Asus planerar Geforce GTX 595 Ares Mars

Permalänk
Entusiast

Holy crap vilket monster. Kudos till ingenjörerna som designat det. Jag vill ha bilder på monstret för jag är nyfiken på hur de tänker kyla den. Någon nämnde dubbelmacka vilket kanske inte är så tokigt. Bara att vända GPUerna mot varandra och bygga en vindtunnel med en skog av flänsar som trycker ut luften direkt ur chassit. Fyra slots kylning någon? Annars är det väl inte helt långsökt att de kör med sluten vattenkylning för själva processorerna och litar på luft för att kyla resten. Var ju en artikel om en sådan design här på SweC nyligen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slagt:

Älskar Asus marknadsföring: De förlorar så mycket pengar på själva korten men drar in så mycket pengar på reklamen korten skapar.

Vänta om dom säljer detta kort för säg 9k går dom back ändå?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Vänta om dom säljer detta kort för säg 9k går dom back ändå?

Troligtvis för det är svindyrt att utveckla speciallösningar som den här. De allra flesta grafikkorten är ju standarddesign fast med ny kylare på vilket är billigt. Speciellt eftersom samma kylare används till många olika grafikkort. Att designa om hela kretskortet kostar massa pengar. Kylningen lär ju även den vara väldigt speciell. Som folk redan påpekat så är den här typen av skrytbyggen inte till för att tjäna pengar direkt på försäljningen utan för det är bra PR. De får massa uppmärksamhet vilket är bra. De förknippas också med innovationer vilket också är bra. Resultatet är ett stärkt varumärke. Det här är ju mycket mer effektivt än att bara betala för reklamplats.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag antar att kort i denna kaliber brinner redan innan man satt i dom i burken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Fail? Varför inte satsa på GTX585 isåfall, så kan dom pressa ännu mer ur varje enskild kärna istället för att krångla med dubbelgpu kort och kiss kylare.

3st GTX580 OC 20%> 2st GTX595 OC 10%..

bra att du vet hur kortet presterar redan innan det är släppt så slipper ju folk läsa reviews när det väl släppts samt att du inte bara vet vilken kylare det komemr sitta på utan också att den kommer va värdelös (sedan är väll ARES satsat på att vara världens snabbaste grafikkorts serie och då funkar det inte med en kärna)
Lite ontopic också jo någon sa tidigare att asus ska alltid va värst och det verkar stämma nu med denna release ska bli intressant att se hur den presterar/låter och vilken storlek av kärnkraftverk som man hypotetiskt skulle behöva för att driva kortet.

Permalänk
Medlem

Holy shmoly !!! Gudarnas Grafikkort !!!
Tror säljs med egen PSU xD

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

ASUS GTX 595 med DirectCU III kylare någon???

Blir att råna en bank och sälja både njure, lever och själ för att köpa ett sånt. MEN fan va jag hade gillat läget om jag kom över ett sånt kort. OMG!!!

Detta ska tydligen va en naken bild på ASUS GTX 595 MARS.

http://www.techsweden.org/bilder/5lQh/ila/icon.jpeg

Taget från TechSweden.org

"Det går massvis med rykten kring det mystiska grafikkortet från NVIDIA prytt med två GPUer. På några sajter så sägs det att detta grafikkort är ett dual GF110 kort (dual GTX 580 med andra ord) vilket vi ställer oss lite tveksamma till. Med tanke på att vi endast hittar två stycken PCI-e 8-pins kontakter så verkar det mer handla om en dual GPU PCB baserad på ett mindre kort från NVIDIA, vilket låter vi tiden utvisa. Förutom de två GPUerna så hittar vi även totalt 3GB minne, singel SLI kontakt och mycket arbete innan produkten når konsumenterna.
Källa: Fudzilla.com"

Den bilden är knappast något Asus 595 kort. Det hade inte stått Nvidia på kretskortet isådana fall.

Edit: Såg att någon redan påpekat detta.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Vänta om dom säljer detta kort för säg 9k går dom back ändå?

Skrivet av Zotamedu:

Troligtvis för det är svindyrt att utveckla speciallösningar som den här. De allra flesta grafikkorten är ju standarddesign fast med ny kylare på vilket är billigt. Speciellt eftersom samma kylare används till många olika grafikkort. Att designa om hela kretskortet kostar massa pengar. Kylningen lär ju även den vara väldigt speciell. Som folk redan påpekat så är den här typen av skrytbyggen inte till för att tjäna pengar direkt på försäljningen utan för det är bra PR. De får massa uppmärksamhet vilket är bra. De förknippas också med innovationer vilket också är bra. Resultatet är ett stärkt varumärke. Det här är ju mycket mer effektivt än att bara betala för reklamplats.

I grund och botten, för att dom kan, för att dom vill och för att det ser bra ut.
Själv tycker jag det är skit roligt att dom gör såna här saker, för mig visar det på att dom inte bara bryr sig om pengar utan även tekniken i sig.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Finns väl ingen skärm som klarar det där till att börja med
120hz i 2560x1600 är mer data än något existerande protokoll eller skärmsladd på marknaden kan föra över vad jag vet ^^
Så med dagens teknologi skulle det krävas 2 sladdar per skärm och alltså 6 utgångar på grafikkortet...

Quadro-kort klarar upplösningar upp till 3840 x 2400, men det kanske är med båda utgångarna tillsammans i flerskärmsläge

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Hm kanske är dags att göra grafikkorten till atx-standard och köra moderkorten i expansionsplatserna.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Vänta om dom säljer detta kort för säg 9k går dom back ändå?

Jag tror inte att de går back. Jag kan inte heller tänka mig att det kostar speciellt mycket att utveckla ett sådant här kort. Det är ju fan inte hjulet de uppfinner på nytt. Kortet skulle ju kunna vara väldigt likt de kort som redan finns fast med en rejälare strömförsörjning och kylning. Sedan säljer det ju inte korten för småpengar direkt. De tjänar säkert på varje kort. Kanske inte rör sig om några mängder men lite pengar håvar de säkert in.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av Cheewie:

Hm kanske är dags att göra grafikkorten till atx-standard och köra moderkorten i expansionsplatserna.

Hehe, "Får det lov att vara lite grafikkort, med dator vid sidan om?" ?

Permalänk

jaha en I7 extreme med 24gb ram och en 2400W PSU för man ska ju ha 2 sådana samt 2x 600GB SSD 2st WD raptor 600GB i raid0
moderkort av nån modell burk så de får plats i den samt lite flytande kväve för att kyla burken lite då
sedan game on dude

grymt kort men jag har mitt lilla 6970 den räcker för mig

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]