Blir inte klok på detta! Vad är felet?

Permalänk
Medlem

Blir inte klok på detta! Vad är felet?

Detta är mitt första inlägg på detta forum. Hej på er alla!

Jag är ingen expert på datorer, men lite fattar man trotts allt. Nu till problemet, för 2-3 veckor sedan så startade jag min ca 1,5 år gamla dator (som har funkat bra innan) och ska köra in ett spel men under installationen så dör dator som om strömen gick! Jag startar om och problemet upprepas. Ett försök till så funkar allt så finnt så! Några timmar senare dör dator igen fast under spelande denna gång! Den funkar sedan finnt efter omstarten! Men nu blir det bara värre, dagen efter vill den inte starta alls! power knappen in och allt drar igång i ca 1 sek sen dör den 4-5 sek senare drar det igång i 1 sek sem om och om igen! Dator drog igång slumpmäsigt igång i 2-3 dagar till ibland efter 5 min ibland efter 20min vid dessa konstiga omstarter! De senaste 2 dagarna vaknar den aldrig till liv bara 1 sek sen död i 5 sek sen om igen!

Nu till felsökning: Jag misstänkte nätagregatet först, men jag flyttade den till en annan burk och där funkar den finnt! Så jag antog att det måste va moderkortet (ASUS P7P55D-e)så jag bytte den till identiskt fast ny! SAMMA PROBLEM jag fattar inte! Tog bort grafikkortet samma problem, tog bort minnen men dator drar bara igång i 1 sek och dör i 5 sek sen om igen! Snälla jag har inte kunnat spela på 2 veckor snart jag blir galen!

Permalänk
Hedersmedlem

Om du verkligen testat allt så är det förmodligen processorn som blivit dålig men detta är ganska ovanligt. Du säger att du testat nätaggregatet i en annan dator men har du testat ett annat nätaggregat i denna dator?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Om du verkligen testat allt så är det förmodligen processorn som blivit dålig men detta är ganska ovanligt. Du säger att du testat nätaggregatet i en annan dator men har du testat ett annat nätaggregat i denna dator?

Nej det har jag inte! Ska testa det imorgon efter jobbet!

tack!

Permalänk
Medlem

Det var nätagregatet som spökade !!!

Permalänk
Hedersmedlem

Där ser man.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM