Permalänk
Proffsmoddare

Extrem sport!

Hallå där!

Finns de någon fler än mig här på SweC som gillar skateboard, snowboard, bmx eller liknande? Tänkte vi kunde ha en tråd att diskutera sånt vettja!

Jag själv åker skateboard, snowboard, BMX och scooter.

/Johan Nyman

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

När jag läste Extrem sport så tänkte jag på saker som base jumping och free climbing.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Är det extremsport att hyra snabbaste carvingskidorna, åka hela vägen rakt ner utan inbromsningar i svart backe o hoppa längst ner på en puckel så man stannar i en snöboll 25 meter från sina egna skidor.

Isf är jag ofrivillig extremsportare.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Är det extremsport att hyra snabbaste carvingskidorna, åka hela vägen rakt ner utan inbromsningar i svart backe o hoppa längst ner på en puckel så man stannar i en snöboll 25 meter från sina egna skidor.

Isf är jag ofrivillig extremsportare.

Åh jösses det fick mig att skratta gott på jobbet! Mina kollegor måste trott jag varit helt bakom flötet ^^

Men för extremesport så ja det kan jag nog klassa mig som, kör en del offpist med mina fatskies, lirar paintball, cyklar kör cross, longboard. m.m.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Åker offpist, kör skoter, går till skolan. Det är väl dessa extremsporter som utövas mest av mig.

Zordor, vad åker du på för några plankor då?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

När jag läste Extrem sport så tänkte jag på saker som base jumping och free climbing.

Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.
—Ernest Hemingway

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

Tänkte på ö till ö när jag läste rubriken, någon skateboard är en hobby?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Åker snowboard och cyklar mountainbike i skog och mark men börjar bli grymt sugen på att testa riktig downhillåkning.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Coca:

När jag läste Extrem sport så tänkte jag på saker som base jumping och free climbing.

Vi kan ju ha de som en diskussionstråd om allt som har med extrem sport att göra.

Någon här som skejtar?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mafnus:

Åker snowboard och cyklar mountainbike i skog och mark men börjar bli grymt sugen på att testa riktig downhillåkning.

Samma här, jag är inte så mycket för att cykla i allmänhet men nedåt dessto bättre, anledningen till att jag fick suget var att jag gick förbi Hammarby backen i Sthlm (som är en skidbacke hyfsat centralt) i helgen och dom hade lite utförsåkning med sina väl dämpade cyklar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Åker offpist, kör skoter, går till skolan. Det är väl dessa extremsporter som utövas mest av mig.

Zordor, vad åker du på för några plankor då?

Kör på ett par K2 Apache Coomba, galet trevliga lagg måste jag säga! Kör med ett par Marker Griffon, funkar faktiskt förvånansvärt bra i pisten om man skall hänga efter trölhäckarna ^^

Skrivet av C4B12:

Vi kan ju ha de som en diskussionstråd om allt som har med extrem sport att göra.

Någon här som skejtar?

Räknas longboard isf ja jag har kört vanlig skateboard en gång i tiden men aldrig nånting seriöst

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

När jag läste Extrem sport så tänkte jag på saker som base jumping och free climbing.

Precis (eller +1 som det heter

Verkar som ordet Extremsport har tappat mening nuförtiden.
Med tanke på att man kan vara världsmästare i sporten, ska vi då räkna det som en extremsport?
http://hn.se/nyheter/falkenberg/1.1018230-varldsmastare-i-fri...

Nej min åsikt är att det är inte en extremsport om man skrapar knäna eller blir lite kall om näsan

Permalänk
Medlem

Jag åker en del longboard, inte så extremt men man får ju sig en kick när man åker nerför backar över 60km/h

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

Har börjar åka skateboard igen nu, väldigt bra med motion istället för att sitta vid datorn.
Sätter många nya trick nu men lite synd att man är så dålig på saker som var så lätta när man var liten =/

Är det någon mer än jag som tycker det är väldigt många som börjat åka longboard och röka gräs nu ? De växer i antal i min lilla by från typ 3-4st för något år sedan men nu är det enormt många sådana.

Permalänk
Skrivet av C4B12:

Hallå där!

Finns de någon fler än mig här på SweC som gillar skateboard, snowboard, bmx eller liknande? Tänkte vi kunde ha en tråd att diskutera sånt vettja!

Jag själv åker skateboard, snowboard, BMX och --->SCOOTER<---.

/Johan Nyman

hahah, räknas scooter som extremsport? xD

Själv kör jag en enduro hoj mest som motard

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Agonotheta:

Precis (eller +1 som det heter

Verkar som ordet Extremsport har tappat mening nuförtiden.
Med tanke på att man kan vara världsmästare i sporten, ska vi då räkna det som en extremsport?
http://hn.se/nyheter/falkenberg/1.1018230-varldsmastare-i-fri...

Nej min åsikt är att det är inte en extremsport om man skrapar knäna eller blir lite kall om näsan

Extremsport för mig har alltid varit skateboard, snowboard, fmx och sådant.

