Permalänk
Medlem

Ny konsol i framtiden?

Hej.

Jag undrar bara om någon har någon ''legit'' info om sony eller microsoft kommer att släppa en ny konsol inom de kommande åren.

Jag har varit kluven om jag ska köpa ett xbox/ps3 eller om man ska vänta tills dom släpper nytt och bara köra Diablo 3 och BF3?

Permalänk
Medlem

Nej, ingen här har någon info.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Nästa gen konsol kommer troligen under 2012 från Microsoft och kommer att kosta under 2000kr, då allting köps online.
Precis som Steam!

Visa signatur

:P

Permalänk
Medlem

Vad jag läst så ryktas det om 2014.
Men som sagt det är ingen som vet sådant här helt säkert ändå, och dessa frågor kommer ju upp hur ofta som helst.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Så, det vi kan snabbt konstatera ÄR. Om du är sugen på att spela nu, köp nu. Har du inget behov av att spela just nu, vänta ett par år. Hur svårt är de?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Det finns ju rykten åt precis alla håll och kanter. Har läst att Microsoft ev. kommer släppa en konsoll direkt nu på E3, eller åtminstone visa upp en. Har också läst att de kommer fortsätta använda X360 i flera år till, och vidareutveckla den med diverse nya funktioner och tillbehör (större DVDer är väl på tapeten nu?).

Så, precis som de andra redan sagt:
Nej, ingen vet något, och de som påstår sig göra det ljuger.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Det finns ju rykten åt precis alla håll och kanter. Har läst att Microsoft ev. kommer släppa en konsoll direkt nu på E3, eller åtminstone visa upp en. Har också läst att de kommer fortsätta använda X360 i flera år till, och vidareutveckla den med diverse nya funktioner och tillbehör (större DVDer är väl på tapeten nu?).

Så, precis som de andra redan sagt:
Nej, ingen vet något, och de som påstår sig göra det ljuger.

//Gorian

Inte så troligt. Skulle dom släppa en ny konsol så skulle det verkligen inte släppas i smyg som nu, då skulle inga spel finnas till den och inga utvecklare som kan utveckla något vettigt.

Större DVDer? Dom kanske fixar stöd för VHS också...

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Större DVDer? Dom kanske fixar stöd för VHS också...

Precis som han säger tidigare. Det släpps en ny updatering nu i dagarna där ett stöd för det nya XGD3 (Xbox Game Disc format) bland annat kommer att stödjas. Detta ger utrymme för 1GB extra data per DVD skiva.
En annan stor del i updateringen är ytterligare piratkopieringsåtgärder..

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Det som har sagts är att både Microsoft och Sony tycker att deras motion-teknologier ska förlänga konsolernas livslängd med fem år, vilket skulle innebära en release runt 2015 ungefär. Så länge tror jag dock inte att vi behöver vänta. Nintendo ska ju tydligen lansera sin nya maskin i början av nästa år, dock så har Wii paserat sitt bäst före-datum för länge sen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Cleaner Swe:

Nästa gen konsol kommer troligen under 2012 från Microsoft och kommer att kosta under 2000kr, då allting köps online.
Precis som Steam!

knappast troligt, då hade det nog redan läckt ut en del info om den:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag inte hoppas på en ny konsol från någon annan än Nintendo innan 2013-14 vilket är väldigt synd då konsolerna redan nu börjar halka efter PC grafikmässigt.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Inte så troligt. Skulle dom släppa en ny konsol så skulle det verkligen inte släppas i smyg som nu, då skulle inga spel finnas till den och inga utvecklare som kan utveckla något vettigt.

Större DVDer? Dom kanske fixar stöd för VHS också...

http://www.gamersmint.com/report-next-xbox-console-to-be-anno...

+

Citat:

Precis som han säger tidigare. Det släpps en ny updatering nu i dagarna där ett stöd för det nya XGD3 (Xbox Game Disc format) bland annat kommer att stödjas. Detta ger utrymme för 1GB extra data per DVD skiva...

Som sagt, knappast troligt - allt jag sade var att jag läst om det.

Nästa gång du tänker vara spydig - kolla upp lite källor först.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Xbox 720, PS 4 , nintento Wii ii låter bra tycker jag

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

2012 är mer eller mindre fastslagit som datum för nya konsolerna.
Nintendo ska visa sin nya nu på E3, kanske även MS och Sony (tveksamt) och de beräknas nå oss vanliga dödliga någon gång under 2012 om inte sent 2011 (otroligt).

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Som sagt, knappast troligt - allt jag sade var att jag läst om det.

Nästa gång du tänker vara spydig - kolla upp lite källor först.

//Gorian

Jag förstår inte vad du menar.

