Duke Nukem Forever -Tråden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

F*n du hann före

Kan säga att på XBL finns det ett "sentUamessage" som nästan bara handlar om frågor till Randy om DNF.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=3XOE6ZQhS5Q

En ny trailer, dock lite dålig kvalité hade velat se HD på denna.

Permalänk

Tycker att det är skit att man ska behöva förboka för att ta del av demot. Jag velar lite inför att köpa DNF och då ska jag inte få testa det innan? Vad är det för stil?

Orka förboka det sen cancela det bara för att lira demot? lol

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

Eller så sluta vela och boka det, "always bet on duke"!

Permalänk

Var har ni förbokat det? Eftersom det är på en Fredag det släpps vill man ju ha det på releasedagen. Brukar Dustin leverera på releasedagen?

Tänk att sitta hela helgen och veta att ens exemplar fastnat i posten

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

Jag har bokat Balls of steel edition på webhallen.
Annars:
http://www.prisjakt.nu/search.php?query=duke+nukem+forever

Har köpt spel från eldgiganten, game och spelbutiken förut och de har då levererat på dagen.
Men Webhallen.com är ju bäst ;), lite dyra kanske men det är det värt.

A fy fan posten blev försenad när jag skulle få L.A Noire men jag låg på och ringde när dom fick sista leveransen och fick dem att leta upp det så jag kunde hämta det 5min innan dom stängde, så var helgen räddad :D.

Permalänk
Medlem

http://www.novafm.com.au/nova100/competition_duke-nukem-forev...

En bättre version av trailern jag senaste skicka plus att det finns lite nytt material med.
knappt 2 dagar kvar till demot nu!!!!

Permalänk
Medlem

borde inte demot släppas snart? spelet kommer ju om en vecka?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jupp det kmr på fredag till FAC!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Jupp det kmr på fredag till FAC!

+ torrent. Sorry kunde inte låta bli.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag beställde min super edition från spelbutiken idag. jag vill ha NU!!!!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Xi:

Jag har bokat Balls of steel edition på webhallen.

Men Webhallen.com är ju bäst ;), lite dyra kanske men det är det värt..

Lite dyra, ja Mer än dubbelt så dyra än andra...

Beställde mitt från brittiska game, kommer antagligen inte få det på fredagen, men tycker inte det gör nåt när man sparar flera hundra.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Elgiganten tar 739:- för bose och webhallen tar 999:- för bose så ca 300:- skiljer det sig, och då menar jag konsol versionen.
Har inte tittat något större på de som finns utomlands, men där kan jag tänka att det skiljer sig en del.

Permalänk
Medlem

Suprisen AdamF på GBX forum har hintat om var att alla FAC medlemmar kmr få en gratis DLC till multiplayer. Gött för oss:D!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Xi:

Elgiganten tar 739:- för bose och webhallen tar 999:- för bose så ca 300:- skiljer det sig, och då menar jag konsol versionen.
Har inte tittat något större på de som finns utomlands, men där kan jag tänka att det skiljer sig en del.

drygt 400 betalade jag för mitt, PC versionen, konsollversionen kostade väl en hundring extra.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Okej nej det var inte farligt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu kan man hämta sin first access kod, om det nu är någon som bryr sig om demot, när spelet ändå släpps om ca 10 dagar...
http://www.gearboxity.com/content/view/652/33/

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Nu kan man hämta sin first access kod, om det nu är någon som bryr sig om demot, när spelet ändå släpps om ca 10 dagar...
http://www.gearboxity.com/content/view/652/33/

Jo såg det idag, tack och lov får jag säga...
Fyfasen vilken dynga detta va, inte en chans i helvete att jag lägger pengar på detta spel. Det kommer för mycket bra spel för att slösa på sånt här.

Tack och lov kan alla som köper spelet på konsol iaf byta/sälja det när de är klara med det...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är bra posta mer om vad ni tyckte om demot!
Ska själv prova man har inte tid nu utan får vänta tills ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwoRdFiSh:

Tycker att det är skit att man ska behöva förboka för att ta del av demot. Jag velar lite inför att köpa DNF och då ska jag inte få testa det innan? Vad är det för stil?

Orka förboka det sen cancela det bara för att lira demot? lol

Demot skall väl släppas för allmän nedladdning samtidigt som spelet släpps... så det är väl inget att gnälla över att behöva vänta 1 vecka mer på det. Källa till det: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110602/gratis-expansion-for-duke-nukem-alskarna

En grej som är bra är ju att first access spelarna får extra DLC gratis...

Permalänk
Medlem

jaha är det bra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har hört att folk tycker att det suger

Man är inte förvånad..

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Så nu har man efter 12 års väntan äntligen provat Duke Nukem Forever!!

Jag har körde det på Xbox360, Vad ska man säga det känns lite konstigt på något sätt.
Men grafiken var precis som jag väntat mig inte så jätte snyggt men duger jätte bra, för min del iaf.
Sen så var det gamla duke rätt igenom! Sköna one liners och interaktiv miljö. Jon st john gör en superbt bra jobb med Duke´s röst!

Sen kan jag säga att banorna var inte så jätte roliga direkt, så det hade dom kunnat valt något bättre.
Det nya vapen systemet (Man kan bara hålla 2st vapen åtgången) var inget jag störde mig på utan tyckte det passa in.
Den nya livmätaren var även den helt okej inte något jag tyckte var dåligt. Annars vet jag en del andra som tyckt illa om dessa två saker.

Slutorden blir: demot var tråkigt men jag är mer säker på att köpa hela nu än någonsin!

tack och hej leverbröd

Permalänk
Medlem

hahahahahahahahahahaha

Allså, hur kan man misslyckas såhär mycket? NOLL spelkänsla, för narrov fov. Sköna repliker osv men ingen känsla alls i varken vapen eller gameplay.

Ni som är retro gamers kommer att märka direkt vad jag pratar om , spelet känns "tunnt" och låg budget på något sätt :/ faaaaaan väntat sjukt länge. skit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har spelat igenom det 3ggr nu och jag måste säga att det blir roligare för varje gång.
10:e juni känns långt bort just nu, vill ha det idag :)!!

btw de nya "executions" är roliga att göra!

edit: Ni som inte gillar det direkt, kör igenom det igen på lättaste ett par ggr och lek runt lite,
Så kmr det lossna mer och mer. Hela kmr bli jävla roligt!!

Permalänk
Medlem

Hur kommer man åt demot för pc? Har loggat in på min first access sida men hittar ingen länk till nått demo eller access code?

EDIT: Löste sig, buggade bara

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar