Lyssna på gammal släktings "babbel" för att få ut arv - existerar detta fortfarande?

Permalänk
Avstängd

Lyssna på gammal släktings "babbel" för att få ut arv - existerar detta fortfarande?

Hej alla Swec.:are!

Som ni ser av titeln på tråden undrar jag om det i vårt samhälle fortfarande finns kvar det här lite morbida ryktet att man kan få ut ett arv (d.v.s. att den äldre ändrar arvet till subjektet som visar intresse för den äldre) genom att på olika sätt visa sig oumbärlig för den äldre genom att man:

a) visar intresse: låtsas vara intresserad av dennes hälsa, situation och förehanvanden etc. därigenom göra sig till släktingens favorit för att få ut arv
b) att man verbalt: talar om för släktingen att han/hon är den person som står en närmast, att man lovprisar denne, dennes person och egenskaper (fjäsk), skrattar åt dennes skämt (oavsett om de är roliga eller inte)
b) man praktiskt: "finns där" för släktingen, hjälper till, fluffa kudden, polera promenadkäppen, hjälper honom/henne ur sängen, gungstolen, spelar spel, är sällskap åt denne etc.

Finns detta i våra dagar? Eller har den äldre generationen blivit så moderna och smarta att de inte skulle gå på en dylika behandling beskriven ovan? Eller blir man helt enkelt så "senil och korkad" att man styrs av känslor och därmed skriver arvet till subjektet så fördelaktigt till denne (om flera ska dela)?

OBS alltså: Vill passa på att säga att jag Inte vill ha eller ber om tips för hur man i praktiken ska föra någon bakom ljuset. Har inget intresse av pengar, bryr mig inte så mycket om hur "arv och sånt" fördelas i framtiden. Jag vill ha upplevelser och inte pengar i mitt bagage så att man kan dö lycklig.:D Jag tror mer på att ha upplevt saker än att sitta med en massa prylar runtomkring sig när man ska kila vidare till det okända som vi i dagligt tal kallar för döden.:)

Med det sagt: diskutera högt som lågt! Have fun and do not kill each other during the discussion!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Alltså, ifall en person framlider så delas dennes tillgångar upp mellan barnen, om inte den framlidne personen har ett testamente som säger något annat.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Hej alla Swec.:are!

Som ni ser av titeln på tråden undrar jag om det i vårt samhälle fortfarande finns kvar det här lite morbida ryktet att man kan få ut ett arv (d.v.s. att den äldre ändrar arvet till subjektet som visar intresse för den äldre) genom att på olika sätt visa sig oumbärlig för den äldre genom att man:

a) visar intresse: låtsas vara intresserad av dennes hälsa, situation och förehanvanden etc. därigenom göra sig till släktingens favorit för att få ut arv
b) att man verbalt: talar om för släktingen att han/hon är den person som står en närmast, att man lovprisar denne, dennes person och egenskaper (fjäsk), skrattar åt dennes skämt (oavsett om de är roliga eller inte)
b) man praktiskt: "finns där" för släktingen, hjälper till, fluffa kudden, polera promenadkäppen, hjälper honom/henne ur sängen, gungstolen, spelar spel, är sällskap åt denne etc.

Finns detta i våra dagar? Eller har den äldre generationen blivit så moderna och smarta att de inte skulle gå på en dylika behandling beskriven ovan? Eller blir man helt enkelt så "senil och korkad" att man styrs av känslor och därmed skriver arvet till subjektet så fördelaktigt till denne (om flera ska dela)?

OBS alltså: Vill passa på att säga att jag Inte vill ha eller ber om tips för hur man i praktiken ska föra någon bakom ljuset. Har inget intresse av pengar, bryr mig inte så mycket om hur "arv och sånt" fördelas i framtiden. Jag vill ha upplevelser och inte pengar i mitt bagage så att man kan dö lycklig.:D Jag tror mer på att ha upplevt saker än att sitta med en massa prylar runtomkring sig när man ska kila vidare till det okända som vi i dagligt tal kallar för döden.:)

Med det sagt: diskutera högt som lågt! Have fun and do not kill each other during the discussion!:D

Skrivet av P-NILZ:

Alltså, ifall en person framlider så delas dennes tillgångar upp mellan barnen, om inte den framlidne personen har ett testamente som säger något annat.

I Sverige kan man inte testamentera bort hela sitt arv till ett barn/person.

Varje barn har rätt till sin del.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kazen:

I Sverige kan man inte testamentera bort hela sitt arv till ett barn/person.

Varje barn har rätt till sin del.

Ok så du menar att det man hört talas om inte existerar således?

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Har en vän som ställt upp för en riktig ond kärring i släkten senaste åren genom att hjälpa henne städa, laga mat, gå ut med hunden (detta är i USA, kärringen envisas med att bo hemma fortfarande).

Kompisen och hans bror kommer ärva 4 miljoner var när denna tant går bort.
Men denna hjälp har dom inte gjort för pengarna, utan för att få bo gratis hos henne medan dom studerat i USA.
Sen att hon är en riktig demon är en annan femma

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Ok så du menar att det man hört talas om inte existerar således?

I USA kan man säkert göra barn arvslösa.
och tidigare i Sverige innan nya ärvdabalken

Men i Sverige finns "laglott"

"Laglottsrätten tillkommer endast bröstarvingar. Andra arvingar kan göras helt arvslösa genom testamente.
Exempel: A, som är änka, avlider och efterlämnar två bröstarvingar, B och C. Behållningen efter A är 100 000 kr. Om inget testamente finns ska B och C dela på detta, dvs. 50 000 kr till vardera av dem, vilket vore deras arvslott.
A har dock skrivit ett testamente som lämnar all kvarlåtenskap till Djurens vänner. Om B och C påkallar jämkning av testamentet enligt 3 § kan de dock få ut sina laglotter, som är hälften av arvslotten, det vill säga 50/2=25. De kan därför erhålla 25 000 kr var och 50 000 kr går till Djurens vänner"

https://lagen.nu/1958:637

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Man skulle nog kunna omformulera din frågeställning till om det fortfarande finns falska och beräknande människor som gör vad som helst för att få som dom vill. Och svaret är då självklart: ja.

Permalänk
Medlem

Har för mig att bankerna tar en viss summa (procent) av pengarna som ligger i bankkontot som ägs av den avlidna, stämmer detta?

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Skrivet av arganis:

Har för mig att bankerna tar en viss summa (procent) av pengarna som ligger i bankkontot som ägs av den avlidna, stämmer detta?

Nope.

Inte ens om (den avlidne) kontoinnehavaren har skulder till banken har de någon rättighet att roffa åt sig från dennes konto, de får precis som alla andra fordringsägare ställa krav gentemot dödsbot och hoppas att pengarna räcker.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

När vi ändå är inne på arv så passar jag på att ställa en fråga.
Jag har en polare vars farmor har gått bort. I sitt testamente ger farmorn 50% av alla sina tillgångar till polaren, resterande fördelas jämt bland de övriga barnbarnen (vilket väl egentligen är oväsentligt för historien). Men, grejen är att farfarn lever kvar, och även fast det inte står i testamentet så menar min vän att han har kontroll över alla pengar tills han dör. Först då skulle min vän kunna få ut några pengar, men med stor sannolikhet skulle farfarn ha passat på att spendera alla pengar vid det laget. Fungerar det verkligen så? Står han över hennes testamente?

Permalänk
Skrivet av hapone:

När vi ändå är inne på arv så passar jag på att ställa en fråga.
Jag har en polare vars farmor har gått bort. I sitt testamente ger farmorn 50% av alla sina tillgångar till polaren, resterande fördelas jämt bland de övriga barnbarnen (vilket väl egentligen är oväsentligt för historien). Men, grejen är att farfarn lever kvar, och även fast det inte står i testamentet så menar min vän att han har kontroll över alla pengar tills han dör. Först då skulle min vän kunna få ut några pengar, men med stor sannolikhet skulle farfarn ha passat på att spendera alla pengar vid det laget. Fungerar det verkligen så? Står han över hennes testamente?

Läget är lite komplicerat så jag ska försöka bena ut något, om jag snurrar in mig i juridiken får någon gärna rätta ev. felaktigheter.

