Permalänk
Medlem

Lägenhet i eller runt Uppsala

Tja SweC:are

Väntar på besked om jobb i Uppsala och undrar om någon kan tipsa mig om var man kan få tag på en vettig lägenhet. Har redan reggat mig på de vanliga bostadssidorna men förväntar mig inget positivt besked därifrån.

Jag känner inte till Uppsala eller kommunerna runt där. Någon som kan tipsa på var det kan finnas lediga hyreslägenheter i kranskommunerna? Enda kraven är att det inte tar mer än 30-60 min med buss eller tåg till centralen och att det inte är något ghetto.

Tack på förhand
/m0rk

Permalänk
Medlem

Det tar ungefär 10-20 min att pendla med upptåget om du skulle kunna tänka dig att bo utanför stan, tåget åker 1 gång per timme från kl 6 ända tills 16 eller 17 har jag för mig men bussförbindelse är också bra. Annars så kan du ju alltid kolla runt i privata annonser för att börja med, tror att det är rätt så svårt att få lägenhet i 1:a hand från Uppsalahem eller andra hyresgäst-bolag.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Det tar ungefär 10-20 min att pendla med upptåget om du skulle kunna tänka dig att bo utanför stan, tåget åker 1 gång per timme från kl 6 ända tills 16 eller 17 har jag för mig men bussförbindelse är också bra. Annars så kan du ju alltid kolla runt i privata annonser för att börja med, tror att det är rätt så svårt att få lägenhet i 1:a hand från Uppsalahem eller andra hyresgäst-bolag.

Ingen koll på hur bostadsmarknaden är i Knivsta, Storvreta, eller Vattholma? Alsike har tydligen inte någon tågstation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Vattholma

Militärer runt varenda knut.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Militärer runt varenda knut.

Inget ghetto då inte ivf.

Permalänk
Avstängd

Försök bo hos en "ved-tant" (en person man hjälper att bära in ved åt och andra sysslor), eller något liknande. Jag bodde hos en sådan tant en gång ett kort tag. Hon var lite alkoholiserad, man fick ibland sitta och lyssna på hennes "minnen från förr", hålla med henne i allt hon sa (för stunden), bära in ved till hennes kamin och någon matkasse då och då. Hyran var billig, c:a. 2000 kr/mån (elen ingick) för ett rum på 30 kvm med så många skåp som kunde täcka en vägg från golv till tak, väldigt gott om utrymme.:P

Var väl sådär men billigt var det. Försök hitta något liknande (exkluderat alkoholen då;)) så kan du bo nästan gratis + att du hjälper någon äldre dam och får billig hyra.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Ingen koll på hur bostadsmarknaden är i Knivsta, Storvreta, eller Vattholma? Alsike har tydligen inte någon tågstation?

Alsike har ingen tågstation även om det har varit snack om i flera år att det ska byggas en. Från Alsike är det kanske 5 km till Knivsta station. Men jag tror inte det finns särskilt mycket lägenheter i Alsike ändå?

Mitt tips är att kolla i alla orter som har stationer där upptåget stannar. Upptåget går två gånger i timmen

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Verkar som jag har fått tag på ett andrahandskontrakt... Tack för tipsen.