom gör det för att vara snälla ? Dom gör det enbart för att lura på folk ps+.Så fort det försvinner så sitter du där med spel på din hdd som du inte kan spela.. Efter att psn har varit nere så länge och dom har gått ut med att man ska få spel så tycker du det är rättvist ? lol

Nej, jag tycker det är rutten stil av dig att gnälla att du inte får tillräckligt mycket när en GRATIS TJÄNST, LÄS GRATIS, GRATIS, GOT IT?, är oåtkommlig i ett par veckor och att du sedan får saker SOM KOSTAR PENGAR UTEN ATT BETALA ETT ÖRE och sen gnäller att det inte är NOG?

Typisk idiot som bara ska ha allt för sig själv och inte har det minsta perspektiv på verkligheten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Onotto:

Varför skulle han inte raga när dem har bluffat?

Tänk er att ni ska köpa tex.. WoW utan månadsbetalning sen säger dom att de blir månadsbetalning iallafall, hur skulle de va? De är exakt så sony gjorde mot han, Dem säger att han ska få spela gratis om han prenumererar sen bara säger dom att de inte kommer bli så? Nej du har all rätt att vara arg!

lol. Nej för han läser det fel.
Och din jämförelse är verkligen groteskt dåligt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se hur glad den person som jag gav bort en ny dator till, men efter en månad ta jag tillbaka den. Om nu Sony sagt att dom ska ge bort två spel som plåster på såret måste dom stå för det. Inte bara ge två provspel. Är man tydlig från början slipper man en massa tjat.

Edit: Jag blir förvirrad. En enkel fråga. Slutar spelen fungera efter 1 månad?

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Om det är så då ber jag om ursäkt men som sagt dom har inte gjort det sådär jättetydligt. Är väl iofs bara o vänta o se men ni måste ju hålla med om att det är sämst av dom om det inte är så.

Ja men nu är det så att vi kommer att få behålla spelen. Ingen idé att jaga upp sig över något som inte kommer hända, eller hur? Nu är det bara rage och när du dessutom har fel så blir det bara dumt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Jag skulle vilja se hur glad den person som jag gav bort en ny dator till, men efter en månad ta jag tillbaka den. Om nu Sony sagt att dom ska ge bort två spel som plåster på såret måste dom stå för det. Inte bara ge två provspel. Är man tydlig från början slipper man en massa tjat.

Edit: Jag blir förvirrad. En enkel fråga. Slutar spelen fungera efter 1 månad?

Nej.

Det är de gratis PSN+ spelen som slutar fungera efter en månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Jag skulle vilja se hur glad den person som jag gav bort en ny dator till, men efter en månad ta jag tillbaka den. Om nu Sony sagt att dom ska ge bort två spel som plåster på såret måste dom stå för det. Inte bara ge två provspel. Är man tydlig från början slipper man en massa tjat.

Edit: Jag blir förvirrad. En enkel fråga. Slutar spelen fungera efter 1 månad?

Nej, spelen i "Välkommen tillbaka"-paketet du får välja kommer du att få behålla och kommer fungera även efter en månad.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Nej.

Det är de gratis PSN+ spelen som slutar fungera efter en månad.

Aha tack! Jag blev lite orolig där.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Rage? Du ska vara glad att du får något överhuvudtaget, PSN är en gratis tjänst så sluta gnälla.

Men PS3 är det inte. Och iaf jag anser att PSN är en del av PS3.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Men yo, hur gör man för att fixa dessa gratisspel (welcome back-paketet)? Och hur lång tid har man på sig att ladda ner dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Men yo, hur gör man för att fixa dessa gratisspel (welcome back-paketet)? Och hur lång tid har man på sig att ladda ner dem?

30 dagar från att Sony gör det möjligt att ladda ner spelen. (det har dom inte gjort än)

Permalänk
Medlem

Kostnadsfria spel ska väl vara kostnadsfria? Håller med TS i detta. Jag är ju från gratisgenerationen

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Vad fan lugna ner er. Som P-NILZ sa gäller det inte dom 2/5 gratis spelen.
Trodde ni att ni skulle få behålla gratis spel från PS+ utan att fortsätta betala för PS+ är det ju bara löjligt.
Då hade ju folk bara kunnat betala för 30 dagar och tagit vad dom ville ha.

Var glad över dina 2 gratis spel och 30 dagar gratis PS+, jag tycker det var schysst av Sony iaf.
Dom hade ju kunnat ignorera oss totalt och inte ge oss något (eftersom PSN är som tidigare nämnt en gratistjänst)

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.