Permalänk
Medlem

Gamestop

Någon som vet vad begagnade PS3/Xbox360 kostar hos dom?
Försökt ringa några butiker men samtliga var upptagna så nu testar jag här.

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Någon som vet vad begagnade PS3/Xbox360 kostar hos dom?
Försökt ringa några butiker men samtliga var upptagna så nu testar jag här.

/Johan

1500 skulle jag tippa på. Men om du har en massa spel som du inte spelar så kan du ju ta med dom spelen och köpa ett PS3/Xbox med dom? Plus lite pengar emellan

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

1500 skulle jag tippa på. Men om du har en massa spel som du inte spelar så kan du ju ta med dom spelen och köpa ett PS3/Xbox med dom? Plus lite pengar emellan

Har inga spel alls faktiskt men 1500:- lät ju ruskigt billigt ivf, får väl det bekräftat imorgon om jag får tag på dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Har inga spel alls faktiskt men 1500:- lät ju ruskigt billigt ivf, får väl det bekräftat imorgon om jag får tag på dom.

Yes, jag vet inte exakt, men runt 1500-2000 tror jag

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Någon som vet vad begagnade PS3/Xbox360 kostar hos dom?
Försökt ringa några butiker men samtliga var upptagna så nu testar jag här.

/Johan

Har du inte möjlighet att åka till en butik? Jag har handlat hos dem ett par gånger och personalen var vad jag minns trevlig, men eftersom jag inte har frågat dem om någonting, så kan jag inte säga så mycket om deras kunskaper om saker och ting. Fast det kanske inte är så relevant här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Har du inte möjlighet att åka till en butik? Jag har handlat hos dem ett par gånger och personalen var vad jag minns trevlig, men eftersom jag inte har frågat dem om någonting, så kan jag inte säga så mycket om deras kunskaper om saker och ting. Fast det kanske inte är så relevant här?

Givetvis har jag möjlighet till det men närmaste butik ligger 1½h bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Givetvis har jag möjlighet till det men närmaste butik ligger 1½h bort.

Nej, så trevliga var de inte ^^

Permalänk
Medlem

http://gamestop.se/360.asp 1990kr för slim med 4gb.
http://www.dustinhome.se/pd_5010462028.aspx?csref=Prisjamfore... hundring till och du får 250 gb (nytt)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Detta är väl nya konsoler?

Dom säljer ju även begagnade och det är dom jag är ute efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Detta är väl nya konsoler?

Dom säljer ju även begagnade och det är dom jag är ute efter.

Någon anledning utöver priset, om jag får fråga?

Permalänk
Avstängd

är säkert olika lokalt men här i Trollhättan kostar en beg 360 999kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

är säkert olika lokalt men här i Trollhättan kostar en beg 360 999kr

Slim eller gamla och hur stor är hårddisken? låter ju ganska billigt i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Jag har ingen aning, gissningsvis inte slim.

Såg bara infon när jag gick förbi butiken, har inte köpt själv...

Permalänk
Medlem

Annars kan du ju beställa en begagnad konsol från amazon.co.uk

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Någon anledning utöver priset, om jag får fråga?

Nae, bara priset faktiskt, man får ju samma garanti som om man hade köpt en ny så varför inte ta den lite billigare?

Skrivet av trollhattan:

är säkert olika lokalt men här i Trollhättan kostar en beg 360 999kr

Gamestop har väl samma priser i alla dess butiker om jag inte minns fel så det borde väl stämma, men antar att det är 4gb versionen, räcker nog iofs till mig då jag inte tänker lagra något på konsollen förutom sparfilerna.

Skrivet av Elmoth:

Annars kan du ju beställa en begagnad konsol från amazon.co.uk

Håller mig gärna till Sverige om det skulle strula något.

Permalänk
Medlem

Amazon är så pass stort att det sällan strular och ifall det strular så går det att fixa! Men köp i Sverige du om du vill!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Amazon är så pass stort att det sällan strular och ifall det strular så går det att fixa! Men köp i Sverige du om du vill!

Nu menade jag inte strul med köp och leverans, vad väl lite otydlig i det. Det var riktat emot ifall det skulle bli problem med själva konsollen och den behövde service.

Permalänk
Medlem

Köpte en 360 Elite 120gb för 2-3månader sen på gamestop (Svart, silver läsare tror den hette Elite). Gav precis 2000kr för Konsol, HDMI Sladd, 1 nytt Red Dead Redemption + 1 handkontroll.

Permalänk
Medlem

Ett tips, ring till den butik som du tänker köpa från.
Dom brukar kunna svara på om dom har nån begagnad konsol inne i affären via telefon och skulle väl tro att dom kan lägga undan den till dej om det är så.
Annars så fungerar ju blocket extremt bra om man ska köpa saker begagnat, har en kompis som köpte ett PS3 när det var nytt begagnat och fick det ca 500kr billigare.