Om du uppfattade min komentar som spydig så ber jag om ursäkt. Jag bara förklarar vad den nya uppdateringen kommer att göra och anser att det är en av orsakerna att jag PERSONLIGEN inte tror att det kommer komma en ny xbox på ett tag. Jag menar, varför sattsa så stenhårt på den gamla om en ny kommer?

Och angående din källa, så gillar jag den första meningen; "Microsoft might announce their next console at E3 2011,"
Kanske inte världens säkraste heller då alltså.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

TroNi: Det var menat till Pimpim666, inte dig ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av The Cleaner Swe:

Nästa gen konsol kommer troligen under 2012 från Microsoft och kommer att kosta under 2000kr, då allting köps online.
Precis som Steam!

Okej? Hur hade du tänkt dig att en konsol som med häftigare hårdvara skulle kosta mindre än vad en 360 slim kostar nu?

Det kommer dröja länge innan vi enbart kommer använda oss av digitala spelköp då en bra bredbandsuppkoppling, om inte än fiber-uppkoppling, är nödvändig för att man egentligen ska kunna använda nedladdningstjänsterna.

Better luck next time, The Clener Swe, säger jag.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Med tanke på dagens teknikutveckling så verkar det väl inte allt för osannolikt eller hur?

Jo, att väldigt stora delar av världen, där konsolerna kan köpas, skulle få snabb internetuppkoppling under 2012 är högst osannolik med tanke på att ett land som Sverige med den infrastruktur vi har inte ens har fibernät över hela landet. Hur skulle då hela världen få det på 1 år?

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nintendo kommer garanterat att bli först denna gång, eventuellt att MS kommer strax efter. Lite info jag snokat fram:

AMD's R700 GPU architecture (Snabbare än PS3)
Custom-built triple-core IBM PowerPC chipset (kommer köras i högre hastighet än 360)
1080p med stöd för stereoscopic 3D.
Tillverkningskostnaden blir betydligt dyrare, minst 350 dollar, men det är ännu oklart om Nintendo kommer subventionera kostnaden i början.
Den blir ganska stor, typ som 360 var vid sin release.
Taiwan kommer tillverka den, så jordbävningen i Japan har inte försenat den. 2012 verkar vara spikat, mera exakt info vid E3.

Kontrollerna kommer ha peksskärm i 6" och man kommer att kunna strömma spel till dem. Enligt ett helt annat rykte kommer skärmarna ha haptic feedback till den grad att man ska "känna" att man klappar en hund, eller känner texturen av barken på ett träd.

Den ska dra ifrån PS3 och 360 prestandamässigt, men inte överdrivet mycket, enligt de flesta rykten. De kommer vara svagast i nästa generation med, men kontrollerna blir säkert riktigt coola. Upplösningen på dem skulle inte vara så hög dock, vilket man kan förstå, då skulle priset dra iväg ännu mer...

Nintendo kommer förmodligen att "vinna" detta E3 med sin nya konsol. Jag tror MS väntar med att prata om sin och Sony kniper garanterat till E3 2012.

Vill man spela idag så vänta inte på nästa generation, det är trots allt minst ett år kvar innan den första dyker upp...
Mitt råd är dock att kolla E3 innan köp...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

http://www.gamersmint.com/report-next-xbox-console-to-be-anno...

+

Som sagt, knappast troligt - allt jag sade var att jag läst om det.

Nästa gång du tänker vara spydig - kolla upp lite källor först.

//Gorian

Att dom skickat en krysslåda tvåvarv till EA betyder att den inte är färdigt och kommer inte släppas på E3. Vi kan räkna kallt med att det kommer dröja minst ett till två år innan den når marknaden.

Står inget i dina länkar att den kommer släppas under E3

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Cleaner Swe:

Nästa gen konsol kommer troligen under 2012 från Microsoft och kommer att kosta under 2000kr, då allting köps online.
Precis som Steam!

Medveten om att PS2 kostade ca 12 lax när den kom när DVD var sprillans nytt? Xbox 360 kostade runt 5 tusen. Så tippar på att next gen av Microsoft och Sony kommer ligga mellan 4-6 tusen.

Det har varit döds tyst hos Microsoft den senaste tiden, inte många nya spel osv. Hoppas dem kan släppa lite info av nästa xbox. Kanske till och med släpps i höst, varför inte. Xbox 360 skall vara i bruk till 2013, så inte helt omöjligt att dem kör båda parallellt. Precis som Sony gjorde med PS2 när PS3 kom. Flera seriösa spelbloggare tror att det kommer att släppas info av Microsoft på E3 om next-gen. Sony är väl osäkert Men allting är alltid spekulationer tills det väl släpps någon officiell information.