Enkelt sagt så kommer polarens farfar ärva sin maka (förutsatt att de är gifta), vilket innebär att denne är fri att göra som den vill med tillgångarna.
Men om farmodern har barn utanför äktenskapet så har dessa rätt att få ut sin arvslott vid hennes död, farfadern kan dock kräva motsvarande 4 prisbasbelopp och skulle summan understiga detta så får särkullsbarnen vänta på farfaderns frånfälle för ev. arv.
Skulle dessa inte vara gifta så gäller dock testamentet, men det hela slutar dock inte där.

Om din polare är barnbarn, vilket antyds i ditt inlägg, så kan farmors barn (dvs. föräldrarna till polaren/barnbarnen) klandra testamentet och kräva ut sin laglott.
Således kan halva arvet gå till föräldrarna.

Några möjliga scenarion är alltså:

  • Farfar ärver allt

  • Särkullsbarn kräver sin arvslott

  • Farmoderns barn kräver sin laglott

  • Testamentet följes fullt ut

  • En blandning av ovanstående...*

*Ponera följande exempel:

Farmor testamenterar sina tillgångar på 1 miljon kr enligt följande, "Kalle" (polaren) 50%, barnbarn 1-4 delar lika på resten, Kalle får då 500k och övriga barnbarn 125k styck.
Detta går inte hem hos föräldrarna till barnbarn 1-4 (2 av Farmoderns 3 barn), dessa klandrar testamentet och kräver sin laglott, då Kalles förälder ser vad som händer gör även denna samma sak och färäldrarna tar alltså c:a 166k vardera.

Nu ärver Kalle 250k och barnbarn 1-4 62,5k vardera, dock ger alla föräldrar sina barn den laglott dom krävde.
Kalle får då 250+166=416k, barnbarn 1-2 får 62,5+83=145,5k vardera, sak samma för barnbarn 3-4.
Genom att klandra testamentet till fördel för sina barn så har föräldrarna alltså minskat Kalles del och ökat samtliga övriga barnbarns del...

Lika enkelt som 1+1 eller hur?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Avstängd

Mycket intressanta svar på både det ena och andra. Att jag tog upp detta beror på att jag känner till en mamma som har en dotter. Mamman mer eller mindre "tvingar" dottern att vara med henne och göra olika aktiviteter (titta på TV, handla, gå ut och gå etc.) med henne. Mamman påstår att dottern gillar detta - på något plan finner sig dottern i detta - men man kan se på dottern att hon önskar att hon hade ett eget liv (dottern är 25 år).

Jag ville pika modern så jag sa på skoj:

-"Ok så när du pådyvlar din dotter dessa aktiviteter så ligger det åtminstone henne inte i fatet när hon ska få ut sitt arv:P".

Mamman verkade dock rätt oberörd av svaret och sa något i stil med att dottern inte hade något emot att umgås med mamma.

Någon som har någon idé om "varför" man bråkar om arv? Visst pengar är inblandat och så, men det är ju inget sätt att respektera den framlidne på direkt.:( Jag menar pengar är ju bara pengar. Men det klart: om folk orkar bråka om ludd i tvättmaskinen så orkar man säkert bråka om pengar också. Men ändå.:S Problemet i de flesta bråk är ju att bägge parter anser sig ha rätt [till något]. Trist att så många är beredda att gå över lik för att få rätt/få X sak.:(

När min mormor dog så bråkades det om ett hus. Tack och lov bara verbalt och under en kortare tid. Mamma ringde morbror och vice versa. Det slutade med att huset såldes till någon annan och man delade på pengarna.

Efter den händelsen har jag gillat mamma och morbror mindre.:P Svårt att förklara men jag menar att jag litar inte på dem: att några år efter detta sitta och lyssna på två personer som är bästa vänner (det är de säkert idag inget tvivel om den saken), gör att jag inte litar på dem som personer när de sitter där och är bästa vänner just för att - genom arvet - jag vet att "när det verkligen gäller" så skulle de inte vara bästa vänner. Detta just för att jag anser att om man är bästa vänner ska man klara av att ta sig igenom svårigheter som just bästa vänner.

Men det är väl så sant som det är sagt enligt den gamla talesättet: "Först när du har delat arv med en person så känner du honom på riktigt".