Permalänk
Skrivet av MakubeX:

Nae, bara priset faktiskt, man får ju samma garanti som om man hade köpt en ny så varför inte ta den lite billigare?

Gamestop har väl samma priser i alla dess butiker om jag inte minns fel så det borde väl stämma, men antar att det är 4gb versionen, räcker nog iofs till mig då jag inte tänker lagra något på konsollen förutom sparfilerna.

Håller mig gärna till Sverige om det skulle strula något.

Du tänker alltså inte installera spelen?
Då kommer du få längre laddningstider i alla spel + att du får sitta och lyssna på det irriterande ljudet från dvd läsaren.
Det är helt klart värt att köpa 250gb versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Du tänker alltså inte installera spelen?
Då kommer du få längre laddningstider i alla spel + att du får sitta och lyssna på det irriterande ljudet från dvd läsaren.
Det är helt klart värt att köpa 250gb versionen.

Se där ja, lär sig något nytt varje dag.
Visste inte att man kunde installera hela spel på xboxen, då är det ju klart värt med 250gb disk.

Permalänk
Avstängd

Man måste ändå ha skivan i boxen för att kunna spela.

Permalänk
Medlem

Att kunna installera spelen på hdd är riktigt najs.
Jag har en 120 gigabajs hårddisk i min box. Brydde mig inte om att installera förrens jag provade bara för nöjes skull.
Att slippa höra det där oljudet från dvd-läsaren är guld värt.

Permalänk
Medlem

Gör som på 90 talet, ring och hör direkt med butiken/butikerna vad de tar för begagnat och till vilka priset. Kan vara värt då de inte alltid har begagnat inne, ovanligt kanske men har hänt mig så risken finns.

Gamestop vid Marieberg i Örebro har trevlig och kunnig personal och de har ett intresse för vad de säljer och det märks

Permalänk

Fliker in med lite information om garanti som ni vart inne på lite här.

Xbox har 2 års garanti. Den går alltid med första ägaren = begagnad xbox har ingen garanti om den är registrerad (om inte affären ger dig en, men från microsoft får du ingen).

Oavsett om du köper en konsoll via amazon så kan du ringa den svenska xbox supporten om en reparation skulle behövas. Det kvittar vartifrån konsollen kommer. DÄREMOT kan de bli strul med vissa spel om konsollen är från annan region än spelen som du ska spela så va noggran med att kolla upp det. Det behöver inte bli problem, men det kan bli.

I övrigt tycker jag personligen att de bara är dumsnålt att köpa begagnat xbox. risken för att den inte läser skivor, är/har varit flashad/moddad eller får RROD är för stor. Eftersom att en ny kostar, ptja, 500kr mer så ser jag det som ett självklart val. Speciellt då man också får garantin från microsoft och betydligt fler rättigheter.

Kolla prisjakt. Vill minnas att nya konsoller ligger på runt 1700 för den lilla och nästan exakt 2000 för den stora.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Fliker in med lite information om garanti som ni vart inne på lite här.

Xbox har 2 års garanti. Den går alltid med första ägaren = begagnad xbox har ingen garanti om den är registrerad (om inte affären ger dig en, men från microsoft får du ingen).

Oavsett om du köper en konsoll via amazon så kan du ringa den svenska xbox supporten om en reparation skulle behövas. Det kvittar vartifrån konsollen kommer. DÄREMOT kan de bli strul med vissa spel om konsollen är från annan region än spelen som du ska spela så va noggran med att kolla upp det. Det behöver inte bli problem, men det kan bli.

I övrigt tycker jag personligen att de bara är dumsnålt att köpa begagnat xbox. risken för att den inte läser skivor, är/har varit flashad/moddad eller får RROD är för stor. Eftersom att en ny kostar, ptja, 500kr mer så ser jag det som ett självklart val. Speciellt då man också får garantin från microsoft och betydligt fler rättigheter.

Kolla prisjakt. Vill minnas att nya konsoller ligger på runt 1700 för den lilla och nästan exakt 2000 för den stora.

Gamestop köper in begagnade konsoller, testar dom så allt funkar, säljer dom som Begagnade med 3års garanti ifrån dom.

Ska ta och ringa Gamestop idag, har faktiskt glömt bort att göra det dom senaste dagarna.

Permalänk

Som sagt, om Gamestop ger en garanti tid så är det upp till dom att ersätta konsollen om något skulle hända = dom kommer ringa xbox kundsupport och behöva betala för en reparation.

Microsoft kommer inte att ge dig någon garanti på en begagnad xbox. Bara så att du vet

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..