Ps3 köpt - lite frågor angående move etc

Permalänk

Ps3 köpt - lite frågor angående move etc

Hejsan!

Har nyligen köpt ett PS3 med Move ( http://www.fyndborsen.se/spel/konsol/sony-playstation-3-slim-... ) och jag undrar; Vad för tillbehör är ett 'måste' till PS3 move?

1. Finns det några schyssta co-op Move spel? eller FPS / shooter spel? .. en sida med alla 'move spel' hade varit riktigt schysst!

2. behöver tips på co-op spel som man kan lira ihop med flickvännen som inte gillar shooter spel

3. Finns det några tillbehör som är must have? Läste att man typ ska behöva någon navigation move control för att kunna lira typ Killzone 3.. finns det inga pistoler eller dylikt heller?

4. Står i annonsen att det inte ingår en HDMI sladd, räcker det att köpa en helt vanlig HDMI sladd eller måste man ha speciell HDMI ps3 sladd typ?

5. Vad behövs för att spela upp bluray filmer? Har en relativt ny TV, vet inte om den är HD ready eller inte.. men kommer jag se skillnad på bluray / dvd även om min TV inte är hd ready?

6. Finns det någon schysst sida där man kan köpa begagnade spel? Som inte är tradera / blocket då

7. Går det spela multiplayer (tex. en med move kontrollen och en med vanlig kontroll) även om spelet inte är move spel?

Kommer inte på några fler frågor men kommer säkert komma på miljoner mer haha, hoppas någon kan hjälpa mig lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badkrukan:

Hejsan!
...
2. behöver tips på co-op spel som man kan lira ihop med flickvännen som inte gillar shooter spel
Little Big PLanet
(ej move)

4. Står i annonsen att det inte ingår en HDMI sladd, räcker det att köpa en helt vanlig HDMI sladd eller måste man ha speciell HDMI ps3 sladd typ?

Ja alla funkar

5. Vad behövs för att spela upp bluray filmer? Har en relativt ny TV, vet inte om den är HD ready eller inte.. men kommer jag se skillnad på bluray / dvd även om min TV inte är hd ready?
...

Har du en platt-TV så är den minst HD-ready, vanligt med full-HD också
Ja blu-ray spelar roll även på icke-full-HD, det är till att börja med 5x antal pixlar mot DVD sas.

Du behöver HDMI-kabeln för att se blu-ray

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Du behöver HDMI-kabeln för att se blu-ray

Nähä?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av RHWarrior:

Har du en platt-TV så är den minst HD-ready, vanligt med full-HD också
Ja blu-ray spelar roll även på icke-full-HD, det är till att börja med 5x antal pixlar mot DVD sas.

Du behöver HDMI-kabeln för att se blu-ray

Tack för svaren.. ingen annan som har lite mer svar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badkrukan:

Hejsan!

Har nyligen köpt ett PS3 med Move ( http://www.fyndborsen.se/spel/konsol/sony-playstation-3-slim-... ) och jag undrar; Vad för tillbehör är ett 'måste' till PS3 move?

1. Finns det några schyssta co-op Move spel? eller FPS / shooter spel? .. en sida med alla 'move spel' hade varit riktigt schysst!

2. behöver tips på co-op spel som man kan lira ihop med flickvännen som inte gillar shooter spel

3. Finns det några tillbehör som är must have? Läste att man typ ska behöva någon navigation move control för att kunna lira typ Killzone 3.. finns det inga pistoler eller dylikt heller?

4. Står i annonsen att det inte ingår en HDMI sladd, räcker det att köpa en helt vanlig HDMI sladd eller måste man ha speciell HDMI ps3 sladd typ?

5. Vad behövs för att spela upp bluray filmer? Har en relativt ny TV, vet inte om den är HD ready eller inte.. men kommer jag se skillnad på bluray / dvd även om min TV inte är hd ready?

6. Finns det någon schysst sida där man kan köpa begagnade spel? Som inte är tradera / blocket då

7. Går det spela multiplayer (tex. en med move kontrollen och en med vanlig kontroll) även om spelet inte är move spel?

Kommer inte på några fler frågor men kommer säkert komma på miljoner mer haha, hoppas någon kan hjälpa mig lite

.
2.Little Big Planet 1/2

4. Vilken som hellst går bra.

5. Räcker med en tv, vilken som hellst funkar, men Full-HD för bästa resultat.

6. http://www.retrospelbutiken.se/

Permalänk
Medlem

Jag lovar dig, kollar du runt lite hittar du nog dom flesta svaren du söker
här har du en spelsida där dom har allt till Move! http://www.spelbutiken.se/catalog/minisite/playstation-move

2. Kolla Länken

3. Pistoler finns, kolla länken ovan

7. Spelet måste vara Move kompatibelt för att kunna använda Move kontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badkrukan:

Hejsan!

Har nyligen köpt ett PS3 med Move ( http://www.fyndborsen.se/spel/konsol/sony-playstation-3-slim-... ) och jag undrar; Vad för tillbehör är ett 'måste' till PS3 move?

1. Finns det några schyssta co-op Move spel? eller FPS / shooter spel? .. en sida med alla 'move spel' hade varit riktigt schysst!

2. behöver tips på co-op spel som man kan lira ihop med flickvännen som inte gillar shooter spel

3. Finns det några tillbehör som är must have? Läste att man typ ska behöva någon navigation move control för att kunna lira typ Killzone 3.. finns det inga pistoler eller dylikt heller?