Permalänk
Skrivet av Fredag:

Nintendo kommer garanterat att bli först denna gång, eventuellt att MS kommer strax efter. Lite info jag snokat fram:

AMD's R700 GPU architecture (Snabbare än PS3)

Konstigt om dem skulle köra med en 2 generationer gammal GPU. 5xxx/6xxx serien är väl ett stort teknologiskt hopp ifrån 4xxx.. (snabbare, svalare, mindre strömtörstigt, dx11)

Permalänk
Medlem

nintendo HD kommer visas upp på e3 detta år

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Medveten om att PS2 kostade ca 12 lax när den kom när DVD var sprillans nytt? Xbox 360 kostade runt 5 tusen. Så tippar på att next gen av Microsoft och Sony kommer ligga mellan 4-6 tusen.

Det har varit döds tyst hos Microsoft den senaste tiden, inte många nya spel osv. Hoppas dem kan släppa lite info av nästa xbox. Kanske till och med släpps i höst, varför inte. Xbox 360 skall vara i bruk till 2013, så inte helt omöjligt att dem kör båda parallellt. Precis som Sony gjorde med PS2 när PS3 kom. Flera seriösa spelbloggare tror att det kommer att släppas info av Microsoft på E3 om next-gen. Sony är väl osäkert Men allting är alltid spekulationer tills det väl släpps någon officiell information.

Då måste jag gjort ett jävla klipp som köpte PS2 precis vid release för ca 4 lax då!

Visa signatur

AMD R7 5800X | MSI MPG B550 GAMING PLUS | HyperX Fury Black RGB 32GB | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | Corsair RM750X V2 | Corsair iCUE 4000X RGB | Asus Rog Swift PG279Q | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Det som har sagts är att både Microsoft och Sony tycker att deras motion-teknologier ska förlänga konsolernas livslängd med fem år, vilket skulle innebära en release runt 2015 ungefär. Så länge tror jag dock inte att vi behöver vänta. Nintendo ska ju tydligen lansera sin nya maskin i början av nästa år, dock så har Wii paserat sitt bäst före-datum för länge sen.

PS3 kommer i alla fall säljas parallellt med "PS4" precis som PS2 sålts parallellt med PS3. Hur Microsoft gör återstår att se.

Skrivet av mandrag0ran:

Konstigt om dem skulle köra med en 2 generationer gammal GPU. 5xxx/6xxx serien är väl ett stort teknologiskt hopp ifrån 4xxx.. (snabbare, svalare, mindre strömtörstigt, dx11)

Vad ska Nintendo med DX11 till?

Topic:

Nintendo lär väl bli först ut med nästa generation eftersom Wii passerat sitt bäst före datum rent hårdvarumässigt. Microsoft blir förmodligen tvåa med tanke på HD-DVD debaclet och hur pass begränsat storlek 360 spelen kan ha pga. DVD formatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luffie:

Då måste jag gjort ett jävla klipp som köpte PS2 precis vid release för ca 4 lax då!

4,5 köpte jag min för dag 1. Vet inte vad repzi fick tag på sin men tror han blev blåst och ps3 kostade 6,5 för mig.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

med tanke på att ett land som Sverige med den infrastruktur vi har inte ens har fibernät över hela landet. Hur skulle då hela världen få det på 1 år?

Tell me about it. Jag har en kopparlina med maxkapacitet på 2mbit, det är allt jag kan få! Länge leve infrastrukturen! <3

Ska jag ladda ner en fil på 1GB eller mer så drömmer jag mardrömmar i en vecka sen, så sakta går det...

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luffie:

Då måste jag gjort ett jävla klipp som köpte PS2 precis vid release för ca 4 lax då!

Hmm, hade för mig att det kostade så hos ONOFF på den tiden då DVD kom hehe. Fanns det inte olika versioner av PS2? Eller var det bara en?

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Hmm, hade för mig att det kostade så hos ONOFF på den tiden då DVD kom hehe. Fanns det inte olika versioner av PS2? Eller var det bara en?

dvd kostade mer i början.....jag köpte min första dvd i taxfreen mellan polen-sverige för 5000 kr...samma spelare kostade då 6500 riksdaler på siba...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Skrivet av El1min4tor:

Tell me about it. Jag har en kopparlina med maxkapacitet på 2mbit, det är allt jag kan få! Länge leve infrastrukturen! <3

Ska jag ladda ner en fil på 1GB eller mer så drömmer jag mardrömmar i en vecka sen, så sakta går det...

HaHa Jag sitter på "Hysteriskt" snabba 8/1 det är allt jag kan pressa min telelinje på. och det är en bra dag med massa medvind och nerförsbacke.

Så myten om att alla sitter med fiber i Sverige kan vi nog döda.