Samsung Galaxy tab, är den "the shit"?

Permalänk
Medlem

synd att det ska dröjja så jäkla länge, visst xoom är inte lika bra på stil, wifi eller gui, men kommer 3g varianten ut innan galaxy tab så blir det nog den ist.

Permalänk
Medlem

Väldigt tyst om denna tycker jag? Någon som har hittat datum för släppet i Sverige?

Permalänk
Medlem

Jag har både en Samsung Galaxy Tab 10.2 (fick ett förhandsex på Google IO) och en Motorola XOOM, det är
verkligen värt att vänta på dessa, tro mig...

/D

Permalänk
Medlem
Skrivet av danwik:

Jag har både en Samsung Galaxy Tab 10.2 (fick ett förhandsex på Google IO) och en Motorola XOOM, det är
verkligen värt att vänta på dessa, tro mig...

/D

Det låter bra! Du som verkar vara lite insatt, du har inte hört eller sett något svenskt releasedatum?

För mig står valet mellan Galaxy tab 10.1, ipad 2 och Asus eee pad.
Personligen tycker jag att det är synd att Samsung ändrade designen på baksidan. Den första var väldigt snygg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mo88:

För mig står valet mellan Galaxy tab 10.1, ipad 2 och Asus eee pad.

Precis samma här faktiskt. Antingen någon av dom eller vänta på något bättre.
Problemet är att alla tre har sina nackdelar :
Galaxy tab verkar vara ett väldigt osäkert kort, releasedatum och pris är okänt vad jag vet. Kommer den ut i slutet av året och kostar multum som sjutummaren gjorde vid release så är den ute ur leken.

Ipad 2 har sina kända Apple-nackdelar med avsaknad av flash, någon sorts spionprogram kallat iTunes som allt man stoppar in i paddan måste köras genom och där man pga detta dessutom måste ha en dator tillgänglig, nästan inga moderna utag alls (som USB, HDMI, SD osv), dåliga kameror.

Asus ee pad saknar 3G än så länge och det verkar vara osäkert om tegra 2 processorn är stark nog för att driva plattan med alla dess funktioner såsom speciellt videouppspelning. Widescreenformatet är inte heller lika skönt som Ipadens mer kvadratiska.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Nej 7000 tänker jag absolut inte betala! På Komplett.se har man preliminärt pris och datum.
5995kr och 21 juni men jag litar inte på datumet.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=631206

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Asus ee pad saknar 3G än så länge och det verkar vara osäkert om tegra 2 processorn är stark nog för att driva plattan med alla dess funktioner såsom speciellt videouppspelning. Widescreenformatet är inte heller lika skönt som Ipadens mer kvadratiska.

Men är det inte lite konstigt att så många Transformerägare rapporterar att den inte orkar spela upp HD material samt att Youtube HD video laggar som fan medans exempel Xoom med Tegra2 inte har problem?

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cynic:

Men är det inte lite konstigt att så många Transformerägare rapporterar att den inte orkar spela upp HD material samt att Youtube HD video laggar som fan medans exempel Xoom med Tegra2 inte har problem?

Är det så ?
Asus verkar ju skylla på operativsystemet och Tegra 2 processorn iallfall.
Vet du att Xoomägare inte har några problem, eller är det bara att det inte finns så många som testat Xoom ordentligt än ?
Xoom verkar för den delen vara en fin platta, även om priset är väl högt för min smak.

Var för övrigt ute och klämde lite på IPad 2 i butikerna idag.
Måste säga att det inte känns helt bra att läsa text på den. Texten är liksom lite suddig om man inte väljer att zooma in. Det verkar som att plattans upplösning är för låg för att kunna visa liten text på ett bra sätt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Sugen på den här surfplattan med eftersom jag redan har en Galaxy Ace mobiltelefon som fungerar överaskande bra med tanke på priset! Samsung gör bra produkter helt enkelt och Android är framtiden!