4. Står i annonsen att det inte ingår en HDMI sladd, räcker det att köpa en helt vanlig HDMI sladd eller måste man ha speciell HDMI ps3 sladd typ?

5. Vad behövs för att spela upp bluray filmer? Har en relativt ny TV, vet inte om den är HD ready eller inte.. men kommer jag se skillnad på bluray / dvd även om min TV inte är hd ready?

6. Finns det någon schysst sida där man kan köpa begagnade spel? Som inte är tradera / blocket då

7. Går det spela multiplayer (tex. en med move kontrollen och en med vanlig kontroll) även om spelet inte är move spel?

Kommer inte på några fler frågor men kommer säkert komma på miljoner mer haha, hoppas någon kan hjälpa mig lite

vilken HDMI-sladd som helst fungerar..
För att spela upp blurayfilmer så behöver du absolut ingenting alls, förutom en HDMi-kabel då

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Jo, så är det, och det är inte självklart för alla.

Komponentkabel skall också funka för HD, men det är en ovanlig anslutning i Europa.

---

Fan det sket sig med citering i mitt första svar, lätt att missa vad jag skrev...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

Okej, ganska fina svar Har hittat ganska mycket info nu. Ska hämta spelet om någon timme och sen paw!

Det jag undrar; Går det koppla WiMP musiktjänsten till PS3 som man kan med spotify typ? Eller ha delat nätverk med min dator?

Sedan "OBS!: Maskinen är inte bakåtkompatibel med PS2-spel." är detta något ovanligt eller något jag kommer störa mig på? Tänkte mer på spel som Buzz, finns de till ps3 också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badkrukan:

Okej, ganska fina svar Har hittat ganska mycket info nu. Ska hämta spelet om någon timme och sen paw!

Det jag undrar; Går det koppla WiMP musiktjänsten till PS3 som man kan med spotify typ? Eller ha delat nätverk med min dator?

Sedan "OBS!: Maskinen är inte bakåtkompatibel med PS2-spel." är detta något ovanligt eller något jag kommer störa mig på? Tänkte mer på spel som Buzz, finns de till ps3 också?

Om jag minns rätt var det väl den gamla 60gb verisonen som var PS2 kompatibel dock togs detta bort pga att det var för dyrt att ha kvar det.
Du kan alltid spela PS1 spel däremot.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badkrukan:

Hejsan!

Har nyligen köpt ett PS3 med Move ( http://www.fyndborsen.se/spel/konsol/sony-playstation-3-slim-... ) och jag undrar; Vad för tillbehör är ett 'måste' till PS3 move?

1. Finns det några schyssta co-op Move spel? eller FPS / shooter spel? .. en sida med alla 'move spel' hade varit riktigt schysst!

2. behöver tips på co-op spel som man kan lira ihop med flickvännen som inte gillar shooter spel

3. Finns det några tillbehör som är must have? Läste att man typ ska behöva någon navigation move control för att kunna lira typ Killzone 3.. finns det inga pistoler eller dylikt heller?

4. Står i annonsen att det inte ingår en HDMI sladd, räcker det att köpa en helt vanlig HDMI sladd eller måste man ha speciell HDMI ps3 sladd typ?

5. Vad behövs för att spela upp bluray filmer? Har en relativt ny TV, vet inte om den är HD ready eller inte.. men kommer jag se skillnad på bluray / dvd även om min TV inte är hd ready?

6. Finns det någon schysst sida där man kan köpa begagnade spel? Som inte är tradera / blocket då

7. Går det spela multiplayer (tex. en med move kontrollen och en med vanlig kontroll) även om spelet inte är move spel?

Kommer inte på några fler frågor men kommer säkert komma på miljoner mer haha, hoppas någon kan hjälpa mig lite

1.) Nej eller tror inte det.
2.) Little Big Planet. Watchmen the end is nigh (billigt och helt ok, men inget höjdarlir)
3.) En navigation controller till FPS skulle nog sitta fint.
4.) Ja.
5.) Nej. Då kommer filmerna köras i samma upplösning som din tv. Kopplar du din PS3 till din TV med DVI eller HDMI klarar den mest troligt 720p eller bättre.
6.) gameplay.co.uk . Nya spel på sidan är ca 100kr-200kr billigare än i Sverige. Köpt många spel på sidan och är otroligt nöjd. Köpt en del beg skitspel för €5 men då har skivan alltid varit i perfekt skick men fodralet varit med om ett världskrig eller två. Beg Uncharted 1 för €5 var en deal i mina ögon!
7.) Det går nog inte. Har inte en move controller men tror inte det iaf.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badkrukan:

...
Sedan "OBS!: Maskinen är inte bakåtkompatibel med PS2-spel." är detta något ovanligt eller något jag kommer störa mig på? Tänkte mer på spel som Buzz, finns de till ps3 också?

Nej.
Det var en tanke med tiidga PS3 som hade en del PS2-chip i sig (CPU, grafik, etc.), men det funkade inte 100% då heller och de gick ifrån det i senare revisioner av PS3 av någon anledning (kostnad mest kanske, vem vet).

I princip alla populära nyproducerade spel som finns till PS2 släpps på PS3 också, ellerja i första hand på PS3 eller hur man nu ska se det.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|