Skrivet av gabriel15:

Har börjar åka skateboard igen nu, väldigt bra med motion istället för att sitta vid datorn.
Sätter många nya trick nu men lite synd att man är så dålig på saker som var så lätta när man var liten =/

Är det någon mer än jag som tycker det är väldigt många som börjat åka longboard och röka gräs nu ? De växer i antal i min lilla by från typ 3-4st för något år sedan men nu är det enormt många sådana.

Haha ja nog blir de fler såna

Skrivet av Cropsgrinder:

hahah, räknas scooter som extremsport? xD

Själv kör jag en enduro hoj mest som motard

När jag skrev scooter så menar jag sånt här.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Är det någon mer än jag som tycker det är väldigt många som börjat åka longboard och röka gräs nu ? De växer i antal i min lilla by från typ 3-4st för något år sedan men nu är det enormt många sådana.

Försök inte att se dem som "sådana". Surfingkulturen har äntligen blommat upp igen och det är inget annat än bra. Longboard är till för att surfa på asfalt och ger en sjukt go känsla, och alla kan börja nästan oavsett ålder. Jag har sett gubbar, 60+ glida runt

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Extremsport för mig har alltid varit skateboard, snowboard, fmx och sådant.

Haha ja nog blir de fler såna

När jag skrev scooter så menar jag sånt här.

Videon du länkade till visade i min mening avancerad scooteråkning, men inte en extremsport.
Kollar man på wikipedia verkar det som jag har fel http://en.wikipedia.org/wiki/Extreme_sport
Tydligen är "allt" extremsport nuförtiden.

Jag anser att risken att dö ska vara stor om man begår ett misstag för att det ska räknas som extremsport

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Extremsport för mig har alltid varit skateboard, snowboard, fmx och sådant.

Haha ja nog blir de fler såna

När jag skrev scooter så menar jag sånt här.

Det där måste nog vara den minst "coola" av alla extremsporter :s

Själv cyklar jag downhill sen om det klassas som extremsport eller inte bryr jag mig inte om.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ElDiablo:

Det där måste nog vara den minst "coola" av alla extremsporter :s

Själv cyklar jag downhill sen om det klassas som extremsport eller inte bryr jag mig inte om.

Okej. Jag åker inte för att de är "coolt" utan för att de är roligt. Resten spelar inte sån stor roll faktiskt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Det där scooter grejen var jävligt töntigt...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Åker skidor när tillfälle ges, helst utanför pisten. Åker på ett par Scott P3or.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Jag spelar golf...

Ja, det gör jag men jag kör även skoter på vintern. Fick en egen skoter sent denna vinter så hann inte köra så mycket. Men i vinter så ska det köras. Sätta bensinbudget på 2500kr som ska sättas sprätt på

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zordor:

Kör på ett par K2 Apache Coomba, galet trevliga lagg måste jag säga! Kör med ett par Marker Griffon, funkar faktiskt förvånansvärt bra i pisten om man skall hänga efter trölhäckarna ^^

Okej, själv åker jag runt på ett par Armada JJ 185 + Salomon STH. Riktigt sköna i puder och de funkar helt okej i pisten. Inte så tunga heller.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Hoppar fallskärm, gjorde 300 hopp förra året. Gills det som extremsport?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Med tanke på vad som händer den gången skärmen stannar kvar i väskan tycker iaf jag det är ganska extremt

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

"An extreme sport (also called action sport and adventure sport) is a popular term for certain activities perceived as having a high level of inherent danger,[1][2][3] and that are counter-cultural. These activities often involve speed, height, a high level of physical exertion, and highly specialized gear or spectacular stunts.[1]"

Vad tråkigt, jag hade fått för mig att extremsport var mer udda och i allmänhet mycket farligare än skateboardåkande och BMX-cykling.

Permalänk
Medlem

kör downhill (med cykel), mountainbike och kör fyrhjuling.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Cropsgrinder:

Det där scooter grejen var jävligt töntigt...

Åker för att de är kul inte något annat.

Skrivet av Lasse.L:

Åker skidor när tillfälle ges, helst utanför pisten. Åker på ett par Scott P3or.

Offpist är de som gäller, puder är ju helt underbart!

Skrivet av MegaN00bie:

Hoppar fallskärm, gjorde 300 hopp förra året. Gills det som extremsport?

Underbart!

Skrivet av Murer:

"An extreme sport (also called action sport and adventure sport) is a popular term for certain activities perceived as having a high level of inherent danger,[1][2][3] and that are counter-cultural. These activities often involve speed, height, a high level of physical exertion, and highly specialized gear or spectacular stunts.[1]"

Vad tråkigt, jag hade fått för mig att extremsport var mer udda och i allmänhet mycket farligare än skateboardåkande och BMX-cykling.

Alla hänger upp sig på "extremsport". Tänkte bara vi kunde ha en tråd för att diskutera sånt här.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Alla hänger upp sig på "extremsport". Tänkte bara vi kunde ha en tråd för att diskutera sånt här.

Ja och det är inte så konstigt.
Jag ser det som du jämnställer lådbilsrally med formel 1.