Vad anser ni om bråk som rör arv? Rätt eller fel?

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Den avlidnes...fru/man får dela på hälften, medans barnen delar på den andra hälften. Dvs när man min farsa dog, så fick min farsas flickvän 50% och min bror och jag fick dela på 50% (vardera fick 25%).

Sen att kärringjäveln pushade så hårt att hon var sambo (vilket hon inte enligt lagen var), hon fick massa jävla påskrifter från arbetskamrater där det stod att hon egentligen var sambo.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Känner en tjej som brukade hjälpa en äldre tant med att handla varje fredag under några år.
När hon gick bort fick hon hundratusen vilket var helt oväntat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Den avlidnes...fru/man får dela på hälften, medans barnen delar på den andra hälften. Dvs när man min farsa dog, så fick min farsas flickvän 50% och min bror och jag fick dela på 50% (vardera fick 25%).

Sen att kärringjäveln pushade så hårt att hon var sambo (vilket hon inte enligt lagen var), hon fick massa jävla påskrifter från arbetskamrater där det stod att hon egentligen var sambo.

Va? Har ju varit flera fall där sambo aldrig räckt till som en äventyrare som dog och hans sambo hade inte rätten till ett smack eftersom dom inte var gifta sen har vi även Stieg Larsson vars Sambo och Stigs släktingar lega i luven på varandra ett par år nu om hur Millennium succén ska förvaltas och tror hon torska eftersom hon inte var gift. Det är i alla fall uppfattningen jag fått utav det jag läst och hört (skrapat på ytan i dessa fallen).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Känner en tjej som brukade hjälpa en äldre tant med att handla varje fredag under några år.
När hon gick bort fick hon hundratusen vilket var helt oväntat.

Jo äldre som inte har fler släktingar brukar ju ge bort sina saker/pengar till någon vårdpersonal eller annan (man får nu mer inte ta emot "gåvor" från äldre inom vården - p.g.a. beroendeställning etc.) liknande "närstående" person.

Är väl bättre det än att Allmänna Arvsfonden får pengarna. *Gissa*. Nu vet jag att AA ger pengar till barn och handikappade och liknande, men tror inte det är så mycket ändå. Har aldrig sett deras arbete så att säga.:) (Jag menar att handikappade får bidrag från både kommun och stat så kan ju vara kul för en vanlig människa att få något emellanåt:)).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jo äldre som inte har fler släktingar brukar ju ge bort sina saker/pengar till någon vårdpersonal eller annan (man får nu mer inte ta emot "gåvor" från äldre inom vården - p.g.a. beroendeställning etc.) liknande "närstående" person.

Är väl bättre det än att Allmänna Arvsfonden får pengarna. *Gissa*. Nu vet jag att AA ger pengar till barn och handikappade och liknande, men tror inte det är så mycket ändå. Har aldrig sett deras arbete så att säga.:) (Jag menar att handikappade får bidrag från både kommun och stat så kan ju vara kul för en vanlig människa att få något emellanåt:)).

Det är väl som nästan brukligt är med sådana där insamlingsorganisationer. VD:n och dennes närmaste får sig lite mer fickpengar och finare lägenheter än de skulle kunnat ha råd med annars.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MacEnkronan:

Mycket intressanta svar på både det ena och andra. Att jag tog upp detta beror på att jag känner till en mamma som har en dotter. Mamman mer eller mindre "tvingar" dottern att vara med henne och göra olika aktiviteter (titta på TV, handla, gå ut och gå etc.) med henne. Mamman påstår att dottern gillar detta - på något plan finner sig dottern i detta - men man kan se på dottern att hon önskar att hon hade ett eget liv (dottern är 25 år).

Jag ville pika modern så jag sa på skoj:

-"Ok så när du pådyvlar din dotter dessa aktiviteter så ligger det åtminstone henne inte i fatet när hon ska få ut sitt arv:P".

Mamman verkade dock rätt oberörd av svaret och sa något i stil med att dottern inte hade något emot att umgås med mamma.

Någon som har någon idé om "varför" man bråkar om arv? Visst pengar är inblandat och så, men det är ju inget sätt att respektera den framlidne på direkt.:( Jag menar pengar är ju bara pengar. Men det klart: om folk orkar bråka om ludd i tvättmaskinen så orkar man säkert bråka om pengar också. Men ändå.:S Problemet i de flesta bråk är ju att bägge parter anser sig ha rätt [till något]. Trist att så många är beredda att gå över lik för att få rätt/få X sak.:(

När min mormor dog så bråkades det om ett hus. Tack och lov bara verbalt och under en kortare tid. Mamma ringde morbror och vice versa. Det slutade med att huset såldes till någon annan och man delade på pengarna.

Efter den händelsen har jag gillat mamma och morbror mindre.:P Svårt att förklara men jag menar att jag litar inte på dem: att några år efter detta sitta och lyssna på två personer som är bästa vänner (det är de säkert idag inget tvivel om den saken), gör att jag inte litar på dem som personer när de sitter där och är bästa vänner just för att - genom arvet - jag vet att "när det verkligen gäller" så skulle de inte vara bästa vänner. Detta just för att jag anser att om man är bästa vänner ska man klara av att ta sig igenom svårigheter som just bästa vänner.

Men det är väl så sant som det är sagt enligt den gamla talesättet: "Först när du har delat arv med en person så känner du honom på riktigt".

Vad anser ni om bråk som rör arv? Rätt eller fel?

Det poblemet med bråkande parter gjorde min mormor rätt när hon skrev sitt arv... eftersom jagvar det enda barnbarnet hon hade som inte hade "villa, vovve och volvo" så fick jag kåken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JesperT:

Det är väl som nästan brukligt är med sådana där insamlingsorganisationer. VD:n och dennes närmaste får sig lite mer fickpengar och finare lägenheter än de skulle kunnat ha råd med annars.

Jo det är väl så...jag ger inte pengar till dylika organisationer då de bara har att fördela 20-30% av vinsten till behövande, resten får de fördela inom bolaget/organisationen.:S

Har för mig det stod om någon skandal: en stiftelse där en gumma hade testamenterat bort lägenheter till fattiga kvinnor och andra behövande och stiftelsen hade då tagit bort formuleringen "behövande" (eller någon liknande fint) för att på så sätt kunna utesluta de behövande och restriktivt bevilja lägenheter till de som är mindre behövande (då de är just "mindre behövande" enligt den nya definitionen:S).

Källa: http://www.dn.se/sthlm/skarp-kritik-mot-bostadsstiftelser1

Skrivet av Slayzor:

Det poblemet med bråkande parter gjorde min mormor rätt när hon skrev sitt arv... eftersom jagvar det enda barnbarnet hon hade som inte hade "villa, vovve och volvo" så fick jag kåken

Bra tänkt av din mormor.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Den avlidnes...fru/man får dela på hälften, medans barnen delar på den andra hälften. Dvs när man min farsa dog, så fick min farsas flickvän 50% och min bror och jag fick dela på 50% (vardera fick 25%).

Sen att kärringjäveln pushade så hårt att hon var sambo (vilket hon inte enligt lagen var), hon fick massa jävla påskrifter från arbetskamrater där det stod att hon egentligen var sambo.

Är man sambo så har man rätt till halva bostaden och bohaget, men allt annats som var skrivet på din farsa (bil, båt, aktier, konton) skulle ni fått ärva...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

ALLA i min släkt fjäskar för min farmor som börjar till åren, själv är jag sällan där och fjäskar inte alls och det verkar hon uppskatta då hon gett mig lite hintar om vem som kommer få en stor del av arvet, visst kan dom bli gaggiga men dom är allt annat än dumma.

dom märker väll när dom blir sjuka hur folk som aldrig annars är där visar oehört stort intresse för dom helt plötsligt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Vad anser ni om bråk som rör arv? Rätt eller fel?

Blir det bråk så tycker jag man ska ta och skänka bort allt. Om det inte står väldigt tydligt vem som ska få vad.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Blir det bråk så tycker jag man ska ta och skänka bort allt. Om det inte står väldigt tydligt vem som ska få vad.

Bra idé.^^ Frågan är hur många som är beredda att t.e.x. skänka bort en bil för 200 000 kr eller liknande. Eller sommarstugan *fundera*. Visst då kan man alltid sälja men då blir det bråk om pengarna istället.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!